15 هیئت مذهبی در مسجد ملااسماعیل عزاداری کردند


15 هیئت مذهبی در مسجد ملااسماعیل عزاداری کردند

یزد ـ امروز همزمان با 13 محرم، 15 هیئت مذهبی در مسجد تاریخی ملااسماعیل یزد به عزاداری، نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر، هیئات عزاداری که حضور آنها بر اساس قرعه کشی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از روز گذشته در مسجد ملااسماعیل مشخص شده بود، امروز با نظم و ترتیب و به نوبت در مسجد ملا اسماعیل حضور یافتند و به عزاداری، نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.

هیئات روحانیت، کشاورزی، نعیم آباد، کوی سعد، جواد الائمه، خیرآباد، باغ گندم، فاطمیه آزادشهر، چهارمنار، سر دو راه، حسن آباد، امامزاده سید الصحرا، صاحب الزمان، علقمه و .... از ساعت هفت صبح امروز تا زمان اذان ظهر به افق یزد به ترتیب به عزاداری پرداختند.

خیل مردم عزادار نیز از مناطق مختلف شهرستان یزد برای حضور در این مراسم در مسجد ملااسماعیل حضور پیدا کردند.

امروز علاوه بر مردم عزادار یزد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، آیت الله محمدرضا ناصری نیز در این مراسم حضور داشت و جمعی از علمای استان نیز در این مراسم حضور یافتند.

هر سال در کنار این مراسم، دسته بنی اسد نیز وارد مسجد ملا اسماعیل می شد و به خاکسپاری نمادین شهدای کربلا می پرداخت اما امسال به دلیل برگزاری گردهمایی باشکوه هیئات مذهبی در تکیه امیرچقماق یزد، این مراسم سنتی عصر امروز در حسینیه بعثت برگزار می شود.

پس از پایان مراسم عزاداری، خیل عزاداران و سینه زنان حسینی نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت امام جمعه یزد در مسجد ملااسماعیل، میعادگاه نمازجمعه استان یزد اقامه کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان