46 خوراکی عالی برای تنظیم و کنترل فشار خون


46 خوراکی عالی برای تنظیم و کنترل فشار خون

برای این‌که سالم بمانید و از مشکلات جدی سلامتی اجتناب کنید، مهم است که کنترل فشار خون خود را همواره در دست داشته‌باشید. رژیم غذایی نقش مهمی در پایین نگه‌داشتن فشار خون دارد. در این نوشتار با ما همراه باشید تا 46 خوراکی عالی برای تنظیم و کنترل فشار خون را بشناسید. 1. بذر کتان بذر کتان یکی از آن خوراکی‌ها است که در...

برای این‌که سالم بمانید و از مشکلات جدی سلامتی اجتناب کنید، مهم است که کنترل فشار خون خود را همواره در دست داشته‌باشید. رژیم غذایی نقش مهمی در پایین نگه‌داشتن فشار خون دارد. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۴۶ خوراکی عالی برای تنظیم و کنترل فشار خون را بشناسید.

46 خوراکی عالی برای تنظیم و کنترل فشار خون

۱. بذر کتان

بذر کتان یکی از آن خوراکی‌ها است که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌است، همین‌طور کوینولا و دانه‌ی چیا. اما این یک هوس گذرا یا میلی احمقانه نیست. بذر کتان واقعا برای سلامتی خوب است، به‌ویژه برای کاهش فشار خون، که علت‌اش محتوای آلفا-لینولنیک اسید، لیگنان و پپتید آن است. در واقع، طی یکی از پژوهش‌هایی که در این رابطه انجام شده‌است، در طول ۶۶ ماه مصرف مداوم تغییر چشمگیری در فشار خون شرکت‌کنندگان ثبت شد. بذر کتان ترد است و برای تنقلات عالی است، هم‌چنین ترکیبی جالب به سالادتان می‌دهد.

۲.کرفس

کرفس سبزی ادرار آوری است که به همین دلیل ضمن کاهش و کنترل فشار خون ، تا حدودی در کاهش چربی و قند خون نیز موثر است که این خواص در ساقه کرفس کمی بیشتر از برگ آن است. تأثیر بسیار خوب کرفس در پایین آوردن اوره و اسید اوریک خون را نیز فراموش نکنید.

مطلب مرتبط: فواید خنده :کاهش استرس و فشار خون با خنده درمانی

۳. فلفل دلمه‌ای قرمز

فلفل دلمه‌ای قرمز، که مانند جایگزینی برای سایر فلفل‌ها عمل می‌کند، سرشار از پتاسیم و نیز منبع خوبی برای منیزیم و کلسیم است. بسیاری از کارشناسان سلامت فلفل دلمه‌ای قرمز را برای کاهش فشار خون توصیه می‌کنند. معمولا از این نوع فلفل برای چاشنی غذا و طعم دادن به آن استفاده می‌شود. حتی می‌توانید آن را جایگزین نمک کنید. با این حال، چون فلفل دلمه‌ای قرمز در تمام فصول سال موجود نیست، یک روش دیگر این است که آن را در کاغذ بپیچید و برای استفاده‌ی آینده در فریزر بگذارید، اما نمی‌توان انتظار داشت که همان میزان مواد مغذی را از آن دریافت کنید.

۴. آب پیاز

یک دوم قاشق چایخوری آب پیاز و عسل را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را ۲ بار در روز به مدت ۱-۲ هفته مصرف کنید. آنوقت متوجه بهبود قابل توجهی در کنترل فشار خون خود خواهید شد. شما همچنین می‌توانید پیاز خام را به عنوان سالاد بخورید.

۵.اسفناج

اسفناج یک نوع گیاه یک ساله با ساق و برگ لطیف که می‌توان در آش از آن استفاده کرد اسفناج سرشار از لوتئین و گزانتین است که این کاروتنوئیدها، از بین برنده مولکول‌های بی ثباتی به نام رادیکال‌های آزاد در بدن هستند قبل از اینکه رادیکال‌های آزاد بتوانند به بدن آسیب برسانند. کاروتنوئیدها در اسفناج و سایر سبزی هایی که دارای برگ سبز پر رنگ هستند، وجود دارند، برخی مطالعات نشان داده‌اند که که آن‌ها می‌توانند با سرطان دهان، معده و مری مقابله کنند و به دلیل این که سرشار از نیترات است به تنظیم و کنترل فشار خون کمک می کند.

۶. ریحان

آب ریحان تازه را بگیرد و همان مقدار عسل به آن اضافه کنید. هر دو ماده‌ی تشکیل دهنده را با هم مخلوط کنید. هر روز صبح با معده خالی از آن بنوشید. و به کنترل فشار خون خود کمک کنید.

۷. دانه‌ی سویا

دانه‌های سویا برای رژیم غذایی‌مان فوق‌العاده است چون محتوای مواد مغذی آن متعادل است. ویتامین‌ها، آمینواسیدهای ضروری، و یون‌های معدنی به‌ویژه پتاسیم و منیزیم را می‌توان در دانه‌های سویای تازه پیدا کرد. نکته‌ی خوب دیگر درباره‌ی سویا این است که سدیم آن کم است، بنابراین هر چند روز یک بار می‌توانید مقداری از آن مصرف کنید. بهترین روش این است که آن را به‌صورت خام بخورید تا مواد مغذی‌اش از بین نرود. هم‌چنین می‌توانید آن را آب‌پز کنید، اما مطمئن شوید سویا را بیش از حد نمی‌پزید و مواد مغذی ضروری را نابود نمی‌کنید.

۸.چغندر

خوردن چقندر، روان کننده معده، اشتهاآور و آرام بخش است. معده را تقویت می کند و اسهال خونی را متوقف می کند. آن را بپزید و با آب نیم گرم آن تنقیه کنید، ورم روده را درمان می کند و نگرانی تان برای تنظیم و کنترل فشار خون تان را هم از بین می برد.

۹. عسل

نصف قاشق آب پیاز را با نیم قاشق عسل مخلوط کنید. آن را هم بزنید و دو بار در روز به منظور جلوگیری از فشار خون بالا و کنترل فشار خون مصرف کنید.

مطلب مرتبط: ۸ خوراکی طبیعی برای تنظیم فشار خون

۱۰.تربچه

این سبزی همواره برای کنترل فشار خون عالی است. برگ و ریشه تربچه دارای مقدار فراوانی ویتامین C است. مقدار ویتامین C موجود در برگ‌های این سبزی، نسبت به ریشه آن پنج برابر بیشتر است. ریشه کروی و قرمز این سبزی همچنین دارای مقادیر فراوانی پتاسیم، اسید فولیک و مس است. تربچه خاصیت ضد سرطان دارد و مدت مدیدی است که از این سبزی برای درمان اختلالات کبدی استفاده می‌شود. از تربچه برای دفع سنگ‌های کلیوی استفاده می‌شود و برای درمان نقرس و روماتیسم مفید است. اگر برگ آن همراه با غذا خورده شود کمک خوبی برای هضم غذا است. آب برگ تربچه برای تقویت چشم مفید است.

مطلب مرتبط: ۵ عامل خطر اصلی فشار خون بالا که نادیده‌شان می‌گیرید

۱۱.منداب

منداب گیاهی علفی و یکساله بوده، شکل ظاهری این گیاه شبیه به ترب و شلغم است ولی بر خلاف آنها اگر برگهایش در بین انگشتان فشرده شود، بوی نامطبوع متصاعد میسازد و از آن جهت به آن شلغم روغنی نیز گفته میشود. این گیاه سرشار از انواع ویتامینها به ویژه ویتامین A، C و K است و همچنین شامل مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فسفر و سرشار از مواد آنتی اکسیدانت است. این گیاه سرشار از مواد مغذی و ویتامینها بوده و در عین حال از میزان کالری بسیار کم برخوردار است، لذا مصرف آن به منظور لاغری و کاهش وزن و تنظیم و کنترل فشار خون توصیه میگردد.

۱۲. شکلات

بله، کاملا درست است! یک تکه شکلات می‌تواند به شما کمک کند فشار خون‌تان را پایین بیاورید و به کنترل فشار خون کمک کند.

۱۳. انگور

انگور یک میوه‌ی مولتی ویتامین و منبعی غنی از پتاسیم و فسفر است. خوردن انگور بر اساس برنامه‌ای روزانه به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا کمک می‌کند.

۱۴. دانه‌ی هندوانه

دو قاشق غذاخوری دانه هندوانه خشک شده را بکوبید و له کنید. حالا، ۱ فنجان آب را بجوشانید و این دانه‌های خرد شده را به آن اضافه کنید. اجازه دهید برای مدت یک ساعت و یا بیشتر خیس بخورد، و بعد آن را صاف کنید. ۴ قاشق غذا خوری از این آب را، هر روز بنوشید.

۱۵.کاهو

کاهو‌ تمیزکننده و رقیق‌کننده خون است. به علت داشتن آهن خون‌ساز می‌باشد. فشار خون را کاهش می‌دهد. خواص پایین‌آورنده قند خون دارد.

مطلب مرتبط: درمان فوری فشار خون با این نوشیدنی

۱۶.کلم پیچ

در یک پژوهش جدید اعلام شد مصرف کلم بروکلی و کلم پیچ می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. محققان در بررسی های جدید خود دریافته اند که این دو نوع سبزی حاوی مقادیر زیادی از نوعی ماده شیمیایی موسوم به اسید گلوتامیک هستند. به گفته محققان، اسید گلوتامیک یکی از شناخته شده ترین انواع اسید آمینه است و تقریبا یک چهارم از پروتئین های گیاهی و نزدیک به یک پنجم از پروتئین های حیوانی را تشکیل می دهد. مواد غذایی تهیه شده از غلات سبوس دار مانند برنج، نان و سایر غلات وهم چنین محصولات تهیه شده از سویا، متداول ترین منابع غذایی حاوی این اسید آمینه هستند.

مطلب مرتبط : بهترین داروی طبیعی برای کلسترول و فشارخون بالا

۱۷. موز

موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم است. این میوه یک منبع غنی از ویتامین ب۶، ویتامین ث، و منیزیم است. اگر هر روز یک موز مصرف شود، فشار خون بالا را می‌توان کنترل کرد. در کنار موز، کشمش، زردآلو خشک، مویز، آب پرتقال، اسفناج، سیب زمینی شیرین (پخته)، و کدو حلوایی نیز به طرز شگفت‌انگیزی کارساز هستند.

۱۸. سیر

دو حبه سیر را بکوبید. آن را ببلعید. شما همچنین می‌توانید سیر را به شکل پخته بخورند. سیر خام جریان خون را بهبود می‌بخشد و فشار وارده بر قلب را کاهش می‌دهد.

اگر نمی‌توانید سیر خام مصرف کنید، این کاری است که می‌توانید انجام دهید؛ به ۱ قاشق غذا خوری آب چند قطره آب سیر تازه اضافه کنید. دو بار در روز از آن بنوشید.

۱۹. آب نارگیل

آب نارگیل به هیدراته(دارای آب) نگه داشتن بدن کمک خواهد کرد. نوشیدن آب نارگیل بر یک مبنای روزانه می‌تواند فشار خون بالا را کنترل کند. در کنار خوردن آب نارگیل، روغن نباتی خود را با روغن نارگیل جایگزین کنید. این کار کمک زیادی خواهد کرد.

۲۰. دانه‌ی شنبلیله

۲ قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را در آب داغ به مدت چند دقیقه بجوشانید. سپس، آن را صاف کنید و از آن خمیر درست کنید. این خمیر را صبح به صورت ناشتا و در شب مصرف کنید.

۲۱. فلفل هندی

چون فلفل قرمز خیلی تند است، باید آن را در مقادیر بسیار کم مصرف کرد. کمی فلفل هندی برای کنترل فشار خون بالا کافی است. شما می‌توانید آن را به سالاد میوه یا سوپ اضافه کنید.

مطلب مرتبط : ۵ عامل اصلی فشارخون بالا که نادیده‌شان می‌گیرید

۲۲. لیمو

هر روز آب لیمو بنوشید. این کار سطح فشارخون را پایین خواهد آورد.

نکته- به این آب لیمو شکر یا هیچ شیرین کننده‌ی دیگری اضافه نکنید.

۲۳. برگ کاری

به ۲۵-۳۰ عدد برگ کاری ۱ فنجان آب اضافه کنید. صبح‌ها از آن بنوشید. اگر نمی‌توانید طعم و مزه‌‌اش را تحمل کنید، می‌توانید چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید.

۲۴. ماست (ساده و بدون چربی)

اگر از کلسترول بالا، فشار خون بالا، و دیگر مشکلات سلامتی مشابه رنج می‌برید، ماست بهترین خوراکی برای مصرف است. ما درباره‌ی ماست فاقد چربی و ساده صحبت می‌کنیم، که چربی کم، و از این رو کلسترول کمی دارد. ماست بدون چربی و ساده سرشار از پروتئین و یون‌های معدنی است، از جمله ۳ برترین یون که به آدم‌هایی با فشار خون بالا توصیه شده‌است. ماست تنها هنگام صبحانه لذت‌بخش نیست. شما می‌توانید از ماست استفاده کنید تا خوراک‌های دیگر را خلاقانه و سالم‌تر کنید.

این‌ها برخی از بهترین خوراکی‌ها هستند که می‌توانید در رژیم غذایی‌تان بگنجانید تا به کاهش فشار خون‌تان کمک کنید. فهرست این خوراکی‌ها خیلی طولانی است، پس نباید نگران خوردن چیزهای تکراری باشید. هرچند داشتن یک رژیم متعادل مهم است، اما باید سعی کنید زمانی پیدا کنید تا از نظر جسمانی فعال‌تر باشید. سعی کنید تمرین‌ها یا ورزش‌های جدید پیدا کنید که از آن لذت ببرید.

۲۵. زنجبیل

عسل، زنجبیل و پودر زیره را در مقادیر مساوی، و به خوبی با هم مخلوط کنید. این مخلوط را دو بار در روز مصرف کنید.

۲۶. آب

هر روز ۸ لیوان آب بنوشید. با این کار فشارخون و دیگر بیماری‌ها را کنترل خواهید کرد.

۲۷. گشنیز

یک دسته تازه تخم گشنیز و یک دسته کرفس همراه با ریشه را بردارید. آنها را با هم در آب بجوشانید و بعد صاف کنید. آب آشامیدنی خود را با این آب گشنیز و کرفس جایگزین کنید.

مطلب مرتبط : درمان فوری فشارخون با این نوشیدنی

۲۸. روغن زیتون

از روغن زیتون در آشپزی و بر روی سالاد استفاده کنید.

۲۹: برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای بخورید. این ماده‌ی غذایی از فشار خون بالا جلوگیری می‌کند و خطر حملات قلبی را کاهش خواهد داد.

۳۰. سیب

سیب مزایای بسیاری برای سلامتی ما به بار می‌آورد. سیب سرشار از روی است، و هر کس باید برای جلوگیری از فشار خون بالا هر روز یک سیب بخورد. این یکی از درمان‌های طبیعی موثر برای کاهش سریع فشارخون بالا است.

۳۱. پاپایا

پاپایا سرشار از روی، منیزیم، سدیم، فسفر و حاوی مولتی ویتامین است. پاپایا را صبح‌ها بخورید. این کار خواص درمانی بسیاری علاوه بر جلوگیری از فشار خون بالا فراهم می‌آورد.

نکته- بعد از خوردن پاپایا، تا ۲ ساعت چیز دیگری مصرف نکنید.

۳۲. نعناع

می توان به منظور جلوگیری از فشار خون بالا دو قاشق غذاخوری از برگ نعناع خشک شده را مصرف کرد. شما همچنین می‌توانید آن را با آب لیمو مخلوط کنید یا روی سالاد بپاشید.

۳۳. هلو

هلو حاوی یون‌های خوراکی است که یافتن‌شان در خوراکی‌های دیگر دشوار است. گفته می‌شود این یون‌های خوراکی در درازمدت فشار خون را کاهش می‌دهند، اما تغییرات چشمگیر فورا قابل مشاهده است. در پژوهش‌های مختلف، تنها چند ساعت بعد از مصرف هلو، افت زیادی در فشار خون ثبت شده‌است. چون این یون‌ها خیلی کم‌یاب هستند، نمی‌توان خوراکی دیگری را با همین هدف جایگزین آن کرد. هلو، به نحوی کاملا منحصر به‌فرد، تاثیری مثبت روی جسم‌مان دارد. این میوه خوش‌مزه است، و خوردن آن به صورت تازه آزارتان نمی‌دهد. با این حال، اگر یافتن هلوی تازه دشوار است، همیشه می‌توانید سراغ برش‌های منجمد شیرین‌نشده از این میوه بروید، که مطمئنا در فروشگاه‌ها موجود است.

مطلب مرتبط : کاهش فشارخون و کلسترول با یک معجون خانگی

۳۴. بروکلی

مصرف بروکلی می‌تواند احتمال ابتلا به فشارخون بالا را کاهش دهد.

۳۵. بادام

بادام را یک شب بخیسانید و صبح روز بعد از آن خمیر درست کنید. این خمیر بادام آماده را به یک لیوان شیر ولرم اضافه کنید. هر روز از آن بنوشید. همچنین می‌توانید این شیر بادام را شب قبل از خواب بنوشید.

۳۶. زردچوبه

زردچوبه از درمان‌های گیاهی واقعا موثر برای فشار خون بالا است. مصرف زردچوبه به صورت روزانه می‌تواند شانس ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهد.

۳۷. آووکادو

آووکادو یکی از معدود خوراکی‌های سرشار از پتاسیم است، که به‌طور موثر فشار خون را پایین می‌آورد. گذشته از پتاسیم، بخش سبزرنگ زیر پوسته‌ی آن نیز حاوی کارتنوئید است، که برای مقابله با بیماری مفید است. شما می‌توانید روزانه تا نصف یک آووکادو را مصرف کنید. مطمئن شوید گوشته‌ی سبز رنگ و پوست آن را نیز مصرف می‌کنید. هم‌چنین آووکادو طعمی جالب به کوکتل‌های میوه‌تان می‌دهد.

مطلب مرتبط : ۴۴ درمان خانگی برای کاهش فشاار خون بالا

۳۸. لوبیاها

لوبیاها مقادیر زیادی فیبر خوراکی دارند، و حاوی پتاسیم و منیزیم نیز هستند. گذشته از این‌که لوبیا سلامت روده‌تان را حفظ می‌کند، فشار خون را نیز پایین می‌آورد. بیشتر لوبیاها برای کاهش فشار خون فوق‌العاده هستند، هرچند دارای مواد مغذی منحصر به‌فرد و مجزا نیز هستند. لوبیاها به عنوان ماده‌ی اولیه‌ی خوارکی‌های مختلف فوق‌العاده هستند، و شاید بخواهید انواع آن را امتحان کنید.

۳۹. توت‌ها

توت‌ها هم برای کاهش فشار خون رایج هستند. به‌ویژه بلوبری برای کنترل فشار خون بالا خوب است. بنابراین این بار که هوس یک میان‌وعده کردید، توت‌ها گزینه‌ی خوبی به عنوان تنقلات هستند. این خوراکی‌ها در عین حال خوشمزه و سالم هستند. از آن‌جا که توت‌ها تنوع زیادی دارند، می‌توانید آنها در یخچال داشته‌باشید تا به تنقلات یا حتی کاسه‌ی کورن‌فلکس‌تان هیجان بیش‌تری بدهید. توت‌ها واقعا صبحانه را لذت‌بخش و دلپذیر می‌کنند.

مطلب مرتبط : بهترین داروی طبیعی برای کلسترول و فشاار خون بالا

۴۰. کیوی

کیوی حاوی ترکیبات خوراکی فراوان است، که باعث می‌شود درمانی فوق‌العاده باشد، نه‌تنها برای فشار خون بالا، بلکه برای کلسترول خون بالا و نیز کسانی که می‌خواهند اضافه وزن‌شان را کنترل کنند. به علاوه، یک میوه‌ی کیوی کمک می‌کند نیاز روزانه‌تان را به یون‌های معدنی و نمک‌ها تامین کنید. کیوی طعمی روح‌بخش دارد، و همین باعث شده‌است هم برای عاشقان میوه و هم برای کسانی که از آن متنفر هستند، میوه‌ای محبوب باشد. با این حال، برخلاف موز، یافتن کیوی چندان آسان نیست. برخی فروشگاه‌های محلی در تمام مدت سال آن را ندارند یا شاید به آسانی در مغازه‌ها تمام شود، برای همین شاید بخواهید به منابع دیگری اتکا کنید.

۴۱. بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر انتخابی پرطرفدار برای صبحانه است، و ما به مرور زمان روش‌هایی برای هیجان‌انگیزتر، خوش‌طعم‌تر، و لذت‌بخش‌تر کردن آن یافته‌ایم. شما می‌توانید به عنوان چاشنی، توت‌ها، عسل یا دیگر میوه‌های فصل را به آن اضافه کنید. با این حال از افزودن شکر زیاد به آن خودداری کنید. بلغور جو دوسر همه‌جا در دسترس است و اکنون در طعم‌های مختلف موجود است.

۴۲. پسته

مغز پسته طعمی منحصر به‌فرد و جذاب دارد، که باعث شده‌است تنقلات مورد علاقه‌ی بسیاری از آدم‌ها باشد. خبر خوب این است که می‌تواند برای سلامتی‌تان واقعا مفید باشد. پژوهشگران پی‌برده‌اند پسته به واسطه‌ی کم کردن کلسترول خون و پایین آوردن ویسکوزیته‌ی آن، فشار خون را کاهش می‌دهد. پسته می‌تواند به واسطه‌ی تنگ کردن عروق محیطی، برای کنترل فشار خون به‌طور موقت مفید واقعا باشد.

۴۳. کشمش

کشمش در این فهرست کنترل فشار خون است- چه دوست داشته‌باشید چه از آن متنفر باشید. اما واقعا دلیلی ندارد که از کشمش متنفر باشید، به‌ویژه اگر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی هستید. هم‌چنین اگر شک دارید که از فشار خون رنج می‌برید، کشمش فوق‌العاده است. شاید این فواید کشمش به خاطر محتوای پتاسیم، تانن، و آنتی‌اکسیدان آن باشد.

۴۴. شیر بدون چربی

همه‌ی ما می‌دانیم شیر منبع خوبی برای کلسیم است. هم‌چنین سرشار از ویتامین د است، به همین دلیل برای دستگاه گردش خون مفید است. ترکیب کلسیم و ویتامین د نیز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را حدود ۱۵ درصد کاهش دهد. برای جلوگیری از تنفس سریع ناشی از اضطراب، در میان تمام محصولات لبنی شیر از همه مهم‌تر است. شیر به عنوان بخشی از برنامه‌ی غذایی غیرمعمول نیست و می‌توان آن را به شکل‌های مختلف مصرف کرد. هم‌چنین به‌طور گسترده در دسترس است. با این حال بهتر است شیر بدون چربی را انتخاب کنید، چون کالری کم‌تری دارد.

۴۵. تخمه‌ی آفتاب‌گردان

تخمه‌ی آفتاب‌گردان مقادیر زیادی اسیدچرب غیراشباع دارد. روغن آفتاب‌گردان در واقع از این اسیدچرب‌ها گرفته می‌شود. این تخمه‌ها سرشار از منیزیم هستند، یک ماده‌ی مغذی معدنی که اثبات شده‌است فشار خون را مستقیما کاهش می‌دهد. طعم تخمه‌ی آفتاب‌گردان برای تنقلات نیمروزی فوق‌العاده است، پس آن را در ظرف‌ها و بسته‌های کوچک آماده کنید و در محل کارتان داشته‌باشید. میزان توصیه‌شده یک‌چهارم فنجان در روز است. شاید هم بخواهید مغز آن را در سالادها و سوپ‌تان بریزید.

۴۶. سیب‌زمینی سفید

سیب‌زمینی‌ها منبعی فوق‌العاده برای تامین مواد مغذی ضروری در بدن هستند. این نوع سبزی سرشار از پتاسیم و منیزیم است، که هر دو برای دفع سدیم و نهایتا کاهش و کنترل فشار خون مهم هستند. شما می‌توانید روزانه یک سیب‌زمینی سفید مصرف کنید. برخلاف آن‌چه طرفداران رژیم‌های لاغری سریع فکر می‌کنند، سیب‌زمینی، اگر سرخ نشود، چندان بد نیست. به جای سرخ کردن، آن را به‌صورت آب‌پز یا کوره‌ای امتحان کنید، و باز هم برایتان لذیذ و سیرکننده خواهدبود.

برای اطلاع از خواص و فواید تغذیه ای و درمانی انواع میوه ها، سبزیجات ، خوراکی ها و … اینجا کلیک کنید.

سایت کسب و کار بازده – مینا بنادکوکی و پریسا جعفری

منبع: گوفیت استایل فیت – gofitstayfit

۴۶ خوراکی عالی برای تنظیم و کنترل فشار خون

(مشاهده ۱ نفر, فقط امروز)
هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت