اقامتگاه بوم گردی خونه مادرجون تنکابن


آدرس: ایران – مازندران – تنکابن روستای چالکش، خیابان عارف، سبک معماری این اقامتگاه از نوع خانه های ایوان دار با سقف شیبدار پوشیده از لت و نمای کاهگلی می باشد که بر روی تپه ای مشرف به منطقه واقع گردیده است. مساحت اقامتگاه 4000 متر می باشد که یک بنای 80 متری دارای 3 […] نوشته اقامتگاه بوم گردی خونه مادرجون تنکابن اولین بار در معرفی جاذبه...

آدرس: ایران – مازندران – تنکابن روستای چالکش، خیابان عارف،
سبک معماری این اقامتگاه از نوع خانه های ایوان دار با سقف شیبدار پوشیده از لت و نمای کاهگلی می باشد که بر روی تپه ای مشرف به منطقه واقع گردیده است. مساحت اقامتگاه ۴۰۰۰ متر می باشد که یک بنای ۸۰ متری دارای ۳ اتاق خواب با ظرفیت ۲۰ نفر در طبقه اول و دو ایوان در طبقه همکف را در خود گنجانده است و علاوه بر قسمت های مذکور اتاقی دیگر نیز در طبقه همکف به عنوان محل غذا خوری، چای خوری و محل دور همی ها در کنار نمایش صنایع دستی وجود دارد. از مصالح مورد استفاده در خانه سنگ، چوب و گل رس را میتوان نام برد. راه دسترسی آن آسفالته و محوطه خانه مسیر پیاده روی خاکی دارد.
در طول اقامت در این خانه می توان استفاده از باغ سبزیجات متنوع و تازه، درختکاری، ماهی گیری در برکه، استفاده از تنور و کلچال و آذرگاه جهت تهیه نان های محلی در کنار سرگرمی هایی نظیر دارت، شطرنج ، انجام بازی های محلی، جنگل نوردی و … را تجربه کرد.
از جاذبه های پیرامونی این منطقه به بازدید از آبشار تودارک، باغات چای شعیب کلایه، بازدید از دهکده سفال منطقه سیاهگل چال، جنگل زیبای دالیخانی، سواحل دریای خزر و سایر مناطق دیدنی را می توان نام برد.
این اقامتگاه مجوز بومگردی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کسب کرده و دارای اماکاناتی از جمله: اتاق پذیرایی عمومی در کنار نمایش صنایع دستی بومی، وسایل گرمایشی و سرمایشی مجزا برای هر اتاق، طبخ غذاهای کاملاً ارگانیک ، پارکینگ اختصاصی و امکان برگزاری تورهای یک روزه و نیم روزه با رزرو قبلی می باشد.

اقامتگاه بوم گردی خونه مادرجون تنکابن

اقامتگاه بوم گردی خونه مادرجون تنکابن

اقامتگاه بوم گردی خونه مادرجون تنکابن

اقامتگاه بوم گردی خونه مادرجون تنکابن

اقامتگاه بوم گردی خونه مادرجون تنکابن

اقامتگاه بوم گردی خونه مادرجون تنکابناقامتگاه بوم گردی خونه مادرجون تنکابن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید