ضرورت دقت بیشتر در گزینش معلمان


ضرورت دقت بیشتر در گزینش معلمان

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب با اشاره به نقش بسیار موثر معلمان در تربیت دینی دانش آموزان گفت: برخورداری از جامعه ای مدنی و به دور از فساد نیازمند تقویت تفکرات دینی دانش آموزان است.

رؤیا بناکار مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اینکه انسان شایستگی رسیدن به تمامی مراحل کمالات الهی را دارد و برای رسیدن به چنین مقامی نیاز دارد تا در مسیر دین قدم بردارد و در جهت آن رشد کند، گفت: افراد و گروه های مختلفی در این مسیر، با انسان همراه هستند و می توانند به عنوان راهنما و هدایتگر، وی را در مسیر دین تربیت کنند و به بالا ببرند و یا برعکس، در مسیر غیر دینی او را از مقصد دورتر کنند.

وی در ادامه افزود: جامعه دینی نیازمند تربیت دینی است تا افراد در آن استعدادهای‌شان را شکوفا کنند، بنابراین در این راستا شیوه تربیتی مدرسه بر شخصیت دانش آموزان بسیار موثر است.

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب با اشاره به تأثیر فراوان تفکر دینی معلمان در تقویت علمی دانش آموزان و تربیت نسل ایده‌ آل تصریح کرد: ممکن است فرزندان در خانواده ای کاملا مذهبی رشد کرده و با ورود به مدرسه با تفکرات ناسازگار با اعتقادات دینی از طرف معلم و یا همکلاسی های خود مواجه و دچار دوگانگی شود و فکر کند که تفکرات خانواده مشکل دارد.

وی همچنین ابراز داشت: عکس این قضیه نیز ممکن است وجود داشته باشد و دانش آموزی با تفکراتی غیردینی وارد مدرسه شود و با معلمی روبه رو شود که از تفکرات قوی دینی برخوردار است، بنابراین تفکرات دینی معلمان نقش به سزایی در تقویت علمی دانش آموزان و تربیت دینی نسل ایده آل دارد.

بناکار، دانش آموزان را آینده سازان مملکت ایران اسلامی خواند و با اشاره به نقش بسیار اثرگذار تفکر و اعتقادات معلم در تربیت دینی آنان اشاره افزود: اگر تفکرات دینی و اعتقادی دانش آموزان تقویت شود به طور حتم، فساد، معضلات و آسیب ها در جامعه کاهش خواهد یافت و جامعه ای مدنی مدنظر همگان خواهیم داشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب گفت: والدین و معلمان با رعایت دستورات الهی و مستحبات، به طور غیرمستقیم به دانش آموزان می آموزند که باید مطیع فرامین الهی بود چراکه راه سعادت و خوشبختی انسان ها در همین مسأله گره خورده است.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بیشتر خانواده به ویژه خانواده های مذهبی بر فرزندان تصریح کرد: والدین باید نظارت دقیق بر تفکرات معلمان داشته باشند به عنوان مثال وقتی معلمی با شنیدن صدای اذان به نماز بایستد، دانش آموزان یاد خواهند گرفت که در وقت نماز جز به این فریضه الهی به هیچ چیز دیگری نپردازند.

بناکار با تاکید بر اینکه در تربیت دینی فرزند باید بر اساس چارجوب دین حرکت کرد و وی را با اصول و عقاید دینی آشنا کرد، گفت: سپردن تربیت فرزند به مدرسه مثل این است که فردی باغش را به دست باغبان می سپارد، اما باغبان را به حال خود رها نمی کند و برای به دست آوردن محصولات بهتر، خود نیز بر کار باغبان نظارت دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب بیان کرد: با توجه به تأثیرگذاری تفکر معلم بر تربیت دانش آموزان می طلبد تا گزینش معلمان با جدیت بیشتری صورت گیرد و معلمان نیز در حفظ و رعایت حجاب و پوشش اسلامی دقت کنند./۸۵۱/ت۳۰۲/س

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !