ماده شیر تنها از توله‌هایش مراقبت می‌کند | فیلم


این شیر ماده باید به تنهایی از توله های خود مراقبت کند.او عضوی از یک گله است اما برای حفظ جان توله هایش باید آنها را تنها بزرگ کند.نرهای غالب گله معمولا پس از پیروزی بر نر قبلی تمام توله های او را می کشند تا از استمرار ژن خود مطمئن شوند و این سومین عامل مرگ و میر توله شیرهاست. بیشتر ماده‌شیرها تا هنگامی که به سن 4 سالگی برسند یک بار...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

ماده شیر تنها از توله‌هایش مراقبت می‌کند | فیلم

خیز سرعتی چیتا برای شکار آنتلوپ | فیلم...

ماده شیر تنها از توله‌هایش مراقبت می‌کند | فیلم

فیلمبرداری نزدیک از زندگی پوما؛ گربه وحشی آمر...

ماده شیر تنها از توله‌هایش مراقبت می‌کند | فیلم

آموزش شکار به توله‌شیرها توسط مادرشان | فیلم...

این شیر ماده باید به تنهایی از توله های خود مراقبت کند.او عضوی از یک گله است اما برای حفظ جان توله هایش باید آنها را تنها بزرگ کند.نرهای غالب گله معمولا پس از پیروزی بر نر قبلی تمام توله های او را می کشند تا از استمرار ژن خود مطمئن شوند و این سومین عامل مرگ و میر توله شیرهاست.

بیشتر ماده‌شیرها تا هنگامی که به سن ۴ سالگی برسند یک بار فرزند به دنیا آورده‌اند. شیرهای نر تنها در یک زمان یا دوره مشخص از سال جفت‌گیری نمی‌کنند و ماده‌ها توانایی جفت‌گیری چندین باره در سال را دارند. همانند دیگر گربه‌سانان، اندام تناسلی نرها مهره‌هایی دارد که به سوی عقب متمایلند. هنگام خروج اندام از مهبل، مهره‌ها با دیواره آن برخورد می‌کنند و این می‌تواند باعث آزادسازی تخمک شود. یک ماده می‌تواند در طی دوره فحلی (دوره پذیرش جنسی) خود با بیش از یک نر آمیزش کند. در طی این دوره زوجین به صورت میانگین میان بیست تا چهل بار در روز آمیزش می‌کنند و اغلب از خوردن چشم‌پوشی می‌کنند. برای آبستن شدن ماده زوجین به صورت میانگین ۳۰۰ بار نزدیکی می‌کنند و این کار در طی دوره‌ای ۳ تا ۴ روزه و با میانگین زمانی ۲۰ دقیقه یکبار انجام می‌شود.

میانگین دوره آبستنی ۱۱۰ روز است،و به زایش ۱ تا ۴ توله‌شیر منجر می‌شود. بچه‌ها در مکانی به نام «لانهٔ شیر» که اغلب یک بیشه، بستری از نی و علف، غار، و یا دیگر مناطق امن و دور از دسترس مهاجمان است، به دنیا آورده می‌شوند. مادر در هنگامی که کودکان هنوز بی‌دفاع هستند اغلب خود به شکار می‌پردازد و کمتر از لانه دور می‌شود. توله‌ها در هنگام به دنیا آمدن نابینا هستند و چشم‌هایشان تا نزدیک یک هفته پس از تولد باز نمی‌شوند. آن‌ها در این هنگام میان ۱٫۲ تا ۲٫۱ کیلوگرم وزن دارند. آن‌ها تلاش برای راه رفتن را از روز یکم یا دوم آغاز می‌کنند و تا هفته سوم می‌توانند به خوبی راه بروند. ماده‌شیر فرزندانش را در ماه نخست برای چند بار از لانه‌ای به لانه دیگر جابجا می‌کند تا جلوی جلب توجه مهاجمان احتمالی را بگیرد. او این کار را با به دندان گرفتن بچه‌ها از گردنشان به گونه‌ای که آسیبی نبینند انجام می‌دهد.

(۵)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : توله شیر, زندگی شیرها, شیر ماده, شیرها, فیلم حیات وحش

5
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست