پاسخ به ندای «هل من ناصر» امام زمان (ع) باحفظ خط امامت و ولایت محقق می شود


خبرگزاری شبستان: برای پی بردن به خواسته هایی که امام مان از ما دارند می توانیم به احادیث حضرت مراجعه کنیم تا بدانیم که خواسته و توقع ایشان از ما چیست؟ یا می توان به تشرّفاتی که کاملا مستند و مستدل هستند، رجوع کرد.

سرویس : مهدویت و غدیر - مهدی باوران زمان : ۱۳۹۶/۷/۱۰ - ۰۹:۲۶ شناسه خبر : ۶۵۸۸۹۴

پاسخ به ندای «هل من ناصر» امام زمان (ع) باحفظ خط امامت و ولایت محقق می شود
خبرگزاری شبستان: برای پی بردن به خواسته هایی که امام مان از ما دارند می توانیم به احادیث حضرت مراجعه کنیم تا بدانیم که خواسته و توقع ایشان از ما چیست؟ یا می توان به تشرّفاتی که کاملا مستند و مستدل هستند، رجوع کرد.
 پاسخ به ندای «هل من ناصر» امام زمان (ع) باحفظ خط امامت و ولایت محقق می شود
حجت‌الاسلام محمدرضا فؤادیان، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در گفت‌وگو با خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان در رابطه با «نحوه یاری امام عصر (ع) و پاسخ به ندای هل من ناصر آن حضرت» اظهار کرد: ما در دعای عهد می خوانیم؛ «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ؛ خدایا ما را از اعوان و انصار حضرت مهدی (ع) قرار ده» اعوان و انصار به چه کسانی گفته می شود؟ آیا میان آنها تفاوتی وجود دارد. بله تفاوت «عون» با «نصرت» در آن است که «عون» کمک‌ کردن در برابر دشمن خارجی است ولی «نصرت» یاری کردن است.

وی درباره این که سوال که امروز چگونه می توان آن حضرت را یاری کرد؟ گفت: در متن دعای عهد اشاره شده که برای یاری امام چه کارهایی می توان انجام داد؟ در فرازی از این دعا می فرماید:«الذَّابِّینَ عَنْهُ؛ خدایا مرا، از یاران و مددکاران و دفاع کنندگان از او قرار ده» ما باید از امام مان دفاع کنیم. امروز می بینید که نسبت به مهدویت انواع و اقسام شبهات مطرح می شود. دشمنان حمله‌های مختلفی را از جهات گوناگون نسبت به آموزه مهدویت آغاز کرده اند. یکی از روش های یاری ما، دفاع از آن حضرت در برابر شبهات دشمنان است.

حجت الاسلام فوادیان تصریح کرد: در ادامه دعا می خوانیم: «وَ الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ ؛ خدایا ما را از شتابندگان به سویش، در برآوردن خواسته هایش قرار ده» آیا می دانید آن حضرت (ع) از من و شما چه خواسته هایی دارد؟ برای پی بردن به خواسته هایی که امام مان از ما دارند می توانیم به احادیث حضرت مراجعه کنیم تا بدانیم که خواسته و توقع ایشان از ما چیست؟ یا می توان به تشرّفاتی که به صورت کاملا مستند و مستدل بیان شده، رجوع کرد.

وی با اشاره به ماجرای برخی تشرفات قطعی به محضر حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه افزود: به عنوان مثال در مفاتیح الجنان دو حکایت در این رابطه نقل شده است؛ «حکایت سید رشتی» و «حکایت حاج علی بغدادی» در ماجرای تشرف سید رشتی به محضر امام عصر (ع) ، حضرت به سید رشتی سه توصیه فرموده و از او می خواهند که این سه توصیه را عمل کرده و آن را ترک نکند. یعنی «خواندن نافله، زیارت عاشورا و زیارت جامعه کبیره» بنابراین می توان فهمید که مقیّد بودن به این امور یکی از خواسته های حضرت است که از ما انتظار دارند.

این محقق مهدوی ادامه داد: پرورش یافتگان مکتب امام عصر (ع) دلدادگان حضرت سیدالشهدا (ع) هستند. امروز در ایام عزای حسینی اکثر ما در مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان شرکت می کنیم. شرکت در این مراسم ها و کمک به برگزاری هرچه باشکوه تر عزای حضرت سیدالشهدا (ع) می تواند به نوعی یاری امام عصر (ع) باشد. نگذاریم خط امامت و ولایت به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام فوادیان ادامه داد: در فراز دیگری از دعای عهد آمده است: «وَ الْمُمْتَثِلِینَ لِأَوَامِرِهِ؛ و اطاعت کنندگان اوامرش قرارمان ده » یکی از شیوه های یاری آن حضرت این است که به سخنان حضرت عمل کنیم و اطاعت کنندگان دستورات ایشان باشیم. امام مهدی (ع) به علی بن مهزیار فرمودند: «آیا می دانی چرا دیدار ما با شما به تاخیر افتاد؟ بدان جهت که در تو سه ویژگی وجود دارد که نباید باشد؛ 1. ضعفای شیعه را فراموش کرده بودید؛ 2. به فقیران جامعه توجه نمی کردید؛ 3. صله رحم به جا نمی آوردید.

وی در همین رابطه گفت: با توجه به این روایت می توان برخی از اموری را که حضرت از ما انتظار دارند را تشخیص داد و فهمید که ایشان چه کارهایی را نمی پسندند.

فوادیان افزود: حضرت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه در توقیع خود می فرمایند: اگر شیعیان به عهد و پیمان خود وفادار بودند یُمن لقاء و دیدار ما با ایشان به تأخیر نمی افتاد.» در فراز دیگری از همین دعا می خوانیم: «وَ الْمُحَامِینَ عَنْهُ؛ خدایا ما را از مدافعان حضرتش قرار ده» اینکه ما حمایت کننده حضرت باشیم، چگونه محقق می شود؟ به عنوان نمونه امروز ما مجالس عزاداری امام حسین (ع) برپا می کنیم، در مجالس سوگواری سیدالشهدا (ع) باید از امام مهدی عجل الله تعالی فرجه صحبت شود. «حسینیه های» ما باید «مهدیه» شوند و «مهدیه ها» حسینیه.

وی در ادامه با اشاره به پیوند وثیق میان امام حسین (ع) و حضرت مهدی (عج) خاطرنشان کرد: دقت کرده اید در ادبیات دینی ما تا چه حد میان حضرت ابا عبدالله (ع) و امام مهدی علیه السلام ارتباط و پیوند وجود دارد؟ ما باید امام حیّ ای را که در زمان ما زندگی می کنند یاری کنیم. چرا که یکی از درس های عاشورا، یاری امام هر عصر و توجه و دلدادگی به امام آن روزگار است.

وی اظهار کرد: ادامه دعا این است «وَ السَّابِقِینَ إِلَى إِرَادَتِهِ ؛ ما را از پیشی گیرندگان به جانب خواسته اش قرار ده» ما باید ارادت و اشتیاق خود را نسبت به خدا و ولی خدا نشان دهیم و در ابراز این ارادت و اشتیاق از هم سبقت بگیریم. در فرازهای پایانی این دعا آمده است که « وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْهِ ؛ و از کشته شدگان در پیشگاهش» این فراز یعنی اگر ما به امید خدا روزی ظهور را درک کردیم حاضر باشیم در راه حضرت حتی جان دهیم. یاری کردن امام عصر (ع) وفا به عهد و پیمان هایی است که با ولیّ خدا می بندیم. اگر به عهد و پیمان هایی که در دعای عهد، زیارت صاحب الامر(ع)، زیارت آل یاسین و... آمده است عمل کردیم و وفادار ماندیم می توانیم امیدوار باشیم که از یاری کنندگان آن بزرگوار هستیم.

پایان پیام/99
 پاسخ به ندای «هل من ناصر» امام زمان (ع) باحفظ خط امامت و ولایت محقق می شود
 پاسخ به ندای «هل من ناصر» امام زمان (ع) باحفظ خط امامت و ولایت محقق می شود  پاسخ به ندای «هل من ناصر» امام زمان (ع) باحفظ خط امامت و ولایت محقق می شود  پاسخ به ندای «هل من ناصر» امام زمان (ع) باحفظ خط امامت و ولایت محقق می شود  پاسخ به ندای «هل من ناصر» امام زمان (ع) باحفظ خط امامت و ولایت محقق می شود  پاسخ به ندای «هل من ناصر» امام زمان (ع) باحفظ خط امامت و ولایت محقق می شود  پاسخ به ندای «هل من ناصر» امام زمان (ع) باحفظ خط امامت و ولایت محقق می شود  پاسخ به ندای «هل من ناصر» امام زمان (ع) باحفظ خط امامت و ولایت محقق می شود  پاسخ به ندای «هل من ناصر» امام زمان (ع) باحفظ خط امامت و ولایت محقق می شود
ضمیمه :
کلید ‫واژه‌ها:
خط امامت و ولایت
|
یاری امام زمان(ع)
|
حجت الاسلام فوادیان
|

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس