صادرات نخستین محموله پوشاک تولید ایران به 36 کشور جهان


به گزارش شاتا؛ افسانه محرابی مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک در حاشیه بازدید از یک واحد صنعتی و تولیدی پوشاک در حاشیه نمایشگاه صنعت نساجی با اعلام این مطلب اظهارکرد: در راستای عملیاتی کردن ماده ۳ دستورالعمل ساماندهی واردات...

صادرات نخستین محموله پوشاک تولید ایران به 36 کشور جهان

به گزارش شاتا؛ افسانه محرابی مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک در حاشیه بازدید از یک واحد صنعتی و تولیدی پوشاک در حاشیه نمایشگاه صنعت نساجی با اعلام این مطلب اظهارکرد: در راستای عملیاتی کردن ماده ۳ دستورالعمل ساماندهی واردات پوشاک به منظور انتقال دانش فنی و مهارتی در زمینه طراحی و مد، ورود به زنجیره جهانی ارزش و پیوستن به بازارهای بین‌المللی نخستین گام بلند و جدی در صنعت نساجی ایران برداشته شد.

وی با اشاره به همکاری معاونت توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک توسعه تعاون برای تحقق سهم صنعت نساجی از اشتغالزایی افزود؛ : به منظور تحقق این هدف؛ اجرای طرح تکاپو کلید زده شد.
مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در طرح تکاپو و برنامه اشتغال فراگیر که با همکاری وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و بانک توسعه تعاون و یکی از برندهای تجاری پوشاک ترکیه به اجرا درآمده؛ در مراحل اولیه صادرات تا سقف سالانه ۲۰ میلیون یورو انواع پوشاک از تولیدکنندگان ایرانی (با ظرفیت تولید حدود 5. 2 میلیون قطعه البسه و اشتغال ۵۰۰۰ نفر) انعقاد قراردادهای متعددی با تولید‌کنندگان پوشاک داخلی پیش بینی شده است.
محرابی ادامه داد: همچنین تعهد به آموزش‌های تخصصی، انتقال دانش فنی تولید انبوه، افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام شده از دیگر مزیتها و تعهدات ارتباط با این برند بین‌المللی است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های دولت در زمینه همکاری‌های اقتصادی پسابرجامی و اینکه مقررشد تا طرف خارجی نیز سهمی از بازار صادراتی خود را در اختیار ایران قرار داده و محصولاتی که در ایران تولید می‌کنند را به سایر کشورها صادر کنند، در همین راستا نخستین محموله صادراتی پوشاک تولید شده در ایران با درج نام ایران در لیبل برند خارجی روانه بازارهای هدف خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403