نفر به نفر با عملکرد فاجعه‌بار بازیکنان پرسپولیس


در نقش بستن نتیجه دور از انتظار شکست سنگین برابر الهلال عربستان بازیکنان پرسپولیس یک شب فاجعه‌بار را پشت سر گذاشتند.

نفر به نفر با عملکرد فاجعه‌بار بازیکنان پرسپولیس
چهارشنبه, 05 مهر 1396 ساعت 01:06
نفر به نفر با عملکرد فاجعه‌بار بازیکنان پرسپولیس
در نقش بستن نتیجه دور از انتظار شکست سنگین برابر الهلال عربستان بازیکنان پرسپولیس یک شب فاجعه‌بار را پشت سر گذاشتند.
به گزارش "توپ 90"، اینکه پرسپولیس مقابل الهلال در جدال میزبانی دور رفت نیمه نهایی به نتیجه برسد، شاید یک خوش‌باوری و امید بزرگ برای فوتبالدوستان ایرانی بود؛ اما اینکه آنها در یک نمایش دور از انتظار و برابر حریف 10 نفره نیز دست و پا بسته باشند، نشان از یک شب فاجعه از سوی آنها دارد.


پرسپولیس بازی را برابر الهلال خوب شروع کرد و اگر خوش شانس بود و ضربه امیری با دقت بیشتری نیز همراه بود، می‌توانست به گل هم دست پیدا کند؛ اما در نهایت این الهلال بود که قدرت تاکتیکی و استراتژی موفق خود را در زمین به اجرا گذاشت و با نشانه گرفتن نقاط ضعف بازیکنان یک پیروزی امیدوارکننده برای رسیدن به فینال را به دست آورد. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به عملکرد نفر به نفر شاگردان برانکو ایوانکوویچ در شب تلخ استادیوم محمد بن زاید ابوظبی.


علیرضا بیرانوند؛ پس کی ناجی می‌شوی؟

نفر به نفر با عملکرد فاجعه‌بار بازیکنان پرسپولیس


وقتی شماره یک پرسپولیس در دقایق ابتدایی موفق شد چند حمله حریف و خصوصا مصاف تک به تک را از آن خود کنند، امیدواری بزرگی در بین سرخپوشان به وجود آمد؛ اما رفته رفته این دروازه‌بان نیز به فرم چند هفته اخیر خود نزدیک شد و روی هر توپ حریف یک گل به اندوخته آبی‌پوشان اضافه شد. موفقیت در تنها 33 درصد موقعیت‌های الهلال و دریافت چهار گل باعث می‌شود چشم هر کارشناسی نسبت به سیو دو موقعیت گل توسط او بسته شود و امیدوار به بازگشت علیرضا بیرانوند به فرم ناجی پرسپولیس بماند.


حسین ماهینی؛ کم فروغ در دفاع میانی

نفر به نفر با عملکرد فاجعه‌بار بازیکنان پرسپولیس


برانکو بار دیگر با فقر بازیکن مواجه شد تا با استفاده از بازیکنانش در پست غیرتخصصی شاهد نزول کیفی آنها باشیم. ماهینی که در پرسپولیس تحت هدایت برانکو کمترین حضور را در پست تخصصی خود داشته، اینبار به دلیل غیبت سیدجلال حسینی و محمد انصاری در دفاع میانی به میدان رفت و نتوانست به زوج سازی مناسبی با شجاع خلیل زاده دست پیدا کند تا ناهماهنگی این دو یک شب تلخ را رقم بزند و در نهایت با دریافت یک کارت زرد جدال برگشت را نیز از دست داد. ماهینی در مجموع 5 دوئلی که پشت سر گذاشت تنها در 2 دوئل پیروز بود.


شجاع خلیل زاده؛ مرد اول ابوظبی

نفر به نفر با عملکرد فاجعه‌بار بازیکنان پرسپولیس


تنها مدافع میانی تخصصی پرسپولیس در این دیدار همانند دیدار با الاهلی با تصمیمات زودهنگام خود برای دریافت توپ حریف این فرصت را در اختیار آنها قرار داد تا با عبور از این سد به سادگی دروازه بیرانوند را باز کنند. شجاع یک بار با تعلل خود باعث ایجاد بهترین موقعیت برای الهلال شد و در صحنه گل اول هم با رها کردن بازیکن مستقیم خود روی گل عمر خریبین نقش داشت. در صحنه گل دوم نیز نتوانست مانع از ارسال پاس گل حریف شود و در گل سوم نیز این اتفاق بار دیگر تکرار شد تا خریبین به عنوان بازیکن مستقیم او گل سوم تیم 10 نفره الهلال را به ثمر برساند. شجاع البته خوش شانس بود که آفسایدگیری اشتباه بود و او در دقیقه 84 باعث گل دیگری توسط الهلال نشد. هر چقدر بخواهیم او را در گل چهارم نادیده بگیریم هم اما نمی‌توان از مشایعت بی‌آزار او با خریبین و در نهایت رقم خوردن گل پایانی الهلال به سادگی گذشت. با این حال او در شب پرماجرای خود از 8 دوئلی که داشت 6 دوئل را با برتری خاتمه داد تا شکست پرسپولیس سنگین‌تر نشود.


صادق محرمی؛ شبح و دور از انتظار

نفر به نفر با عملکرد فاجعه‌بار بازیکنان پرسپولیس


دیگر بازیکنی که نه تنها در این دیدار که هفته‌هاست از فرم ایده آل بازیکنی با شایستگی حضور در پرسپولیس به دور است صادق محرمی است. شماره 17 سرخپوشان نسبت به فصل گذشته اکنون یک شبح در زمین از خود به جا گذاشته که نه تنها کیفیت سابق خود در دفاع را به جا نمی‌گذارد و سهل انگاری او باعث ایجاد موقعیت برای حریفان می‌شود (9 شکست در دوئل مستقیم) که از عبور از بازیکن مستقیم و تکنیکی که از او سراغ داشتیم ناتوان است و از ارسال‌های او هم بگذریم بهتر است( 8 ارسال اشتباه).


شایان مصلح؛ صفر و صد ناپایدار

نفر به نفر با عملکرد فاجعه‌بار بازیکنان پرسپولیس


بازیکنی که قرار بود به دلیل سوختگی در این میدان به بازی گرفته نشود؛ اما مشکلات و فقدان چند مهره او را به ترکیب اصلی رساند. سهل انگاری او نیز در سمت مخالف همانند بازی با سپاهان باعث رقم خوردن یک ارسال منتهی به گل شد. تنها نقطه مثبت او را می‌توان به 10 نفره کردن الهلال مرتبط دانست. او از مجموع 6 دوئل در 2 تای آن شکست خورد و در سه نبرد هوایی نیز یک بار مغلوب شد. نکته منفی بازی او را می‌توان به عملکرد غیرقابل دفاع در فاز تهاجمی عنوان کرد جایی که باعث شد تا امیری به مهره‌ای تنها در وینگر چپ تبدیل شود و در تنها همکاری موفق خود با این بازیکن یک اخراج نصیب آبی‌پوشان شود.


محسن ربیع خواه؛ ایستا و قابل پیش بینی

نفر به نفر با عملکرد فاجعه‌بار بازیکنان پرسپولیس

شماره 18 سرخپوشان نیز علیرغم اینکه در این بازی تلاش داشت تا خلا بازیسازی در تیمش را با بازی رو به جلوتر بپوشاند؛ اما عدم ریسک پذیری‌اش باعث شد تا انتخاب‌های او برای ارسال پاس کاملا قابل پیش‌بینی باشد. ربیع خواه که به واسطه بازی‌های مداوم و در پست‌های مختلف از انرژی‌اش کاسه شده، در این دیدار نتوانست کمک حال مدافعان ناهماهنگ تیمش شود و حمله‌وران الهلال بارها فضای پشت هجده قدم را نشانه گرفتند. برای یک هافبک دفاعی در فوتبال امروز دنیا نیاز است که حداقل کمی بتواند در فاز تهاجمی نیز تاثیرگذار ظاهر شود؛ اما عملکرد ربیع خواه طبق آمار در تمام زمینه‌ها بدون نمره باقی مانده است.


محسن مسلمان؛ مهندس مشروط شد

نفر به نفر با عملکرد فاجعه‌بار بازیکنان پرسپولیس


پاسورترین بازیکن پرسپولیس در این بازی تنها موفق به ارسال 23 پاس شد تا عجیب‌ترین آمار را از خود به جا بگذارد و در بین دو نیمه نیز دستور تعویضش صادر شد. یک شوت خارج از چارچوب و یک خطا و 5 پاس بلند و اشتباه 27 درصدی در انتخاب مسیر توپ از او فرسنگ‌ها دورتر از مهندس مدنظر برانکو شکل داد تا دستور خروجش از زمین را بدهد.


فرشاد احمدزاده؛ تنها و بی هدف

نفر به نفر با عملکرد فاجعه‌بار بازیکنان پرسپولیس


در کنار وحید امیری به عنوان دو وینگر پرسپولیس دونده‌ترین بازیکنان پرسپولیس در این بازی بودند؛ اما او نیز نتوانست مسیر درستی برای عبور از دفاع الهلال بیابد. مرد پرکار میدان پرسپولیس 11 دوئل را در این بازی پشت سر گذاشت که در 6 تای آنها موفق بود. او چهار نبرد هوایی را هم با برتری تنها در 2 تای آن به پایان رساند و یک ارسال ناموفق و 2 ایجاد موقعیت آمار حضور این بازیکن در زمین بود.


وحید امیری؛ فرصت سوزی نابهنگام

نفر به نفر با عملکرد فاجعه‌بار بازیکنان پرسپولیس


به عنوان یکی دیگر از وینگرهای دونده و درگیر شونده پرسپولیس اگر در همان دقایق ابتدایی تصمیم درستی را اتخاذ می‌کرد شاید سرنوشت بازی را به شکلی دیگر تغییر می‌داد. با 45 پاس و اشتباه 37 درصدی در انتخاب مسیر پاس‌هایش شب خوبی را به پایان نرساند. با این حال با قدرت دریبلینگ و سرعت خود از 5 نبردی که داشت 4 تای آن را به سود خود خاتمه داد تا از این حیث بالاتر از دیگر هم‌تیمی‌هایش باشد. یک شوت به چارچوب، یک ارسال موفق، سه ارسال ناموفق، ایجاد سه موقعیت، یک خطای منجر به دریافت کارت زرد، عملکرد شماره 19 پرسپولیس در این جدال بود.


علی علیپور؛ این بازی تمرینی نبود

نفر به نفر با عملکرد فاجعه‌بار بازیکنان پرسپولیس


مهاجم شمالی پرسپولیس هرچقدر در دیدارهای قبلی عملکرد خوبی داشت در این بازی دور از انتظار و بد بود. 18 پاس که 8 تای آن اشتباه بود، شکست در 5 دوئل از 7 دوئل پشت سر گذاشت و ناکامی در 3 دوئل هوایی از 5 نبرد هوایی که به عنوان خصوصیت مثبت او محسوب می‌شد، دو خطا روی حریف به عنوان مهاجم و ناکامی در گرفتن خطا از مدافعان آبی‌پوش و 2 شوت خارج از چارچوب، یک ارسال اشتباه و دو ایجاد موقعیت تمام عملکرد این مهاجم شماره 70 محسوب می‌شد که هرگز نتوانست انتظارات را در غیاب مهدی طارمی برآورده کند.


گادوین منشا؛ مدعی ولی ناکام

نفر به نفر با عملکرد فاجعه‌بار بازیکنان پرسپولیس


مهاجم نیجریه‌ای که فصل را با حاشیه بزرگ ادعای عدم پاس و باندبازی در پرسپولیس استارت زد در شبی که تمام نگاه‌ها به دلیل محرومیت مهدی طارمی روی او بود، یک چهره ناکام واقعی بود. 29 پاس که 9 تای آن اشتباه بود، شکست در 13 دوئل مستقیم با مدافعان الهلال، ناکامی در 4 دوئل هوایی، یک شوت خارج از چارچوب، یک شوت برگشت داده شده و یک ارسال اشتباه تمام رویاهای هواداران پرسپولیس برای درخشش مهاجم جانشین آقای گل را نقش بر آب کرد تا مدافعان الهلال شب آرامی را پشت سر بگذارند.


نفرات ذخیره

نفر به نفر با عملکرد فاجعه‌بار بازیکنان پرسپولیس


برانکو ایوانکوویچ اینبار بشار رسن، احمد نوراللهی و احسان علوان زاده را به عنوان نفرات جانشین وارد میدان کرد. از این جمع بشار یک بار در تلاش برای ایفای نقش پاسوری بود که نوراللهی نتوانست از پاس او سود ببرد و نوراللهی نیز یکبار در موقعیتی فوق العاده ضربه‌اش را به جایی زد که دروازه‌بان الهلال انتظارش را می‌کشید تا آه از نهاد پرسپولیسی‌ها بلند شود و حضور علوان زاده نیز آنقدر نبود که عملکرد خاصی از خود به جای بگذارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!