مبارزه سیاسی با طاغوت را باید از امام حسین بیاموزیم


مبارزه سیاسی با طاغوت را باید از امام حسین بیاموزیم

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه ضعف ما دشمن را جسور می کند، گفت: باید از امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) شجاعت را بیاموزیم و در برابر دشمنان بیرونی و درونی شجاع باشیم و فقط از خدا بترسیم.

به گزارش خبرگزاری رسا از خراسان جنوبی، حجت الاسلام حسین مختاری، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) در روز عاشورا در مزار شهدای بیرجند اظهار داشت: حادثه محرم حادثه ای فقط در یک برهه ای از زمان و در یک قطعه ای از مکان نبود بلکه چشمه ای جاری و موزه ای برجسته از نمایشگاه تاریخ بشریت است.

وی با بیان اینکه افزود: کربلا فقط جنبه احساسی ندارد بلکه در بستر این احساسات تعلیم و تربیت رشد می گیرد، گفت: در کربلا دو نمایشگاه بزرگ وجود دارد نمایشگاهی از عبرت ها که لشکر یزید برپا کردند و در ظاهر مسلمان بودند که باید بررسی کرد چه آفتی در وجود آن ها بود که آن جنایات را کردند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: اسلام به ظاهر و اسم نیست بلکه به فکر و دل است و باید خود را نیز بررسی کنیم که گرفتار آفت ها نشویم.

حجت الاسلام مختاری خاطرنشان کرد: مهم ترین آفتی که جان و روح لشکر یزید را متعفن کرده بود که نماز نیز کارساز نبود، عفونت و آفت عشق به دنیا و دنیا پرستی بود.

وی یادآورشد: اگر عشق به مقام و شهرت و کینه ها و خودپرستی ها در جان و دل کسی رسوخ کرد حتی از نماز و عزاداری کاری ساخته نیست و باید آن عفونت را نابود کرد، چه شد عمر سعد آلوده شد؟ عشق به مقام و دنیا بود، عشق به دنیا و مقام مانند دو گرگ، انسانیت و شرافت انسان را از بین می برد.

امام جمعه موقت بیرجند اظهارکرد: امروز نیاز داریم از این عبرت ها بهره ببریم، امروز شیعه نیاز به اتحاد حول محور ولایت فقیه دارد زیرا دشمنان زیادی داریم.

حجت الاسلام مختاری گفت: اگر عشق به دنیا در بین ما و مسؤولان رسوخ کند ما را نابود می کند.

وی با بیان اینکه آفت دوم که بیشتر عوام را تهدید کرده بود، ترس بود، افزود: شیطان و شیطان صفتان خیلی اوقات کارهایشان را از راه ترس پیش می برند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه ضعف ما دشمن را جسور می کند، افزود: باید از امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) شجاعت را بیاموزیم و در برابر دشمنان بیرونی و درونی شجاع باشیم و فقط از خدا بترسیم.

حجت الاسلام مختاری اضافه کرد: آفت بعدی، طمع در توده های مردم بود، بسیار سفارش شده جز به خدا امید نداشته باشید، اگر طمع وجود انسان را فراگرفت، جان و روح انسان را مسموم می کند.

وی بیان کرد: درس عشق و ایمان به خدا را باید از نمایشگاه عاشورا بگیریم و این عشق را باید در خود تقویت کنیم و نماز و عزاداری ما این عشق را تقویت کند. امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه سیاسی با طاغوت را از امام حسین(ع) یاد بگیریم.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: امام حسین(ع) سیاست مدار بود اما سیاست گریز و سیاست زده نبود و تمام ائمه اطهار(ع) سیاستمداران دین خدا بودند.

حجت الاسلام مختاری اظهارکرد: امام حسین(ع) بزرگترین منکر را حکومت طاغوت می دانستند و تا پای جان در برابر حکومت فاسد مبارزه کردند.

وی افزود: وقتی حاکم جامعه مانند یزید باشد، اساس جامعه خراب است، باید ریشه های تمام ناهنجاری ها که حکومت یزید بود را زد.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) درس ایثار و فداکاری و شجاعت و ایستادگی در برابر دشمنان را به ما دادند.

حجت الاسلام مختاری یادآورشد: عزاداری ها و پیاده روی اربعین لازم و سرمایه و عظمت است چرا که دشمن از آن وحشت می کند، این سرمایه ها را باید تبدیل به سود کنیم و سود آن این است که خروجی این مجالس زهد و شجاعت باشد.

وی افزود: اگر خروجی مجالس، انسان های سالم باشد که سرشار از شجاعت و سالم از آفت های ترس و طمع است، آن وقت زمینه های ظهور امام زمان(عج) فراهم می شود./۸۸۰/پ۲۰۲/ب۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر