پلورزی: 30 درمان خانگی ذات الجنب یا التهاب پرده جنب ریه ها


پلورزی: 30 درمان خانگی ذات الجنب یا التهاب پرده جنب ریه ها

پلورزی یا ذات الجنب اختلالی است که در آن علائم و نشانه‌های التهاب در پرده جنب قفسه سینه و حفره های ریه وجود دارد. با توجه به مطالعات صورت گرفته، پلورزی در اثر التهاب پرده جنب اطراف ریه‌ها ایجاد می‌شود. از آن‌جایی که لایه‌های زیادی در ریه‌ها وجود دارد، بنابراین هرگاه بیماران مبتلا به پلورزی نفس می‌کشند، لایه‌های پرده جنب به یکدیگر مالیده...

پلورزی یا ذات الجنب اختلالی است که در آن علائم و نشانه‌های التهاب در پرده جنب قفسه سینه و حفره های ریه وجود دارد. با توجه به مطالعات صورت گرفته، پلورزی در اثر التهاب پرده جنب اطراف ریه‌ها ایجاد می‌شود. از آن‌جایی که لایه‌های زیادی در ریه‌ها وجود دارد، بنابراین هرگاه بیماران مبتلا به پلورزی نفس می‌کشند، لایه‌های پرده جنب به یکدیگر مالیده می‌شوند و به این ترتیب درد شدیدی ایجاد می‌شود.

پلورزی: 30 درمان خانگی ذات الجنب یا التهاب پرده جنب ریه ها

۳۰ درمان برتر درد و التهاب پرده جنب ریه ها که باید بدانید

عفونت لایه‌های پرده‌ی جنب ریه‌ها می‌تواند از ریه‌ها یا از بیرون ایجاد شود. منطقه‌ی بین دو لایه‌ی پرده جنب می‌تواند با هوا یا حتی مایعات از سایر ارگان‌های بدن پر شود.

در حقیقت، تشخیص این اختلال و درمان آن کار دشواری است. هنگامی که این بیماری در شما تشخیص داده می‌شود، باید به طور کامل و به درستی آن‌چه را پزشک توصیه می‌کند، دنبال کنید. شما همچنین می‌توانید از برخی درمان‌های خانگی برای رفع پلورزی استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که این اختلال به زودی در شما ناپدید می‌شود.

درحال‌حاضر، من می‌خواهم برخی از درمان‌های خانگی اختلال پلورزی را به طور کامل و مفصل توضیح بدهم، بنابراین اگر شما از مشکل پلورزی رنج می‌برید و می‌خواهید به طور طبیعی با آن مقابله کنید، حتما این مقاله را بخوانید.

مطلب مرتبط: ۳۲ درمان خانگی سینه پهلو یا ذات الریه

الف. علل بروز پلورزی

بروز اختلال پلورزی چند علل احتمالی دارد که باید بدانید و سپس راه‌هایی برای درمان این علل در اسرع وقت پیدا کنید. این علل عبارتند از:

– عفونت قارچی
– عفونت ویروسی
– عفونت باکتریایی
– بعضی داروهای خاص
– اختلالات خود-ایمنی بدن
– بیماری‌های گوارشی
– سرطان ریه‌ی نزدیک به سطح پرده‌ی جنب است
– برخی از بیماری‌های خاص ارثی
– فشار ناشی از دنده‌ّهای آسیب‌دیده

ب) نشانه‌ها و علائم اختلال پلورزی

احتلال پلورزی دارای برخی علائم شایع است و این علائم عبارتند از:

– احساس درد در قفسه‌ی سینه که در هنگام سرفه، تنفس یا عطسه بدتر می‌شود.
– درد در شانه‌ها، درد مفاصل، سردرد
– تشکیل مایع در ریه‌ها
– تنگی نفس
– سرفه
– تب
– احساس درد در هنگام نفس کشیدن
– بدتر شدن ناشی از تنفس عمیق یا سرفه
– احساس ناخوشی و کسالت

مطلب مرتبط: انحراف بینی: ۲۳ دلیل، علائم و درمان انحراف تیغه بینی

پ) ۳۰ درمان طبیعی برتر برای رفع اختلال پلورزی

اختلال پلورزی بسیار جدی و خطرناک است، بنابراین شما باید برخی از درمان‌های خانگی زیر را در اسرع وقت برای رفع درد پلورزی امتحان کنید.

۱. آب آناناس

این یکی از نخستین داروهای خانگی برای رفع اختلال پلورزی است که می‌خواهیم در این مقاله معرفی کنیم و دوست داریم که همه‌ی خوانندگان ما به ویژه افرادی که مبتلا به این اختلال هستند بدانند و سعی کنند آب آناناس را برای رفع مشکل استفاده کنند.

ثابت شده‌است که آب آناناس یکی از بهترین روش‌های رفع درد پلورزی است زیرا می‌تواند به مبارزه با التهاب کمک کند. بنابراین، شما باید به طور روزانه آناناس بخورید یا آب آن را به طور منظم بنوشید تا زمانی که درد پلورزی درمان شود. به سادگی، قطعاتی از آناناس را در مخلوط کن قرار دهید، کمی شکر اضافه کنید و سپس آب آناناس را استخراج کنید.

۲. زنجبیل

بر اساس یک مطالعه که در مورد حقایق مرتبط با زنجبیل و مزایای بهداشتی آن صورت گرفت، زنجبیل به خاطر خواص طبیعی‌اش که می‌تواند به درمان انواع بیماری‌ها کمک کند، شناخته‌شده است. زنجبیل همچنین به از بین بردن موکوس (مخاط) کمک می‌کند، و در نتیجه در برطرف کردن مشکلات مربوط به التهاب و تنفس موثر است. شما می‌توانید چای زنجبیل یا آب آن را آماده کنید و سپس آن را با چند قطره عسل خالص ترکیب کنید. سعی کنید این نوشیدنی را به صورت روزانه مصرف کنید تا زمانی که اختلال پلورزی در شما به طور کامل ناپدید شود.

۳. آمله (انگور فرنگی هندی)

یکی دیگر از موثرترین داروهای خانگی برای رفع درد اختلال پلورزی که باید در خانه امتحان کنید، آمله است. در واقع، این میوه برای از بین بردن التهاب و عفونت از بدن بسیار مفید است. علاوه بر این، آمله به دلیل مقدار فراوانی ویتامین C که دارد و همین‌طور فعالیت آنتی‌اکسیدان قدرتمندش شناخته شده است.

علاوه بر این، بر اساس مطالعه‌ای که در مورد مزایای آمله برای تقویت سیستم ایمنی بدن انسان صورت پذیرفت، این میوه به درمان همه‌ی پاتوژن‌های بد (بیماری‌زا) و سایر ناخالصی‌های بدن کمک می‌کند و سبب می‌شود که سیستم ایمنی بدن قوی‌تر شود و جریان خون افزایش بیابد. علاوه بر این، آمله همچنین برای کاهش احتقان در قفسه‌ی سینه و از بین بردن هم مخاط و هم خلط در مجاری تنفسی مفید است، و باعث می‌شود روند نفس کشیدن‌تان راحت‌تر شود. به علاوه این میوه در انرژی دادن به بدن و کاهش نشانه‌های خستگی موثر است. برای رسیدن به بهترین نتایج، باید هر روز صبح ۲ قاشق چایخوری از پودر آمله را با یک لیوان آب مخلوط کنید و ترکیب حاصل را بخورید.

مطلب مرتبط: ۲۴ درمان خانگی آبریزش بینی کودکان و بزرگسالان

۴. دانه‌ی کنجد و تخم کتان

این دانه‌ها نیز از بهترین داروهای خانگی برای درمان درد پلورزی هستند. بنابراین، شما می‌توانید مقداری بیش‌تری از این دانه‌ها را به صورت خام مصرف کنید یا آنها را همراه با کمی عسل مصرف کنید. تمام کاری که باید بکنید این است که ۱ قاشق غذاخوری دانه‌ی کنجد و تخم کتان را در معرض نور خورشید خشک کنید و سپس آنها را با هم پودر کنید. در مرحله‌ی بعد پودر این دانه‌ها را با عسل مخلوط کنید و آن را دست کم دو بار در روز مصرف کنید تا درد ناشی از اختلال پلورزی به طور کامل برطرف شود.

۵. شیر

یکی دیگر از داروهای خانگی برای اختلال پلورزی که نباید نادیده بگیرید، استفاده از شیر است. بر اساس یک مطالعه که در مورد مزایای شیر برای سلامتی صورت گرفت، این محصول لبنی عمدتا حاوی ترکیبات، مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که برای عملکرد درست بدن ضروری هستند. علاوه بر این، نوشیدن شیر می‌تواند به شما در تقویت سیستم ایمنی کمک کند، و در نتیجه به شما اطمینان می‌دهد که بدن به درستی عملکرد خود را انجام می‌دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید مشکلات سلامتی خود، از جمله درد پلورزی را درمان کنید، می‌توانید هر روز یک لیوان شیر بخورید. مهم‌تر از همه این‌که، یک رژیم سالم و متعادل با شیر باعث کاهش وزن و ذخیره‌ی انرژی شما خواهد شد.

۶. خرما

خرما یکی از بهترین داروهای خانگی برای درد پلورزی است. در واقع، خرما غنی است از مواد معدنی مثل فسفر، آهن، کلسیم، پتاسیم، روی و منیزیم. علاوه بر این، خرما همچنین دارای ویتامین A، K، فولات، نیاسین و ریبوفلاوین است. بر اساس یک تحقیق، خرما علاوه بر تقویت استخوان‌ها و درمان یبوست، برای درمان کم‌خونی نیز مناسب است. این ماده‌ی خوراکی همچنین درد ریه‌ها را که در اثر اختلال پلورزی ایجاد شده‌اند، تسکین می‌دهد. تنها کاری که باید بکنید این است که چند خرما بردارید، آنها را بشویید و هسته‌شان را خارج کنید و آنها را به مدت یک شب تا صبح در آب خیس بگذارید. سپس، خرما را له کنید تا یک خمیر صاف و یکدست آماده شود.

شما می‌توانید آن را با شیر گرم مخلوط کنید و سپس به مدت یک هفته یا بیش‌تر ترکیب حاصل را به طور روزانه بخورید. اگر چه خرما عوارض جانبی ناخواسته‌ای ایجاد نمی‌کند، اما اگر در مقادیر زیاد مصرف شود، می‌تواند باعث ایجاد نفخ در شکم شود.

۷. دارچین و میخک

این دو از بهترین داروهای خانگی برای درمان درد پلورزی هستند. بنابراین، شما می‌توانید آنها پودر کنید و به طور مرتب هر دو را مصرف کنید. ۲ قاشق غذاخوری دارچین و میخک را خشک کنید، آنها را پودر کنید و سپس در ظرف‌های دردار نگهداری کنید. مخلوط دارچین و میخک برای افزودن به هر رسپی و دستور غذایی مناسب است و همچنین یکی از بهترین درمان‌ها برای درمان درد پلورزی محسوب می‌شود.

۸. انجیر خشک شده

انجیر خشک نیز یکی دیگر از داروهای خانگی برای از بین بردن درد پلورزی است که می‌خواهیم در این مقاله معرفی کنیم و تمایل داریم که تمام خوانندگان‌مان آن را بدانند و اضافه کردن انجیر خشک به رژیم غذایی‌شان را مدر نظر داشته باشند.

انجیر خشک برای درمان برخی از اختلالات و بیماری‌ها مانند اختلال نعوظ، یبوست، سوء هاضمه، برونشیت، سرفه و آسم استفاده می‌شود. علاوه بر این، مقدار فراوان اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ موجود در این میوه‌ی خشک، سبب شده که یکی از بهترین مواد غذایی برای رفع درد پلورزی باشد. تنها کاری که باید بکنید این است که مقداری انجیر خشک بردارید، آنها را در کمی عسل خالص خیس کنید. و به مدت چند هفته آنها را هر روز مصرف کنید. اگر انجیر را به میزان بیش از حد مصرف کنید، مکن است دچار اسهال و برخی از واکنش‌های آلرژیک شوید.

۹. هویج و پیاز

یکی دیگر از داروهای خانگی برای رفع اختلال پلورزی که ما دوست داریم در این مقاله معرفی کنیم و تمایل داریم همه‌ی خوانندگان‌مان آن را بدانند و دنبال کنند استفاده از هویج و پیاز است. این دو ماده‌ی خوراکی می‌توانند در درمان نشانه‌های اختلال پلورزی در خانه موثر باشند.

هویج برای کاهش سطح کلسترول توصیه شده‌است و برای جلوگیری از بروز حملات قلبی نیز بسیار مفید است. این ریشه‌ی خوراکی همچنین، به بهبود فرآیند هضم و سلامت قلب و عروق کمک می‌کند. علاوه بر این، هویج می‌تواند به حذف سموم از بدن ما کمک کند و در عین حال سرشار است از مواد معدنی و ویتامین‌هایی که برای درمان درد اختلال پلورزی مفید هستند. در حالی که پیاز به عنوان یکی از موثرترین داروها برای بیماری‌های قلبی عروقی شناخته شده‌است. مصرف هویج و پیاز همراه با هم برای درمان درد پلورزی بسیار موثر است. برای ساخت مخلوطی از هویج و پیاز، ۴ تا ۵ هویج تازه را خرد کنید، و ۲ پیاز متوسط را برش بزنید. آن دو را مخلوط کنید و مقداری آب لیموی تازه برای آماده کردن یک سالاد به آن دو اضافه کنید. این سالاد را به مدت چند هفته مصرف کنید.

۱۰. زردچوبه

زردچوبه حاوی خواص ضد التهابی، خلط‌آور و ضد ویروس طبیعی است بنابراین می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند و به طور همزمان درد در ناحیه‌ی قفسه سینه را تسکین بدهد. علاوه بر این، زردچوبه می‌تواند به کاهش سرفه نیز‌ کمک کند و همزمان مایعات موجود در قفسه‌ی سینه را از بین ببرد. برای استفاده از زردچوبه جهت درمان پلورزی، باید یک لیوان شیر گرم را با ۱ قاشق چایخوری زردچوبه مخلوط کنید و سپس آن را چند بار در روز بنوشید.

در واقع، استفاده از زردچوبه یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای رفع اختلال پلورزی است که نباید آن را دست کم بگیرید، بلکه باید سعی کنید از این ماده به طور منظم برای مبارزه‌ی سریع و موثر با پلورزی استفاده کنید.

۱۱. روغن سیاه دانه و کرفس

روغن سیاه دانه به طور گسترده‌ای در فرآوری مواد غذایی و مزه‌دار کردن مواد غذایی استفاده می‌شود. اما آیا می‌دانید که این روغن می‌تواند به طور موثر به درمان اختلال پلورزی کمک کند؟ در واقع، این روغن می‌تواند سیستم ایمنی بدن را به طور موثری تقویت کند، و به این ترتیب از بدن شما در برابر علائم و نشانه‌های پلورزی محافظت می‌کند. برای به‌دست آوردن بهترین نتایج، باید از روغن سیاه دانه در قالب کپسول استفاده کنید. همچنین می‌توانید از ترکیب روغن دانه سیاه و کرفس برای درمان علائم اختلال پلورزی استفاده کنید.

در واقع، این یکی از داروهای خانگی برای درد پلورزی است، بنابراین اگر می‌خواهید درد این اختلال را از خودتان دور نگه دارید، باید سعی کنید از این درمان خانگی استفاده کنید.

۱۲. استفاده از حرارت

در واقع، استفاده از حرارت به شما کمک می‌کند تا علائم و نشانه‌های اختلال پلورزی را به طور طبیعی و موثر درمان کنید. شما می‌توانید در صورت تمایل چند قطره از یک روغن معطر را به آب گرم داخل وان اضافه کنید و بعد در این آب حمام کنید. برای به‌دست آوردن بهترین نتایج، باید حدود ۲ تا ۳ بار در روز از کیسه‌ی آب گرم یا پک حرارتی روی ناحیه‌ی قفسه ی سینه استفاده کنید. همچنین با استفاده از یک حوله‌ی گرم، می‌توانید ناحیه‌ی آسیب‌دیده را گرما بدهید. هنگام استفاده از پک‌های حرارتی، می‌توانید تمرینات تنفسی عمیق را نیز انجام بدهید.

در واقع، گرم کردن ناحیه‌ی آسیب‌دیده نیز یکی از موثرترین روش‌های خانگی برای رفع درد اختلال پلورزی است که می‌خواهیم شما و خوانندگان دیگرمان بدانید و وقتی علائم این اختلال رخ می‌دهد، آن را به یاد بیاورید و به کار ببرید.

۱۳. برگ شنبلیله

شنبلیله یک گیاه دارویی است که خواص شگفت‌انگیز و فراوان دارویی دارد. این گیاه دارویی غنی است از مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، آهن و کلسیم. شنبلیله همچنین، سرشار از ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

برای استفاده از شنبلیله جهت رفع درد ناشی از اختلال پلورزی، مراحل زیر را دنبال کنید:

– برگ‌های تازه‌ی شنبلیله را آماده کنید، آنها را بشویید و سپس کنار بگذارید.
– ۱ لیتر آب را بجوشانید و سپس این برگ‌ها را به آن اضافه کنید و بعد اجازه بدهید به مدت حدود ۱۰ دقیقه دم بکشد.
– در مرحله‌ی بعد ترکیب را صاف کنید و سپس ۳ تا ۴ قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید.
– نوشیدنی حاصل را در یخچال نگهداری کنید و به طور روزانه بنوشید.
– به مدت چند هفته این نوشیدنی را مصرف کنید.
– در واقع، استفاده از برگ شنبلیله هیچ خطری ندارد و می‌توانید آن را به برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان اضافه کنید.

۱۴. کرفس

آیا می‌دانید که کرفس می‌تواند مقدار زیادی خواص دارویی به شما ارائه دهد؟ در واقع، این گیاه خوراکی برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی به مدت سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌است. از آن‌جایی که کرفس حاوی آنتی‌اکسیدان، خواص ضد التهاب و ضد اسپاسم است، به شما کمک خواهد کرد تا علائم اختلال پلورزی را به سرعت درمان کنید. بنابراین، اگر می‌خواهید این اختلال را در خانه درمان کنید، باید کرفس تازه را به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید.

در واقع، کرفس هم یکی از موثرترین داروهای خانگی برای درد پلورزی است که تمایل داریم خوانندگان‌مان بدانند و سپس سعی کنند کرفس بیش‌تری را به منظور ارتقاء سلامتی ریه‌ها مصرف کنند.

۱۵. تخم‌مرغ و شیر

داروهایی خانگی دیگر برای درد پلورزی که باید بدانید و سپس سعی کنید بیش‌تر مصرف کنید عبارت است از ترکیب زرده‌ی تخم‌مرغ و شیر. هم تخم‌مرغ و هم شیر، مواد غذایی مهمی هستند که باید توسط بیماران مبتلا به اختلال پلورزی مصرف شوند. بنابراین، شما می‌توانید این دو ماده را مخلوط کنید و سپس آن را هر روز صبح مصرف کنید. تمام کاری که باید بکنید این است که یک لیوان شیر آماده‌ کنید، بعد یک تخم‌مرغ را بشکنید، و زرده‌ی آن را به شیر اضافه کنید. مقداری شکر نیز به ترکیب شیر و زرده‌ی تخم‌مرغ اضافه کنید و سپس خوب هم بزنید. این مخلوط به بدن شما پروتئین کافی می‌رساند و درد پلورزی را از شما دور نگه می‌دارد.

۱۶. گل ختمی

گل ختمی به افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند توصیه می‌شود. این گیاه همچنین، با کلسترول بالا مبارزه می‌کند و به طور همزمان ایمنی بدن را تقویت می‌کند، زیرا این گیاه یک ماده‌ی ضد التهاب طبیعی است. تمام کاری که باید بکنید این است که ۴ تا ۵ گل ختمی را آماده کنید و سپس آنها را له کنید تا تبدیل به خمیر شوند. ۳ قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید و ترکیب به‌دست آمده را بخورید. شما باید به مدت چند هفته این ترکیب را مصرف کنید.

در این مقاله، داروهای خانگی دیگری نیز برای از بین بردن درد ناشی از اختلال پلورزی وجود دارد. ادامه‌ی مطلب را بخوانید تا با این روش‌های درمانی آشنا شوید و سپس یکی از آنها را برای رفع مشکل‌تان دنبال کنید.

۱۷. مواد غذایی تند

بعضی از انواع مواد غذایی تند می‌توانند از شما برای مقابله با علائم اختلال پلورزی حمایت کنند. به عنوان مثال، فلفل حاوی مقادیر بالایی از ویتامین‌های C و E و برخی از آنزیم‌های مفید است. بنابراین، شما باید به مقداری بیش‌تری از این مواد غذایی تند را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید تا بدن‌تان مخاط بیش‌تری تولید کند، مخاطی که می‌تواند برای درمان اختلال پلورزی مناسب باشد.

در واقع، این یکی از بهترین داروهای خانگی برای درد پلورزی است، بنابرایم کسانی که می‌خواهند درد این اختلال را در خود از بین ببرند باید سعی کنند مواد غذایی تند را به میزان بیش‌تری مصرف کنند.

۱۸. زنجبیل، لیمو، و عسل

زنجبیل به عنوان یک عامل ضدعفونی‌کننده و ضد میکروبی شناخته شده‌است. این ریشه‌ی خوراکی همچنین حاوی خواص ضد التهابی است و تاثیر خوبی در کنترل پلورزی دارد. لیمو مقدار فراوانی ویتامین C دارد و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. عسل هم یک عامل ضد التهابی و ضد باکتری طبیعی است که به افزایش ایمنی بدن کمک می‌کند. اگر شما زنجبیل، لیمو و عسل را با هم ترکیب کنید، می‌توانید یک درمان خانگی برای درد ناشی از اختلال پلورزی ایجاد کنید.

برای تهیه‌ی این مخلوط، آب زنجبیل و آب لیمو را بگیرید و سپس آنها را با ۳ قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت چند هفته و به طور روزانه بنوشید. اگر چه این مخلوط خطری برای بدن ندارد، اما افراد مبتلا به زخم معده باید هنگام استفاده از این روش درمانی مراقب باشند.

۱۹. عصاره برگ زیتون

هنگامی که پای داروهای خانگی برای درد پلورزی به میان می‌آید، نباید عصاره‌ی برگ زیتون را فراموش کنید. برگ زیتون حاوی “اولئوروپین” است که می‌تواند در مبارزه علیه همه‌ی انواع عفونت‌ها کمک کند و همچنین سطح فشار خون را پایین بیاورد. این ماده همچنین به دلیل فلاونوئیدها، پلی‌فنل‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارد می‌تواند به مبارزه با سرطان کمک کند و عفونت‌های داخلی را درمان کند. عصاره‌ی برگ زیتون می‌تواند در مدت کوتاهی به طور طبیعی و مؤثر به کاهش درد پلورزی کمک کند.

شما می‌توانید عصاره‌ی برگ زیتون هم به صورت کپسول و هم به صورت پودر استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید از برگ زیتون به صورت مایع یا خشک شده برای تهیه‌ی چای استفاده کنید.

۲۰. فلفل کاین

فلفل کاین به عنوان یک سم‌زدای طبیعی بدن شناخته شده است، و در عین حال دارای مقادیر بالایی از خواص ضد التهابی و ضد باکتری است. این نوع فلفل همچنین در حذف موکوس سخت از بدن بسیار موثر است. به همین دلیل باید مقدار بیش‌تری از فلفل کاین را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید تا به طور موثرتری اختلال پلورزی را درمان کنید. در حقیقت، این ماده‌ی خوراکی نیز در میان داروهای خانگی موثر برای درمان این اختلال است، بنابراین اگر می‌خواهید درد ناشی از آن را در خانه درمان کنید، نباید فلفل کاین را نادیده بگیرید.

۲۱. پماد تخم کتان

هنگامی که پای داروهای خانگی برای رفع درد پلورزی به میان می‌آید، نباید این واقعیت را نادیده بگیرید که پماد تخم کتان می‌تواند به شما در درمان موثر این اختلال کمک کند. پماد تخم کتان می‌تواند به درمان علائم اختلال پلورزی در خانه کمک کند. به سادگی می‌توانید این پماد را روی پشت و قفسه‌ی سینه استعمال کنید. سپس ماساژ درمانی گرم را انجام دهید تا علائم این اختلال را به طور موثر کاهش دهید. زمانی که قدرت بدنی‌تان را به‌دست آوردید، می‌توانید این تمرین را به صورت متوسط انجام دهید، به طوری که احساس خستگی نکنید.

۲۲. فلفل

یکی دیگر از بهترین داروهای خانگی برای رفع درد پلورزی که باید بدانید استفاده از فلفل است. فلفل حاوی خواص طبیعی ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی است. برخی از تحقیقات علمی نشان می‌دهند که هر دو خاصیت می‌توانند برای درمان علائم اختلال پلورزی مورد استفاده قرار بگیرند. علاوه بر این، فلفل همچنین می‌تواند به از بین بردن سموم بدن کمک کند. فلفل دارای محتوای بالایی از ویتامین C است که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. علاوه بر این، ویتامین E موجود در فلفل می‌تواند در مبارزه با خستگی که یکی از علائم اختلال پلورزی است موثر باشد.

۲۳. چای طبیعی، شربت سرفه و بستن قفسه‌ی سینه

علف پروانه یک گیاه دارویی عالی است که می‌تواند به کاهش علائم دردناک اختلال پلورزی کمک کند. شما فقط باید این گیاه را با مقداری سیاه اربه، بومادران معمولی و سنبل‌الطیب در آب جوش دم بگذارید و سپس دمنوش حاصل را ۲ تا ۳ بار در روز بخورید. برای درد شدید ناشی از پلورزی، می‌توانید مقادیر مساوی از ارکیده‌ی کفش بانو، وج و گیاه بشقابی را با هم مخلوط کنید. صبح‌ها ۱ قاشق چایخوری از مخلوط گیاهی را در یک فنجان آب گرم دم بگذارید و سپس آن را هر چند ساعت یک بار برای جلوگیری از درد پلورزی بنوشید.

علاوه بر این، بستن قفسه‌ی سینه ممکن است به شما در جلوگیری از درد دنده و قفسه‌ی سینه کمک کند و در هنگام خواب به شما آرامش بدهد. از پک گرمایی یا سرمایی استفاده کنید و سپس آن را محکم به قفسه‌ی سینه‌تان ببندید. اجازه دهید به مدت حدود ۶۰ دقیقه بماند و این روش درمانی را ۳ بار در روز تکرار کنید.

روش دیگر این است که می‌توانید باند را با آب گرم مخلوط با مقداری روغن آغشته کنید و بعد با آن قفسه‌ی سینه را ببندید. برخی از روغن‌های معطر برای رفع درد پلورزی مفید هستند از جمله روغن درخت چای، روغن اکالیپتوس، اسطوخودوس، روغن نعناع فلفلی و بابونه. همه‌ی این روغن‌های معطر تسکین‌دهنده‌ی و درد قفسه‌ی سینه هستند و احتقان را از بین می‌برند.

۲۴. استفاده از دستگاه بخور

شما باید دستگاه بخور استفاده کنید به دلیل این واقعیت که می‌تواند به مرطوب کردن هوای اطراف شما کمک کند و در نتیجه سبب رقیق شدن مخاط شود. هنگامی که خلط رقیق می‌شود، شما می‌توانید راحت‌تر آن را از دهان خارج کنید. بهتر است شب‌ها یک دستگاه بخور در اتاق خواب‌تان قرار بدهید. همچنین، باید آن را تمیز نگه دارید تا باکتری و قارچ در داخل دستگاه جمع نشود. اگر نه، ممکن است التهاب شما بدتر شود.

در واقع، استفاده از دستگاه مرطوب‌کننده یکی از بهترین داروهای خانگی برای درد پلورزی است، به طوری که نباید آن را نادیده بگیرید بلکه بهتر است سعی کنید این درمان طبیعی را برای همیشه انجام دهید.

۲۵. برگ ریحان

برگ ریحان دارای ویتامین‌های A، C، K، منگنز، مس، آهن، کلسیم، فولات، منیزیم و اسیدهای چرب امگا ۳ است. این گیاه خوراکی همچنین، دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری طبیعی است، و به همین دلیل یکی از موثرترین درمان‌های طبیعی برای درد ناشی از اختلال پلورزی است. تمام کاری که باید بکنید این است که یک لیوان آب را بجوشانید، و مقداری برگ تازه‌ی ریحان به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. و سپس آن را صاف کنید و ۱ قاشق چایخوری عسل برای بهتر کردن مزه‌اش به آن اضافه کنید. این نوشیدنی را به طور روزانه و به مدت چند هفته بخورید.

در واقع، استفاده از برگ ریحان یکی دیگر از بهترین داروهای خانگی برای پلورزی است که افراد مبتلا به این اختلال نباید آن را نادیده بگیرند، بلکه باید سعی کنند برای همیشه از آن استفاده کنند.

۲۶. درمان‌های بر پایه‌ی رژیم غذایی

بیماران مبتلا به پلورزی باید با نوشیدن روزانه دست کم ۶ تا ۷ لیوان آب گرم یا سرد، بدن را سم زدایی کنند. به دنبال آن می‌توانید تنقیه‌ با سیر یا قهوه را انجام بدهید. این روش می‌تواند به حذف سموم و ترشحات مخاطی از بدن کمک کند. سعی کنید از مصرف نوشیدنی‌های دارای کافئین یا الکل پرهیز کنید تا زمانی که علائم پلورزی به طور کامل در شما از بین بروند.

شما همچنین باید یک رژیم شیر را دنبال کنید تا علائم پلورزی در شما تسکین یابد. توصیه می‌شود حداکثر ۴ لیتر شیر به طور روزانه مصرف کنید. برای این‌که رژیم غذایی فوق‌العاده‌ای به لحاظ عطر و طعم داشته باشید شیر بز را انتخاب کنید.

علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید پرتقال بیش‌تری به رژیم غذایی خود اضافه کنید زیرا این میوه‌ی سالم می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و به کاهش وزن کمک کند. به علاوه خوراکی‌هایی مانند کلم، بادمجان، گل کلم، سیب‌زمینی، بامیه، سوپ مرغ، و کدو نیز برای رفع علام اختلال پلورزی مناسب هستند.

همچنین از مصرف غذاهای بیش از حد گرم، خیلی سرد، بیش از حد تند، غذاهای سرخ شده یا مواد غذایی تخمیرشده اجتناب کنید. در عوض غذاهای حاوی مقادیر بالای ویتامین A و C را بیش‌تر مصرف کنید.

در واقع، داشتن رژیم غذایی مناسب نیز یکی از موثرترین ابزارهای خانگی برای تسکین درد پلورزی است که دوست داشتیم در این مقاله معرفی کنیم و تمایل داریم تمام خواننده‌های‌مان آن را بدانند و برای همیشه مد نظر داشته باشند.

۲۷. حمام نمک و آب داغ بگیرید.

گرما یکی دیگر از درمان‌های موثر برای تسکین درد پلورزی است. به مدت یک ساعت به صورت روزانه در وان حاوی آب گرم و نمک اپسوم غوطه‌ور شوید. در صورت لزوم، می‌توانید مقداری روغن معطر نیز به آب و نمک داخل وان اضافه کنید. و سپس دو بار در روز برای تسکین علائم دردناک این اختلال در آب داخل وان غوطه‌ور شوید.

آیا دوست دارید با دیگر داروهای خانگی برای رفع درد پلورزی آشنا شوید؟ ادامه‌ی این مقاله را بخوانید و سپس تلاش کنید برای تسکین دردتان دست کم یکی از داروهای خانگی را که در این مقاله ذکر شده‌است دنبال کنید.

۲۸. استراحت، هوای تازه، و حمام آفتاب

این موارد نیز از بهترین درمان‌های خانگی برای پلورزی هستند که باید بدانید و سپس سعی کنید آنها را دنبال کنید، مخصوصا اگر می‌خواهید درد پلورزی خود را در خانه درمان کنید. شما باید روی قسمت آسیب‌دیده‌ی خود دراز بکشید و سپس استراحت کنید. همچنین می‌توانید یک حمام آفتاب بگیرید و در هوای تازه تمرینات ورزشی انجام بدهید. در واقع تمرین تنفس عمیق برای تقویت ریه بسیار مفید است.

۲۹. کمپرس سرد

در برخی موارد، پلورزی با تب همراه است و یک روش خوب برای کاهش تب، استفاده از کمپرس سرد است. تمام کاری که باید انجام بدهید این است که یک حوله‌ی تمیز را در مقداری آب سرد خیس کنید و سپس آن را روی پیشانی‌تان قرار بدهید. همچنین حوله را هر ۱۰ دقیقه یک بار دوباره در آب سرد فرو کنید تا تب‌تان پایین بیاید. در صورتی که تب ندارید، نباید از کمپرس سرد استفاده کنید، زیرا این امر می‌تواند وضعیت شما را بدتر کند.

این مورد در واقع یکی از بهترین راهکارهای خانگی برای پلورزی است که بسیاری از آدم‌ها در جهان دوست دارند و برای درمان علائم این اختلال در خانه مورد استفاده قرار می‌دهند.

۳۰. سلنیوم

این یکی هم داروی مناسب دیگری برای تسکین درد پلورزی است که دوست داریم در این مقاله معرفی کنیم و می‌خواهیم خوانندگان ما آن را یاد بگیرند و بعد هر بار که دچار درد ناشی از این اختلال شدند آن را انجام بدهند. براساس یک مطالعه، بیشتر افراد مبتلا به پلورزی کمبود سلنیوم دارند: یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند که در حفاظت از بافت ریه‌ها در برابر رادیکال‌های مضر نقش مهمی دارد. برخی از منابع طبیعی سلنیوم عبارتند از صدف، تخمه‌ی آفتابگردان و مغزها.

پلورزی اغلب خود به خود بهبود می‌یابد. با این حال، ناراحتی و درد ناشی از این بیماری می‌تواند خستگی شدیدی را ایجاد کند. اگر درد به‌تدریج در چند روز افزایش پیدا کند و کماکان ادامه داشته باشد، یا اگر هنگام سرفه متوجه وجود خون شدید و در نفس کشیدن مشکل داشتید، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

این نوشتار حاوی ۳۰ درمان خانگی برای تسکین درد ناشی از اختلال پلورزی است که برای بسیاری از بیماران مبتلا به پلورزی در جهان مفید و کاربردی است. بنابراین، اگر شما در مورد احتمال وجود این اختلال در خودتان نگران هستید، باید یک یا چند مورد از این نکات را در اسرع وقت امتحان کنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: vkool

پلورزی: ۳۰ درمان خانگی ذات الجنب یا التهاب پرده جنب ریه ها

(مشاهده ۱ نفر, فقط امروز)
هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد