شگفت زدگی مدیر تلگرام از اعلام جرم دادستانی ایران


گروه امورزیربنایی-دو سال پیش دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درجلسه کارگروه در خصوص بررسی و اتخاذ تصمیم پیرامون مسدودسازی تلگرام برگزار شد و پس از بررسی و تبادل نظر به اتفاق آراء مصوب گردید وزارت ارتباطات اقدامات لازم جهت تقویت شبکه‌های داخلی را به عمل آورده و چنانچه شبکه تلگرام ظرف مدت محدودی اقدامات لازم جهت تبعیت از قوانین و...

شگفت زدگی مدیر تلگرام از اعلام جرم دادستانی ایران

گروه امورزیربنایی-دو سال پیش دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درجلسه کارگروه در خصوص بررسی و اتخاذ تصمیم پیرامون مسدودسازی تلگرام برگزار شد و پس از بررسی و تبادل نظر به اتفاق آراء مصوب گردید وزارت ارتباطات اقدامات لازم جهت تقویت شبکه‌های داخلی را به عمل آورده و چنانچه شبکه تلگرام ظرف مدت محدودی اقدامات لازم جهت تبعیت از قوانین و مقررات کشور را به عمل نیاورد، نسبت به فیلتر و مسدودسازی آن اقدام کند.

چندی پیش هم، در اواخر دولت یازدهم در حالی معاون قضایی دادستان کل کشور مدعی شده بود که وزیر وقت ارتباطات نسبت به دستورات قضایی مرتبط با فیلترینگ تلگرام بی تفاوت است.

وی گفته بود: برای هیچ ایرانی قابل قبول نیست که تیم های تروریستی داعش تمام هماهنگی های خود برای انجام عملیات تروریستی در مجلس شورای اسلامی را از طریق تلگرام انجام دهد و نهادهای امنیتی کشور به لحاظ غیرقابل کنترل بودن تلگرام قبل از عملیات هیچ اطلاعی از این موضوع نداشته باشند.

واعظی نیز با رد بی‌تفاوتی وزارتخانه متبوعش نسبت به فیلتر کانال‌های تلگرامی مجرمانه که مورد ادعای دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است، اعلام کرده بود: سندی در وزارتخانه مبنی بر ارائه لیستی از سوی کارگروه در این باره پیدا نشد؛ معلوم نیست آن را کجا فرستاده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در خبرگزاری‌ها، این بار اما ماجرا به نحو دیگری کلید خورد. دادستان تهران از اعلام جرم علیه مدیریت تلگرام به اتهام ارایه خدمات به گروه‌های تروریستی خبر داد.

روز سه شنبه دادستان تهران اعلام کرد: علیه مدیریت تلگرام اعلام جرم شده و این پرونده به ناحیه‌ی امور بین‌الملل دادسرای تهران ارجاع شده است.

جعفری دولت‌آبادی در این باره توضیح داد: این که شبکه تلگرام خود را تابع قوانین غربی‌ می‌داند، مانع از رسیدگی به این اعلام جرم نخواهد بود.

وی علت اعلام جرم علیه تلگرام را هم این گونه بیان کرد: شبکه تلگرام علاوه بر ارایه خدمات به گروه‌های تروریستی از جمله گروه داعش، به بستر مناسب برای فعالیت سایر گروه‌های مجرمانه سازمان یافته تبدیل شده و ارتکاب جرایم هرزه‌نگاری کودکان، قاچاق انسان و مواد مخدر را ترویج نموده و تسهیل کرده است.

مدیرعامل این پیام‌رسان مثل همیشه ساکت نمانده و از این موضوع ابراز شگفتی کرده است.

پاول دورف در واکنش به این اظهارات،‌ که معمولا در پاسخ به توییت دنبال‌کنندگان خود در شبکه اجتماعی توییتر،‌ به اظهارات این‌چنینی واکنش نشان می‌دهد، نوشت: از شنیدن این موضوع تعجب ‌می‌کنم. ما به طور فعال محتوای تروریستی و پورنوگرافی را در ایران مسدود می‌کنیم. فکر می‌کنم دلایل اصلی، متفاوت از این موضوعات باشد.

حال باید منتظر ماند و دید که اعلام جرم دادستانی تهران علیه یک پیام‌رسان که به طور کلی خارج از مرزهای ایران فعالیت می‌کند و به گفته دادستانی، خود را تابع قوانین غربی می‌داند، چه تاثیری بر روند فعالیت این پیام‌رسان در کشور خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا