مونتاژ تراکتور هزینه ارزان تر برای کشاورزان محلی به دنبال دارد


تاجیکستان علاقمند به مونتاژ تراکتورهای پنبه ساخت کارخانه بلاروس است، نمایندگان این شرکت به خبرگزاری اعلام کردند، هیأتی از سوی دولت تاجیکستان از شرکت بازدید کرده است ودولت تاجیکستان در نظر دارد تا تولید مشترک تراکتورها را انجام دهد.

مونتاژ تراکتور هزینه ارزان تر برای کشاورزان محلی به دنبال دارد

تاجیکستان علاقمند به مونتاژ تراکتورهای پنبه ساخت کارخانه MTZ (1) بلاروس است، نمایندگان این شرکت به خبرگزاری BelTA اعلام کردند، هیأتی از سوی دولت تاجیکستان از شرکت بازدید کرده است ودولت تاجیکستان در نظر دارد تا تولید مشترک تراکتورها را انجام دهد.

به گزارش ایانا از سایت "بلتا"، این درحالی است که پس از آن تراکتورها نه تنها در تاجیکستان بلکه در کل منطقه آسیای میانه فروخته می شوند. دولت تاجیکستان معتقد است که مونتاژ تراکتور هزینه ارزان تر برای کشاورزان محلی به دنبال دارد.

وزیر کشاورزی تاجیکستان، ایزاتولو ساتوری، اشاره کرد: "تراکتور MTZ در تاجیکستان به فروش می رسد. چراکه منطبق با مناطق زراعی و اقلیمی کشور ما و قابل اعتماد هستند. همچنین آنچه مهم است در دسترس بودن قطعات یدکی است. "

پروژه مونتاژ تراکتورهای کشاورزی پنبه به میزان 7 تا 8 میلیون دلار توسط شرکای تاجیکستان تخمین زده شده است. این درحالی است که میزان تقاضا بالا است و این تقاضا از سوی کشورهای همسایه نیز وجود دارد.

به گفته اکرام روزیزودا، معاون وزیر صنعت تاجیکستان ، در این مسیر باید بازار را هم توجیه کنیم.
مدیر عامل شرکت
MTZ، فیودور دوموتنکو تاکید کرد ، شرکت بلاروس آماده اجرای پروژه است ؛ همچنین آماده هستیم که در زمینه های مختلفی از جمله مونتاژ و بومی سازی تولید همکاری کنیم. ما همچنین مهندسی کامل را در حوزه مونتاژ آماده و اجرا خواهیم کرد. "
گفتنی است ، در حال حاضر حدود 26000 تراکتور در تاجیکستان استفاده می شود. که بیش از نیمی از آنها، ساخت بلاروس هستند.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Minsk Tractor Works: این کارخانه در 29 مه 1946 تاسیس شد. و پس از سالها MTZ تبدیل به یکی از بزرگترین تولید کنندگان ماشین آلات کشاورزی در سراسر جهان شده است که بیش از 17 هزار نفر کارمند دارد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند