نمی خواهم پیر شوم ! آیا راهی هست که از پیری فرار کنم و همیشه جوان بمانم؟


نمی خواهم پیر شوم ! آیا راهی هست که از پیری فرار کنم و همیشه جوان بمانم؟

از جمله راه هایی که می توان سن را مخفی نگه داشت و یا با پیری به مبارزه برخواست، استفاده از عکس هایی است که چند سال را ما را جوان تر نشان می دهند. محققین کشف کرده اند عکس هایی که در اینستاگرام و دنیای مجازی مورد مصرف قرار می گیرد معمولا چند سال افراد را جوان تر نشان می دهند. نوشته نمی خواهم پیر شوم ! آیا راهی هست که از پیری فرار کنم و...

پیری ؛ واقعیتی تلخ که همه به شکلی از آن گریزانیم.

اینترنت توانایی نشان دادن واقعیات به شکل دیگر را دارد. نیمی از اخباری که در فضای مجازی به سمع و نظرتان می رسد دارای منابعی دروغین می باشند که افراد بسیاری را فریب می دهد.

شاید به همین دلیل است که عکس های یک مرد پنجاه ساله مانند یک پسر بیست ساله جلوه می کند و کسی هم از این بابت تعجبی ندارد!

بیشتر عکس هایی که در دنیای مجازی منتشر می شوند چندین سال جوان تر و شاداب تر از واقعیتشان هستند. سن ها کمتر به نظر می آید و خوراکی ها بسیار لذیذتر از آنچه که در واقعیت هستند جلوه می کنند و عکس ها همیشه در بهترین وضعیت خود می باشند.

به این ترتیب است که افراد زیادی که دچار مشکلات روان شناختی می باشند، با دیدن این عکس ها عزت نفس خود را از دست داده و حسادت می ورزند.

روند پیری در اینستاگرام

نمی خواهم پیر شوم ! آیا راهی هست که از پیری فرار کنم و همیشه جوان بمانم؟

از لحاظ حقیقی ستارگانی که در صفحات مجازی به خصوص در اینستاگرام مشاهده می کنید در این سن و حال و احوال نیستند.

چه بسا تاریخ و اعداد و ارقام که می توانند پرده از حقایق سن و زندگی این افراد بردارند تا متوجه شوید که اشتباه قضاوت کرده اید.

پیری روندی است که هر انسانی دچارش می شود و دیر یا زود ظاهر و باطن افراد را درگیر می کند.

گمان نکنید عکس افرادی که در اینستاگرام و دیگر صفحات مشاهده کرده اید شانس رد کردن دوران پیری را داشته اند و یا اینکه هرگز پا به این دوران نگذاشته اند.

هر انسان در سنین متفاوتی با ظاهری متفاوت به این دوره خواهد رسید و این از همان دسته داستان هایی است که از طریق فضای مجازی همانند یک ویروس رشد کرده و تمامی سطح اخبار را فرا می گیرد.

نگاه ریز بینانه

بیشتر عکس هایی که در فضای مجازی مورد استفاده قرار می گیرند با دقت و ریز بینی کافی اصلاح شده اند و گویای سن واقعی افراد نیستند.

این نوع عکس ها کیفیت های بسیار بالایی دارند و اگر با دقت به آنها نگاه کنید به خوبی می توان آفتاب سوختگی ها، لکه های پوستی و چروک های پیری را در پوست ها مشاهده کنید.

به نظر پزشکان و متخصصان پوست و زیبایی عکس خانم ها معمولا با آرایش های بسیار سنگین است و یا اینکه از عینک های آفتابی بزرگ استفاده می کنند و این خود می تواند جلوه خاصی به عکس بدهد و حقایق پیری را تا حد زیادی پنهان کند.

حفظ جوانی

نمی خواهم پیر شوم ! آیا راهی هست که از پیری فرار کنم و همیشه جوان بمانم؟

جنیفر فیتز پاتریک، نویسنده و مربی پرستاری در دانشگاه جان هاپکینز می گوید : ” بسیاری از افراد نمی توانند جوانی خود را به نمایش بگذارند. ” این به آن معنا است که افراد بسیاری با اینکه سن بالایی دارند چهره جوان و شاداب خود را همواره حفظ می کنند.

همه تغییرات در بدن ما رخ می دهد همان طور که بدن دستخوش تغییرات می شود، ظاهر نیز تکامل بیشتری پیدا می کند. این تکامل در هر شخص به نحوی بروز می کند. با سفید شدن مو، با ریزش مو. با چین و چروک و . . . این عوامل سبب بروز پیری می شود و سن را بالاتر از آنچه که هست نشان می دهد.

عملکردهای بسیاری هست که در کنار تغذیه می تواند مانع رشد پیری در بدن انسان شود. مثلا شنا از جمله ورزشهایی است که می تواند روند پیری را آهسته تر هدایت کند. و البته برخی از افراد هستند که در سنین پایین با علائم پیری مواجه می شوند. اما در نهایت پیری امری اجتناب ناپذیر است که هر انسان را به خود مبتلا خواهد کرد.

جوانی تنها در ظاهر نیست

پزشکان در این زمینه معتقد هستند، عوامل بسیاری وجود دارد که می تواند طول عمر را زیاد کند. از جمله این عوامل می توان به حفظ سلامتی بدن اشاره کرد.

این عملکرد می تواند ظاهر انسان را هم جوان نگه دارد. حفظ سلامتی، تمرینات متابولیسم بدن را افزایش داده و DNA را تحت تاثیر خود قرار می دهد و سبب می شود که رشته های DNA سالم بمانند و همین عامل سبب کاهش شدید روند پیری می شود.

البته بد نیست بدانید که ورزش بیشتر از هر عمل دیگری چهره شما را جوان نگه می دارد. ورزش از بدن انسان در برابر بیماری هایی که در اثر کهولت سن ایجاد می شود محافظت می کند. یک رژیم غذایی کاملا سالم و سرشار از پروتئین و سبزیجات و میوه جات و همچنین مصرف کمتر چربی های اشباع شده و قند و سدیم می تواند انسان را جوان نگه دارد.

تمامی این عوامل تنها جسم شما را از پیری زود رس حفظ می کند. شما می توانید با کاهش استرس و اضطراب روان خود را نیز جوان و شاد نگه دارید .هیچ محصول یا دارو و یا حتی تزریقی وجود ندارد که بتواند جلوی پروسه پیری را بگیرد. اما مصرف کمتر دخانیات، وزن کمتر، ورزش منظم، مصرف کرم های ضد آفتاب از کارهایی هستند که می توانند مدتی پیری را به تعویق بیاندازند.

نقش ژنتیک در روند پیری

نمی خواهم پیر شوم ! آیا راهی هست که از پیری فرار کنم و همیشه جوان بمانم؟

شما نمی توانید ژنتیک خود را تغییر دهید. اما بی شک آنچه که برای خانواده شما در مسیر پیری رخ داده است تا حد زیادی به وضعیت جسمی شما نیز مرتبط خواهد بود. ژنتیک شما در جوان ماندن پوستتان بسیار موثر است.

تغییرات و دست بردن در ژنتیک امری ناشدنی است اما تغییراتی که در شیوه زندگی و محیط زندگی امان انجام می دهیم می تواند بهترین راه برای سلامتی جسم و روان باشد.

هر انسان می تواند برای فریب خود و اطرافیانش از عکس هایی استفاده کند که چندین سال او را جوان تر نشان می دهد اما در حقیقت انسان از درون می تواند جوانی را حس کند. گاهی اوقات دل ها بدون نیاز به یک نرم افزار بسیار جوان می مانند و گاهی چندین نرم افزار هم نمی تواند پیر شدن یک چهره را بپوشاند. پس بهتر است به جای تلاش برای نمایان کردن یک جوانی و شادابی کاذب از درون خود را شاداب نگه داریم.

نمی خواهم پیر شوم ! آیا راهی هست که از پیری فرار کنم و همیشه جوان بمانم؟ نمی خواهم پیر شوم ! آیا راهی هست که از پیری فرار کنم و همیشه جوان بمانم؟
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

لطفا پاسخ را به رقم وارد کنید:

17 − شانزده =

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید