رهایی معجزه‌آسای غزال از آرواره‌های کروکودیل | فیلم


یکی از جالب ترین واقعیت ها در مورد تمساح ها این است که اغلب آن ها 24 دندان بسیار تیز و البته ترسناک دارند، اما هرگز طعمه خود را نمی جوند. در موارد بسیار نادر، ممکن است از دندان خود برای خرد کردن غذا استفاده کنند.کروکودیل برای نگه داشتن طعمه در دهان خود از دندان هایش استفاده می کند و در بیشتر مواقع، غذای خود را درست می بلعد. این حیوانات می...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

رهایی معجزه‌آسای غزال از آرواره‌های کروکودیل | فیلم

صحنه‌های جذاب از زندگی و نحوه شکار خرس گریزلی...

رهایی معجزه‌آسای غزال از آرواره‌های کروکودیل | فیلم

بوفالوی نر قدرتمند از پس شیرهای مهاجم برمی‌آی...

رهایی معجزه‌آسای غزال از آرواره‌های کروکودیل | فیلم

نبرد غزال‌های نر برای جفت‌گیری | فیلم...

یکی از جالب ترین واقعیت ها در مورد تمساح ها این است که اغلب آن ها ۲۴ دندان بسیار تیز و البته ترسناک دارند، اما هرگز طعمه خود را نمی جوند. در موارد بسیار نادر، ممکن است از دندان خود برای خرد کردن غذا استفاده کنند.کروکودیل برای نگه داشتن طعمه در دهان خود از دندان هایش استفاده می کند و در بیشتر مواقع، غذای خود را درست می بلعد. این حیوانات می توانند سنگ را نیز خورده و به راحتی آن را هضم کنند.

شاید جالب باشد بدانید که دم این حیوان بسیار شگفت انگیز است؛ تمساح ها قادر هستند با استفاده از این عضو از بدن خود با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت شنا کنند. همچنین می توانند به مدت حداکثر سه ساعت روی دم خود به صورت عمودی بایستند.البته باید اشاره کنیم که همین دم در خشکی هیچ کاربردی برای تمساح ندارد و در بیشتر مواقع، فقط برای حرکت های کوتاه از آن استفاده می شود.اندازه کروکودیل ها با هم بسیار فرق دارد؛ آن ها نمونه های کوتوله دارند که کوچک ترین سایز تمساح محسوب می شود و بزرگ ترین آن ها در آب های شور زندگی می کنند.

تمساح های کوتوله به طور میانگین ۱٫۵ متر اندازه دارند و در بیشترین و بزرگ ترین اندازه ممکن، ۱٫۹ متر درازا برایشان گزارش شده است. اما سایز کروکودیل های غول پیکر از ۶٫۳۰ متر شروع شده و تا ۷ متر ادامه دارد. وزن این نمونه ها عموما بین یکهزار تا یکهزار و ۲۰۰ کیلوگرم است.شایان ذکر است که تمساح های ماده اغلب کوچک تر هستند و طول آن ها از ۳ متر تجاوز نمی کند.برخلاف دیگر حیوانات، قلب تمساح ها همانند ارگان سه جداره و همانند دیگر خزنده ها رفتار می کند. فعالیت های این حیوان روی عملکرد قلب او تاثیری ندارد به همین خاطر است که می تواند برای ساعات طولانی زیر آب بماند.

دهانِ باز کروکودیل نشانه خشم یا عصبانیت آن نیست. این صحنه بیشتر در روزهای تابستان مشاهده می شود و دلیل آن گرمای هواست. این موجود برای خنک نگه داشتن دمای داخلی بدن خود، دهانش را باز نگه می دارد زیرا غدد مولد عرق ندارند.تمساح و کروکودیل تقریبا مشابه هم هستند اما در ظاهر تفاوت های بسیار کوچکی با هم دارند. تنها تفاوت آن ها در شکل آرواره و دندان هایشان است. تمساح ها آرواره عریض تر و U شکل دارند در حالی که پوزه کروکودیل به شکل V است.

منبع: روزیاتو

(11)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : ایمپالا, صحنه های شکار در حیات وحش, غزال, فیلم حیات وحش, کروکودیل

11
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زرد زیباترین رنگ دنیاست وقتی بهنوش طباطبایی آن را به تن می‌کند! پیراهن جذاب این بازیگر ...