امنیت و اقتدار کشور مرهون وحدت و همدلی مردم و مسئولان است


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: نقش نیروهای انتظامی در برقراری نظم و امنیت در جامعه اسلامی بسیار حیاتی است. «آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی با گرامیداشت و تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: ناجا مسئول برقراری نظم و امنیت است که اگر این وظیفه به درستی انجام نشود جان، مال و ناموس مردم در...

امنیت و اقتدار کشور مرهون وحدت و همدلی مردم و مسئولان استامنیت و اقتدار کشور مرهون وحدت و همدلی مردم و مسئولان است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: نقش نیروهای انتظامی در برقراری نظم و امنیت در جامعه اسلامی بسیار حیاتی است.

«آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی با گرامیداشت و تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: ناجا مسئول برقراری نظم و امنیت است که اگر این وظیفه به درستی انجام نشود جان، مال و ناموس مردم در امان نخواهد بود.

به گفته وی؛ در عرصه تامین نظم و امنیت در کشور، نیروهای انتظامی سازمانی مقتدر و زحمتکش است.

مدرس مدرسه علوم دینی اهل سنت ربانیه چنارلی با بیان اینکه باید قدر امنیت را به خوبی دانست، تصریح کرد: اطاعت از رهبری که ما را به پیروی از قانون، حفظ امنیت و مشارکت در صحنه های اجتماعی دعوت می کند واجب است.

وحدت حقیقی از ثمرات وجود امنیت پایدار در کشور است

امام جمعه اهل سنت قازان قایه، گفت: وقتی جامعه از نعمت امنیت پایدار برخوردار شود وحدت و انسجام حقیقی نیز برقرار می شود.

«آخوند ناصر قزل» در نماز جمعه این هفته قازان قایه با اشاره به وجود امنیت خوب در کشور، اظهار کرد: داشتن نظم و امنیت مطلوب از برکات وحدت و اتحاد اقوام و مذاهب مختلف بوده است.

به گفته وی؛ امروز امنیت پایداری در کشور حاکم است؛ اما بعد از ایجاد نظم و امنیت در جامعه نیازمند کمک به مردم در حوزه‌های مختلف از جمله ایجاد اشتغال برای آنها هستیم.

سیره حضرت علی (ع) سرمشق برای مسلمانان است

خطیب جمعه اهل سنت کلاله، گفت: زندگی سرشار از معنویت و شجاعت حضرت علی (ع) برای مسلمین سرمشق خوبی است.

«مولوی طه عبدالقدوس رودینی» در نماز جمعه این هفته کلاله، اظهار کرد: توجه به کردار و گفتار آن حضرت می تواند راهنمای ما در زندگی بوده و نقطه مشترک قوی برای امت اسلامی باشد.

به گفته وی؛ حمایت و همراهی حیدر کرار با صحابه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) به گواه تاریخ درسی بزرگ در راه اتحاد همه پیروان امت اسلامی است.

خطیب جمعه اهل سنت کلاله، رسیدگی به وضعیت نگران کننده مسلمانان میانمار را خواستار شد و ابراز کرد: اگر مسلمانان به فرامین الهی و رسول الله (ص) جامه عمل می پوشاندند این چنین وقایع و جنایات دردناک برای پاره امت اسلامی رخ نمی داد.

وی، ادامه داد: پس ضروری است مسلمانان با حفظ وحدت و همدلی، اقتدار خودشان را به نمایش بگذارند.

تمسک به قرآن نجات بخش مسلمین است

خطیب جمعه اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، گفت: قرآن کلام الهی است و تمسک به این معجزه نبی مکرم اسلام (ص) می تواند مسلمانان را نجات دهد.

«آخوند علی آرخی» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، اظهار کرد: وقوع فتنه در داخل امت اسلامی از همان زمان صدر اسلام شروع شد و در صورت ایجاد فتنه و اختلاف رجوع به آیات هدایت بخش الهی می تواند ما را به سعادت برساند.

به گفته وی؛ قرآن کلام الهی بوده و سخن بیهوده ای نیست و اعجاز فراوانی دارد، تحریفی در آن صورت نمی گیرد و تا قیامت باقی است.

انبیاء الهی اصلاح کننده زمین بودند

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس، گفت: خداوند با فرستادن 124 هزار پیامبر، اصلاح کننده زمین از شرک، بی دینی و بت پرستی بود.

«آخوند عبدالکریم جاور» در خطبه های نماز جمعه این هفته مصلی بزرگ وحدت گنبد کاووس، اظهار کرد: داشتن عقیده شرک و انکار خداوند از بزرگترین گناهان است، خداوند با فرستادن انبیاء زمین را از بدی ها اصلاح می کرد و دستور می داد بعد از اصلاح زمین آن را آلوده نکنید.

به گفته وی؛ نزد خدا آنکه با تقوا تر است گرامی تر است، مقام، ریاست و مال پیش خداوند ارزشی ندارد.

شکر گذار امنیت موجود در کشور باشیم

امام جمعه اهل سنت بندر ترکمن، گفت: در کشوری زندگی می کنیم که امنیت آن بی نظیر است و باید شکرگذار آن باشیم.

«آخوند عبدالرحمن کر» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع قبا بندر ترکمن با اشاره به فضیلت علم و علم آموزی در اسلام، اظهار کرد: در سایه امنیت در جامعه حوزه های علمیه و مراکز فراگیری دانش برقرار است و دانش پژوهان به راحتی می توانند به فکر تحصیل علوم دینی و سایر علوم و فنون باشند.

به گفته وی؛ طلب علم بر هر مسلمانی واجب است، کسی که می داند با کسی که نمی داند نزد خداوند برابر نیستند، خداوند دنیا را متاع اندک و بی ارزشی دانسته است.

مدیر مدرسه علوم دینی قبا بندر ترکمن، علم دین را خیر کثیر دانست و گفت: خداوند به هر کسی که فراگیری علوم دینی را نصیبش کرده نیکی و نعمت زیادی به او عطا کرده است.

وی، ادامه داد: مجلس علم و علما بهترین مجالس است، اکنون برگزاری کلاس های قرآن، تفسیر، احکام و فقه توسط علما برکت بزرگی برای جامعه اسلامی است.

تعالیم و دستورات الهی در جامعه اسلامی به درستی اجرا شود

امام جمعه اهل سنت قره بلاغ، گفت: در جامعه اسلامی ضروری است تعالیم و دستورات الهی به نحو شایسته ای عمل شود.

«آخوند امجد نظری» در نماز جمعه این هفته قره بلاغ، اظهار کرد: انسان اگر تحت تعالیم نجات بخش خداوند و دستورات ناب اسلام قرار گیرد و به درستی به آنها عمل نماید می تواند از سدرالمنتهی هم عبور کند.

به گفته وی؛ خداوند انسان را در بهترین شکل خلق کرد و اشرف مخلوقات است، پس با یاد خداوند قلب خود را مهیای پذیرش تعالیم اسلامی و قرآنی نماید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چیستان | کدام شهر ایران است، که خوردن بخش اول آن کشنده؛ اما بخش دومش را روزانه می‌خورند؟