آبشخور حیات وحش در منطقه شکار ممنوع دشتستان احیا شد


آبشخور حیات وحش در منطقه شکار ممنوع دشتستان احیا شد

بوشهر - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: آبشخور حیات وحش در منطقه شکار ممنوع کوه سیاه دشتستان بازسازی و احیا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دلشب صبح سه‌شنبه حاشیه اجرای این طرح اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای به منظور حفظ حیات وحش در نقاط مختلف استان بوشهر صورت گرفته و طرح‌های مختلفی را در دست اجرا داریم.

وی به اهمیت زیست‌محیطی بخش بوشکان در شهرستان دشتستان اشاره کرد و ادامه داد: این بخش با ۱۸۶ هزار هکتار مساحت از مهمترین زیستگاه‌های کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، کفتار، گرگ، سمور سنگی، رودک عسل خور و... است.

دلشب با اشاره به حضور پرندگانی همچون کبک، تیهو، قمری، پرندگان شکاری در این منطقه اضافه کرد: این منطقه دارای دو منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم-تنگ باهوش با مساحت ۶۰ هزار هکتار و کوه سیاه با مساحت ۵۰ هزار هکتار است.

وی از بازسازی یکی از آبشخورهای مهم حیات وحش منطقه شکار ممنوع کوه سیاه خبر داد و افزود: خشکسالی و گرمای هوا باعث خشک شدن این آبشخور شده بود و راه دسترسی آن نیز تخریب شده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: این مهم توسط محیط بانان پاسگاه محیط بانی شهید محمدی با همکاری شهرداری کلمه، منابع طبیعی و آبخیزداری و آب و فاضلاب روستایی بخش بوشکان انجام شد.

وی با اشاره به بازسازی این آبشخور با استفاده از تجهیزات و ماشین‌آلات شهرداری کلمه، ادامه داد: تانکرهای آب با حمایت منابع طبیعی و آبخیزداری و آب و فاضلاب روستایی بخش بوشکان آبرسانی به این آبشخور را انجام دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن