چگونه از سرفس خود مراقبت کنیم؟ – بخش اول


چگونه از سرفس خود مراقبت کنیم؟ – بخش اول

همانطور می دانید سرفس ها یکی از بهترین تولیدات مایکروسافت هستند. آنها بسیار زیبا، قدرتمند و در عین حال گران قیمت هستند و همین موارد باعث می شود آسیب پذیرتر از بقیه دستگاه ها باشند. همان طور که می دانید متاسفانه مایکروسافت نمایندگی رسمی در ایران ندارد و اگر برای سرفس در ایران مشکلی پیش بیاید، ممکن است هزینه تعمیر آن بسیار سنگین شود. ما...

همانطور می دانید سرفس ها یکی از بهترین تولیدات مایکروسافت هستند. آنها بسیار زیبا، قدرتمند و در عین حال گران قیمت هستند و همین موارد باعث می شود آسیب پذیرتر از بقیه دستگاه ها باشند. همان طور که می دانید متاسفانه مایکروسافت نمایندگی رسمی در ایران ندارد و اگر برای سرفس در ایران مشکلی پیش بیاید، ممکن است هزینه تعمیر آن بسیار سنگین شود. ما امروز می خواهیم نکات بسیار راحت ولی مهمی را با هم مرور کنیم که تا حد ممکن جلوی این هزینه ها گرفته شود.

صفحه نمایش

یکی از آسیب پذیرترین بخش سرفس ها صفحه نمایش آنها است در بین این خانواده، دو دستگاه سرفس بوک و پرو در این مورد بیشتر در معرض آسیب هستند و صفحه نمایش آنها ممکن است با کوچک ترین ضربه بشکند. یکی از بهترین راه حل ها برای جلوگیری از شکستن صفحه نمایش آنها استفاده از محافظ شیشه ای است ولی نکته مهم این است که این محافظ حتما باید اصل و مخصوص آن دستگاه باشد، در غیر این صورت می تواند کیفیت و حساسیت صفحه نمایش را به شدت کاهش دهد . معمولا محافظ صفحه نمایش تا حدودی از صفحه نمایش دستگاه محافظت می کند، ولی کافی نیست و ما برای محافظت بیشتر به راه حل دومی نیازمند هستیم، راه حل دوم استفاده از کیف های مخصوص است.

همان طور که می دانید به جز surface استودیو بقیه دستگاه های سرفس قابل حمل هستند، پس بهتر است با آنها هم مثل یک لپ تاپ رفتار شود یعنی از کیف مخصوص لپ تاپ دارای ضربه گیر و هم سایز صفحه نمایش دستگاه استفاده شود تا جلوی ضربه های احتمالی بگیرد.

قلم و صفحه کلید

قلم و صفحه کلید دستگاه های سرفس از طراحی خاصی بهرمند هستند و بسیار زیبا جلوه می کنند ولی همین طراحی خاص آنها را آسیب پذیر می کند. یکی از شایع ترین خرابی مربوط به قلم، نوک قلم است که گاهی اوقات نمی تواند فشار وارد شده را تحمل کند و می شکند. جهت جلوگیری از این اتفاق، از قلم فقط در روی صفحه سرفس استفاده کنید و آن را روی بقیه سطوح به هیچ عنوان نکشید و پیشنهاد می شود پک نوک قلم سرفس را تهیه کرده تا در صورت نیاز سر شکسته شده را تعویض کنید.

در مورد صفحه کلید هم هیچ وقت کلیدها را بیش از اندازه فشار ندهید زیر در غیر این صورت ممکن است دکمه از جای خود خارج شده و خراب شود. برای تمیزی سطح صفحه کلید به هیج وجه از مایعات استفاده نکنید بلکه با یک دستمال نرم و بدون پرز، آرام روی آن را تمیز کنید و پیشنهاد می شود از کاور پلاستیکی مخصوص برای کلید ها استفاده کنید تا گرد و غبار به بین کلیدها وارد نشود.

بدنه سرفس

بدنه سرفس ها همیشه جزو زیباترین طراحی ها بوده اند. جنس فلزی و رنگ براق آن نظر هر بیننده ای را به خود جذب می کند ولی یکی از معایب این بدنه خش پذیری بسیار ساده آن است، به طوری که تقریبا حتی با نرم ترین وسیله ها می توان روی آن خش انداخت. بهترین راه حل برای جلوگیری از خش ها استفاده از برچسب های نازک و استاندارد است که مانع خروجی هوای surface ها نمی شود و به زیبایی آنها هم لطمه ای وارد نمی سازد و در مدل های طرح دار و ساده در اختیار کاربران هستند.

استفاده نادرست از پورت ها

پورت های دستگاه سرفس در مقایسه با دیگر دستگاه به توجه بیشتری نیازمند هستند. جهت جلوگیری از خرابی آنها فقط ابزارهای استاندارد را به آنها متصل کنید و در صورتی که اندازه پورت فلش دیسک کمی بزرگ بود و به سرفس متصل نمی شد به هیچ عنوان سعی نکنید با فشار آن را متصل کنید و از دستگاه رابط استفاده کنید.

پورت مخصوص سرفس هم از طراحی خاصی بهره می برد و مانند usb-c دو طرفه است و هم می توانید با آن دستگاه را شارژ کنید و هم به وسیله آن وسایل الکتریکی دیگری را به سرفس متصل کنید، ولی همیشه به یاد داشته باشید هنگام شارژ دستگاه، به گونه ای پورت را متصل کنید که سیم شارژر دچار مشکل له شدگی نشود.

چه عواملی سلامت surface من را تهدید می کند ؟

علاوه نکاتی در بالا ذکر شد برخی از عوامل طبیعی هم می تواند باعث آسیب سرفس ها بشوند که ناشی از استفاده نادرست از آنها است.

آب

آب یکی از بدترین دشمنان سرفس ها است. متاسفانه سرفس ها ضد آب نیستند و ریخته شدن آب بر روی آنها می تواند صدمه جبران ناپذیری به دستگاه وارد کند. تنها راه محافظت سرفس ها از این عامل استفاده درست از آنها است و همیشه مواظب لیوان های نوشیدنی کنار دستگاه باشید تا به صورت تصادفی روی آنها سقوط نکند و آسیبی به دستگاه های سرفس نزنند.

گرد و غبار

surface ها جهت سرد کرد قطعات درون دستگاه از فن های تقریبا بی صدایی استفاده می کنند و باید هوای درون دستگاه تعویض شود و این کار به کمک محفظه های تعویض هوا انجام می شود درست است که این محفظه ها کوچک هستند ولی باز هم گرد و غبار می تواند وارد آنها شود و عملکرد دستگاه تهدید کند. پس در مکان هایی گرد و غبار زیاد است و مکان نفوذ آنها به دستگاه است، از سرفس خودتان استفاده نکنید.

خوب به پایان این بخش رسیدیم و در قسمت دوم به مشکلات نرم افزاری خانواده سرفس خواهیم پرداخت.

منبع

برای ورود به کانال تلگرام روزان کلیک کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سخت افزار

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها