شیرها چگونه شکار خود را انتخاب می‌کنند | فیلم


زندگی در یک گله ینی شکم های گرسنه زیادی که باید با هم سیر شوند.این کلیپ و آزمایشی که در آن صورت می‌پذیرد استراتژی و نحوه شکار کردن شیرها را که به آن مشهورند روشن می سازد. ناتالیا بورگو(زیست شناس حیات وحش): اینکه شیرها چگونه شکار می‌کنند؟چگونه شکار خود را انتخاب می‌کنند؟آیا دسته بندی برای شکار خود قائلند؟آیا بر اساس تعدادشان طعمه را...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

شیرها چگونه شکار خود را انتخاب می‌کنند | فیلم

نبرد شیر در برابر شیر ؛ جنگ برای تصاحب گله | ...

شیرها چگونه شکار خود را انتخاب می‌کنند | فیلم

شکار عجیب پلنگ + فیلم...

شیرها چگونه شکار خود را انتخاب می‌کنند | فیلم

تغییر مسیر بی‌موقع غزال را به چنگال شیر انداخ...

زندگی در یک گله ینی شکم های گرسنه زیادی که باید با هم سیر شوند.این کلیپ و آزمایشی که در آن صورت می‌پذیرد استراتژی و نحوه شکار کردن شیرها را که به آن مشهورند روشن می سازد.

ناتالیا بورگو(زیست شناس حیات وحش): اینکه شیرها چگونه شکار می‌کنند؟چگونه شکار خود را انتخاب می‌کنند؟آیا دسته بندی برای شکار خود قائلند؟آیا بر اساس تعدادشان طعمه را انتخاب می کنند؟ مواردی هستند که ما کنجکاویم درباره آنها بیشتر بدانیم.

ناتالیا برای پیدا کردن پاسخ سولالتش از روشی غیرمعمول استفاده می‌کند.چیزی که قبلا انجام نشده است.آنها از ماکت‌های دو بعدی حیواناتی که شیر معمولا شکار می‌کند استفاده می‌کنند.آنها این ماکت‌ها را در نقاط گوناگون کار می‌گذارند. نمی‌شود پیش بینی کرد شیرها نسبت به این ماکت‌ها چه واکنشی نشان می‌دهند.آنها سعی می‌کنند با ترکیب اجزای محیط و ماکت‌ها به آن جلوه طبیعی تری بدهند تا برای شیرها قابل باور باشد.

فرضیه ناتالیا این است که اگر شیر تنها باشد شکار آسان تر را انتخاب می‌کند مثلا گراز یا آهو را.اما اگر همراه داشته باشد شکارهای بزرگتر و سخت تر را انتخاب می‌کند.اولین شیری که با ماکت‌ها مواجه می‌شود شیر ماده ای به نام مگ است.همانطور که انتظار می‌رفت مگ کوچکترین و آسانترین شکار را انتخاب کرد: ایمپالا.

لازم به ذکر است که کوین که به شاهزاده شیرها مشهور است مردی است که با شیرهای وحشی وقت می‌گذراند و آنها او را جزو خودشان حساب می‌کنند و آسیبی به او نمی‌رسانند.کوین در این تحقیق به ناتالیا کمک می‌کند.

کوین: باید از نتیجه راضی بوده باشی درسته؟

ناتالیا: آره عالی بود.دیدی از دور همه حیوونارو داشت چک می‌کرد.

کوین: اما آخرش ایمپالا رو انتخاب کرد.

ناتالیا: اره ایمپالا رو انتخاب کرد که از همه کوچیکتر بود و همین انتظار رو هم داشتم چون یه ماده تنها بود.

کوین: خب حالا بیا ببینیم سه تا شیر چجوری انتخاب می کنن.این بار یه نر هم بینشون میذاریم.

ناتالیا: آره شکارای متفاوتی اونجا هست و وقتی تعدادشون زیاد باشه میشه حدس زد که حاضرن یکم ریسک بکنن.

بالاخره سه شیر “وایتسی” ، “جینی” و “لیوی” برای شکار رها می‌شوند.حالا که تعدادشان بیشتر شده طبق فرضیه آنها باید به سراغ شکار بزرگتری بروند.بله آنها بوفالو را انتخاب می‌کنند و هدف می‌گیرند اما باد ماکت بوفالو را می‌اندازد. حالا این سه شکارچی هئف خود را عوض می‌کنند و هر سه با هم به سراغ ایمپالا می‌روند.نظر کوین این است که شیرها به خاطر خوشمزه بودن گوشت ایمپالا آن را انتخاب کرده اند.با اینکه آنها نهایتا به ایمپالا راضی شدند اما اول بوفالو را انتخاب کرده بودند.اما بنظر میرسد وایتسی دست بردار جستجو برای شکار نیست. شیرها هم شکار خود را بر اساس آورده در ازای ریسک انتخاب می‌کنند.

(۹)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : حیوانات شکارچی, شیر نر, فیلم حیوانات وحشی, فیلم شیرها

9
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان