مکان دیدنی در تهران به نام  چشمه اعلاء


نوشته مکان دیدنی در تهران به نام  چشمه اعلاء اولین بار در تالاب پدیدار شد. چشمه اعلاء در کجاست ؟    چشمه اعلا یکی از زیباترین منابع های طبیعی تهران هست برای مشاهده اکثر می توانید در ادامه تالاب را دنبال نمایید .   به گزارش تالاب چشمه اعلا در فاصلهٔ حدود هفتاد کیلومتری شمال شرقی تهران هست. درموردٔ چشمه‌های آبی مناطق گوناگون گمانه...

مکان دیدنی در تهران به نام  چشمه اعلاء

چشمه اعلاء در کجاست ؟

چشمه اعلا یکی از زیباترین منابع های طبیعی تهران هست برای مشاهده اکثر می توانید در ادامه تالاب را دنبال نمایید .

به گزارش تالاب چشمه اعلا در فاصلهٔ حدود هفتاد کیلومتری شمال شرقی تهران هست. درموردٔ چشمه‌های آبی مناطق گوناگون گمانه زنی‌های فراوانی وجود دارد، اما چیزی که مشخص هست، آب چشمه اعلا، از باران و برف سالیانه که به خاک نفوذ میکنند، می‌جوشد.

برف‌های روی قلهٔ دماوند مسیری بسیار طولانی را از میان لایه‌های گوناگون در داخل کوه طی می کنند تا به مخزنی در دل کوه برسند.

چشمه اعلا دماوند تا کنون از آسیب موجودات زنده در امان مانده‌هست. چشمه اعلا با دو مظهر مشخص در شمال شهر دماوند و جنوب ارتفاعات دماوند واقع هست. اطراف چشمه پوشیده شده از رسوبات آبرفتی زمان چهارم زمین شناسی و آهک‌های سخت دولومینت هست.

مظهر چشمه در همجواری همین آب معدنی طبیعی از رشته آب‌های بیکربناته کلسیک سبک سرد و غذایی هست.

منطقه چشمه اعلا

منطقه گردشگری چشمه اعلا از تفرجگاه‌های حاشیهٔ پایتخت هست ودر فاصله حدود ۴۵ کیلومتری شرق تهران ودر ۴ کیلومتری شهر دماوند قرار دارد. منطقه‌ٔ ییلاقی چشمه اعلا با آب و هوای دلپذیر و خنک در ایام فراغت و تابستان پذیرای هزاران گردشگر هست. روستای چشمه

اعلا جزو دهستان حومهٔ بخش مرکزی شهرستان دماوند هست و راه فرعی اتومبیل رو به دماوند دارد. آب و هوای چشمه اعلا کوهستانی و سردسیر هست و سکنهٔ اصلی آن حدود ۱۵۲ تن میباشند. تولیدات اصلی چشمه اعلا حاوی، قیسی. گیلاس .زردآلو . سیب . گردو. آلبالو. و عسل هست.

مکان دیدنی در تهران به نام  چشمه اعلاء

منطقه گردشگری چشمه اعلا از تفرجگاه‌های حاشیهٔ پایتخت هست


چشمه اعلا دماوند
درسال ۱۳۵۲ کمپانی ” پریه ” فرانسه پس از بررسی چشمه‌های معدنی در ایران، چشمه اعلا را با دقت به خصوصیات مناسب آب آن تایید و برای نخستین بار در ایران اقدام به تاسیس کارخانه بسته یندی آب نمود. متأسفانه این مسئله از سمت ساکنین مکرراً اعلام شده هست: «« آبی که از سمت این کارخانه بسته بندی می‌شود همان آب چشمه اعلا نمی‌باشد»» این کارخانه در فاصله 200 متری چشمه اعلا، چاه عمیقی را حفاری کرده و تمامی بطری های آب این کارخانه ازآب آن چاه پر می شود.

مکان دیدنی در تهران به نام  چشمه اعلاء

آب چشمه اعلا در تهران


آب چشمه اعلا و فشار خون
نتایج یک بررسی نشان می دهد که آب معدنی چشمه اعلا دماوند، تاثیر معنی دار خودرا بر کاهش فشار خون در مبتلایان به پرفشاری خون با تاثیر بر میزان کاتیون‌های کلسیم، منیزیم، پتاسیم و سدیم نشان داده که این تاثیر میتواند خطر ابتلا به مریضی‌های قلبی عروقی را کاهش دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی