سه شهر خراسان جنوبی ظرف دو ماه آینده گاز رسانی می شود


سه شهر خراسان جنوبی ظرف دو ماه آینده گاز رسانی می شود

بیرجند-مدیرعامل سابق شرکت گاز خراسان جنوبی بابیان اینکه عملیات گازرسانی به پنج شهر در حال انجام است، گفت: پروژه گازرسانی به سه شهر گزیک، طبس مسینا و زهان ظرف دو ماه آینده بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید دشتی ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر خطوط انتقال گازدار در سطح استان ۸۲۶ کیلومتر اعم از ۱۰، ۱۲، ۲۰ و ۳۰ اینج بوده که از این میزان بالغ بر ۳۲۰ کیلومتر در مدت چهارسال گذشته انجام شده است.

وی همچینن میزان شبکه تغذیه و توزیع گاز دار سطح استان را چهار هزار و ۵۸ ۴ کیلومتر عنوان کرد و گفت: تا تیرماه ۹۲ این میزان دو هزار و ۳۸۸ کیلومتر بوده که بالغ بر ۹۲ درصد این مقدار در مدت چهار سال گذشته رشد داشته است.

افزایش ۶۱ درصدی انشعابات گاز استان

مدیرعامل سابق شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد انشعابات شهری و روستایی استان ۱۰۶ هزار و ۷۶۶ انشعاب است، بیان کرد: این میزان نیز نسبت به تیرماه سال ۹۲ به مقدار ۶۱ درصد رشد داشته است.

دشتی همچنین به وجود ۲۰۱ هزار مشترک گاز طبیعی در بخش شهری و روستایی استان اشاره کرد و گفت: این تعداد در مقایسه با سال ۹۲ به میزان ۵۷ درصد رشد داشته است.

وی، تعداد شهرهای گاز دار استان را ۲۱ شهر اعلام کرد و افزود: که این میزان در ابتدای سال ۹۲ حدود ۱۴ شهر بوده است

به گفته مدیرعامل سابق شرکت گاز خراسان جنوبی در حال حاضر ۹۳ درصد جمعیت شهری از نعمت گاز برخوردار هستند.

افزایش ۲۵۸ درصدی جمعیت روستایی بهره مند از گاز

دشتی با اشاره به افزایش ۲۵۸ درصدی جمعیت روستایی بهره مند از گاز طبیعی در طی چهار سال گذشته، بیان داشت: در حال حاضر ۲۱۵ روستای استان با ۳۷ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر در ۱۷۲ روستا در دست اقدام گاز رسانی است که با بهره برداری از این روستاها درصد بهره مندی جمعیت روستایی ۱۶ درصد افزایش خواهد یافت و به ۵۶ درصد می رسد.

مدیرعامل سابق شرکت گاز خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون عملیات گازرسانی به پنج شهر در حال انجام است، عنوان داشت: از این تعداد گازرسانی به سه شهر گزیک، طبس مسینا و زهان در مرحله تست نهایی شبکه است و ظرف دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

دشتی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه ها تعداد شهرهای گازدار به ۲۱ شهر خواهد رسید و با اجرای شبکه داخلی نهبندان که خط انتقال آن به صورت ستادی انجام خواهد شد پرونده شهری در استان بسته خواهد شد.

جدا شدن از خراسان بزرگ نقطه عطفی برای توسعه خراسان جنوبی بود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه جدا شدن از خراسان بزرگ نقطه عطفی برای توسعه خراسان جنوبی بود، اظهار داشت: طی این مدت در حوزه های مختلف شاهد افزایش اقدامات دولت برای خدمت رسانی بهتر به مردم بوده ایم که در این راستا خدماتی شرکت ملی گاز ایران جای تشکر دارد.

محمد فرهادی با بیان اینکه در ۱۰ سال پیش باورمان نبود که حتی شهرهای استان از نعمت گاز برخوردار باشند، بیان کرد: اما امروز بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهری استان و بیش از ۳۰ درصد از روستاهای استان از این نعمت برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: این نعمت هم سبب آرامش و آسایش زندگی روزه مره مردم شده و از طرفی کمک زیادی به تولید و افزایش راندمان تولید در واحدهای تولیدی استان کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!