مهم‌ترین خطر برای انقلاب تزلزل در آرمان‌ها است/ مردم هوشیار باشند


مهم‌ترین خطر برای انقلاب تزلزل در آرمان‌ها است/ مردم هوشیار باشند

شاهرود - نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مهمترین خطر برای انقلاب تزلزل در آرمان ها است که به برکت عاشورا، شهادت و جهاد، مردم همیشه هوشیار و بصیر بوده و هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلای این شهر، ضمن بیان اینکه اگر در هر جای عالم، پیروی از ولایت انجام شود آن ملت به پیروزی خواهد رسید، ابراز داشت: دشمن بعد از رحلت امام(ره) استراتژی خود را از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر داد و برخی دولتمردان تهاجم فرهنگی دشمن را متوجه نشده و آن را توهم خواندند و این جنگ به جنگ نرم تمام عیار تبدیل شد.

وی افزود: مهمترین خطر برای یک انقلاب به تزلزل کشیدن آرمان های یک ملت است لذا باید مردم ما هوشیار باشند هرچند درباره آرمان های انقلاب اسلامی باید گفت داشته های دشمن زاییده مغز بشر است اما آرمان جمهوری اسلامی خدایی و بر اساس توحید و بعثت محسوب می شود لیکن اگر از این آرمان دست برداریم استکبار بر ما غلبه خواهد کرد.

حمایت از مظلومان آرمان انقلاب است

خطیب موقت نمازجمعه شاهرود، مقابله با استکبار و حمایت از فلسطین را آرمان جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: دشمن می خواهد بین آرمان های انقلاب و زندگی ذلت بار زیر پرچم آمریکا یکی را انتخاب کنیم و امروز باید با روشنگری همگان را متوجه خطری که در آینده نصیب ملت می شود، آگاه کرد.

سعیدی با بیان اینکه متنبه ترین افراد کسانی بودند که بدون آگاهی از فلسفه قیام عاشورا همراه امام حسین(ع) به صحنه کربلا وارد شدند، ابراز داشت: زمانی رهبر معظم انقلاب فرمودند که برای جنگ با داعش حضور در سوریه لازم است بسیاری از رزمندگان به دلیل امر ولایت فقیه عازم نبرد شدند.

وی بابیان اینکه اگر عاشورا را ارج می نهیم باید به ابعاد پنهان آن نیز توجه کنیم، افزود: همانند دشت کربلا عده ای از بسیجیان در عصر حاضر نیز از فلسفه جهاد در سوریه آگاهی نداشتند اما به اطاعت از رهبر و پیشوای مسلمانان وارد عرصه شدند و اگر فرمودند فقط در زمینه هسته ای مذاکره کنید و در غیر آن خیر فلسفه و حکمتی در آن نهفته است و امکان اینکه همه ابعاد یک موضوع را برای همگان روشنگری کنند، فراهم نیست.

تشییع حججی شبیه یک معجزه بود

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه تشییع محسن حججی شبیه یک معجزه بود که با مظاهر مادی قابل مقایسه نیست، ابراز داشت: هر که سه عنصر تلاقی توسل، اخلاص و جهاد در راه خدا را باهم منقوش کرد به درجه معنوی می رسد این نیروی پاسدار با جهادی اثر بخش حماسه ای بزرگ خلق کرد و با رشد آسانسوری قله های ارزشی بالاتر از هیمالیا را فتح کرد و افسوس که خیلی ها نمی دانند قله های معنویت کجاست.

سعیدی در ادامهبا تاکید بر اینکه لازم نیست همه به سوریه اعزام شوند، افزود: امروز در جنگ نرم با دشمن روبرو هستیم که هدفش تجزیه کشورهای اسلامی است لذا باید عراق، سوریه و ایران تدبیری اتخاذ کنند که جلو این فتنه گرفته شود چرا که این بیماری مهلک منطقه را دچار بحران های دیگری می کند.

وی با بیان اینکه هدف دشمن براندازی انقلاب اسلامی است، افزود: جمهوری اسلامی به عنوان مهم ترین قطب در برابر استکبار قد علم کرده و دشمن را از صفحه کنار زده است، جنگ خطرناک ترین نقشه دشمن بود ولی به صورت معجزه سه عامل مدیریت هوشمندانه و باصلابت امام راحل همراهی نیروهای مسلح و مردم و تحقق وعده های الهی توانست توطئه های آن ها را نقش برآب کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...