ایران و بلاروس تفاهم نامه همکاری دارویی امضا کردند


ایران و بلاروس تفاهم نامه همکاری دارویی امضا کردند

مسکو - ایرنا - غلامرضا اصغری معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ویاچسلاو شیلو همتای بلاروسی در شهر مینسک تفاهم نامه همکاری های دارویی امضا کردند.

به گزارش ایرنا، در مذاکرات اصغری رئیس سازمان غذا و دارو و هیات همراه با مقامات وزارت بهداشت بلاروس که روز جمعه انجام گرفت، همکاری های دو کشور در حوزه های مرتبط و راهکارهای گسترش آن بررسی شد.
در جریان این نشست نیز که با حضور آناتولی مالاشکو وزیر بهداشت بلاروس و مصطفی اویسی سفیر ایران برگزار شد، پس از امضای تفاهم نامه همکاری دارویی برپایه توافق های صورت گرفته، طرفین بر لزوم پیگیری مذاکرات در این حوزه تاکید کردند.
همچنین هیات وزارت بهداشت افزون بر بازدید از مجموعه های مختلف دارویی علمی و پژوهشی در بلاروس از نمایشگاه بین المللی سلامت و بهداشت در مینسک که چند شرکت ایرانی نیز محصولات دارویی خود را به نمایش گذاشته اند دیدن کرد و در حاشیه آن هم مذاکراتی برای همکاری های مشترک با طرف های بلاروسی انجام شد.
بلاروس به دلیل حفظ و تقویت توانمندی های صنعتی، فناوری، علمی، پزشکی، تولیدی و اقتصادی دوران حاکمیت کمونیسم پس از روسیه از 13 کشور دیگر برآمده از فروپاشی شوروی پیشرفته تر است.
جمهوری بلاروس که به مساحت 207 هزار و 600 کیلومتر مربع و نزدیک 10 میلیون نفر جمعیت در شرق اروپا هم مرز روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی قرار دارد، پس از فروپاشی سال 1991 شوروی استقلال یافت.
اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید