اسکورت اتوبوس های راهیان نور توسط خودروهای سپاه پاسداران


اسکورت اتوبوس های راهیان نور توسط خودروهای سپاه پاسداران

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش شرکت دراردو را حق دانش آموزان دانست وگفت: اتوبوس‌های حامل دانش آموزان شرکت کننده در راهیان نور توسط خودروهای سپاه پاسداران اسکورت می شوند. ]]>

اسکورت اتوبوس های راهیان نور توسط خودروهای سپاه پاسداران
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش شرکت دراردو را حق دانش آموزان دانست وگفت: اتوبوس‌های حامل دانش آموزان شرکت کننده در راهیان نور توسط خودروهای سپاه پاسداران اسکورت می شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
اسکورت اتوبوس های راهیان نور توسط خودروهای سپاه پاسداران
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عصر دیروز مهدی فیض درگفتگو با خبرنگار این مرکز، اردو را یک فرصت طلایی و تربیتی دانست و تصریح کرد: اردو یک موقعیت جذّاب یادگیری و یکی از شاخص های نظام تعلیم و تربیت پیشرفته است.

فیض با اشاره به تأکید سند تحول در استفاده از روش های متنوع تربیتی، افزود: کلاس درس یک موقعیت یادگیری است، اما در کنارآن استفاده از پژوهش سراها، کانون های تربیتی و فعالیت های اردویی نیز هر کدام یک موقعیت یادگیری دیگر برای دانش آموزان محسوب می شود، بنابراین باتوجه به اهمیت برگزاری اردوها، دستورالعمل مربوطه در سال های گذشته همواره تنظیم و به استان ها ارسال شده است و آخرین دستورالعمل در سال 89 با تغییرات و اصلاحاتی در اختیار استان ها قرار گرفته است.

وی افزایش اثربخشی و ارتقای سطح امنیتی اردوها را دو هدف تدوین دستورالعمل ها برشمرد و عنوان کرد: بعد از حادثه تلخ داراب، حسب دستور وزیر محترم، دستورالعمل جدید اردوها را تدوین و در فرآیند تصویب قرار دادیم، اما زمان بربودن فرآیند تصویب، باعث شد تا با هدف جلوگیری از فرصت سوزی، اصلاحاتی را در قالب دستورالعمل متمم تهیه کنیم که تا قبل از 20 مهرماه توسط وزیر به استان ها ابلاغ می شود.

استفاده از قطار به جای اتوبوس در اردوها

وی ادامه داد: ممنوع بودن حرکت اتوبوس های اردویی از ساعت23 تا 5 صبح، استفاده از خطوط ریلی به جای اتوبوس در استان هایی که راه آهن وجود دارد، حضور یک مأمور امنیتی از سوی سپاه یا بسیج در اتوبوس دانش آموزان، وجود یک سرپرست مرد در اتوبوس دختران، بسیج همه امکانات اقامتی واقع در مسیر حرکت دانش آموزان به منظور بیتوته کردن آن ها، اعم از خوابگاه ها، اردوگاه ها، کانون ها، خانه های معلم و مدارس شبانه روزی ونیز تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرارگرفتن سرپرستان و مربیان اردویی از جمله بندهای متمم دستورالعمل مذکور است.

فیض، تهیه چک لیست ویژه مشخصات فنی اتوبوس و تأیید آن توسط نماینده آموزش وپرورش، تهیه چک لیست ویژه مقدمات برگزاری اردو، تشکیل پرونده با محتوای رضایت نامه ها، چک لیست ها، گزارش اردو، تغییر نحوه برگزاری اردوها از مدرسه محوری به منطقه محوری به طوری که منطقه می تواند دانش آموزانی را از چند مدرسه در قالب یک کاروان اردو اعزام کند، پذیرش مسئولیت حفظ سلامتی اردوهای راهیان نور در مسیرتردد توسط سپاه پاسداران و الزام مربیان و سرپرستان اردو و هم چنین دانش آموزان به گذراندن دوره های کوتاه مدت ویژه اردوها قبل از حرکت را، از جمله موارد دیگر دستورالعمل متمم دانست و افزود: اجرای این متمم تا زمان ابلاغ دستورالعمل جدید اردوها الزامی است.

برگزاری اردوهای راهیان نور از برنامه های اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، ترغیب دانش آموزان اردویی به انجام فریضه نماز و سجایای اخلاقی را از نتایج اردوهای راهیان نور برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور یکی از برنامه های اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی است.

وی افزود: از 22 مهرماه تا18 آبان ماه مرحله اول اردوهای راهیان نور انجام می شود و دراین مرحله ، دانش آموزان دختر به سرزمین های نور غرب و پسران به جنوب اعزام می شوند و در مرحله دوم که پس از اربعین حسینی آغاز می شود، دختران به سرزمین های نور در جنوب و پسران به غرب کشور اعزام خواهند شد.

دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند

فیض افزود: تنها دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم در این اردوها می توانند شرکت کنند وپیش بینی می شود بیش از 500 هزار نفر در سال تحصیلی جاری به سرزمین های نور اعزام شوند.

وی شرکت در اردو را حقّ مسلّم دانش آموز خواند و تصریح کرد: محروم کردن دانش آموز از اردو در درازمدت اثرات سویی را در پی خواهد داشت، بنابراین تأکید می شود مسئولین استان ها نه تنها فعالیت های اردویی را محدود نکنند، بلکه در این زمینه مشوق دانش آموزان باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: تأکید می کنم وسیله ایاب و ذهاب دانش آموزان قطار باشد، مگر ضرورتی ایجاب کند که مسئولین از اتوبوس استفاده کنند مانند نبود خطوط ریلی در برخی استان ها، بنابراین در صورت ضرورت استفاده از اتوبوس و تردد 3 دستگاه اتوبوس در یک زمان، سپاه پاسداران موظف است با یک خودروی سبک کاروان دانش آموزان را همراهی کند.

بازدید نمایندگان آموزش و پرورش و سپاه پاسداران از محل های اسکان و یادمان ها

وی خاطرنشان کرد: نمایندگانی از سپاه و آموزش وپرورش باید از برگزاری اردوها، محل اسکان و یادمان ها بازدید کنند و از لحاظ بهداشتی، امنیت و امکانات مکان های مذکور را تأییدکنند.

فیض در پایان به مدیران کل آموزش وپرورش استان ها توصیه کرد: در اولین اعزام اردوهای راهیان نور، خود و یا یکی از معاونان دانش آموزان را همراهی کند تا اگر موانعی مشاهده شد به رفع آن اقدام کنند.



منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش و پرورش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس