خواص سبزیجات و میوه های سیاه: 7 خوراکی سیاه دوست داشتنی


خواص سبزیجات و میوه های سیاه: 7 خوراکی سیاه دوست داشتنی

میوه‌ها و سبزیجات، در رنگ‌های مختلفی یافت‌می‌شوند که نشان‌دهنده مواد مغذی تشکیل‌دهنده آن‌هاست: سبزها سرشار از کلروفیل و فیتونوترینت هستند، قرمزها سرشار از آنتی‌اکسیدان و حالا بدانید خواص سبزیجات و میوه های سیاه رنگ چیست؟ در این نوشتار با ما همراه باشید تا 7 خوراکی سیاه دوست داشتنی را بشناسید. میوه‌ها و سبزیجات تازه برای سلامتی...

میوه‌ها و سبزیجات، در رنگ‌های مختلفی یافت‌می‌شوند که نشان‌دهنده مواد مغذی تشکیل‌دهنده آن‌هاست: سبزها سرشار از کلروفیل و فیتونوترینت هستند، قرمزها سرشار از آنتی‌اکسیدان و حالا بدانید خواص سبزیجات و میوه های سیاه رنگ چیست؟ در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۷ خوراکی سیاه دوست داشتنی را بشناسید.

خواص سبزیجات و میوه های سیاه: 7 خوراکی سیاه دوست داشتنی

میوه‌ها و سبزیجات تازه برای سلامتی بدن ضروری هستند.

اما غذاهای سیاه چه؟

این غذاها، به‌ اندازه سبزها، شناخته‌شده نیستند. چیزی که باعث رنگ سیاه غذا می‌شود، آنتوسیانین است. آنتوسیانین، یک رنگدانه فلاونوئید آنتی اکسیدانی است.

این ماده با کاهش تکثیر سلول سرطانی و افزایش قدرت بینایی ارتباط دارد.

هنگامی که می‌خواهید درمورد گنجاندن تمام مواد مغذی که طبیعت برای‌تان به ارمغان آورده، تصمیم‌بگیرید، این غذاها را نادیده‌نگیرید.

مطلب مرتبط: خواص سبزیجات و میوه های نارنجی: ۱۲ خوراکی نارنجی نازنین

در ادامه مهمترین خواص سبزیجات و میوه های سیاه آمده است

۱. چای سیاه

فقط یک فنجان چای سیاه، گرم یا سرد، آنتی‌اکسیدان‌های زیادی را برای ما تامین‌می‌کند. یک مطالعه دریافت که چای سیاه، مدت زمان بهبودی، درد عضله و التهاب پس از تمرین شدید را کاهش‌می‌دهد.

۲. توت سیاه

این توت‌های خوشمزه که به‌راحتی در بیشتر بخش‌های امریکای شمالی یافت‌می‌شوند، با ماست و غلات بسیار خوب هستند، همچنین می‌توان با آنها بستنی‌های یخی نیز درست‌کرد.

۳. انگور سیاه

انگور سیاه، آنتوسیانین بیشتری نسبت به توت سیاه دارد و رنگ پوست آن، نشان‌دهنده مقدار رنگدانه موجود در آن است. هرچه میوه، تیره‌تر باشد، آنتی‌اکسیدان آن بیشتر است. مطالعات بسیاری، فواید انگور سیاه را در موثر بودن آن برای سلامت قلب، عملکرد مغز و تنظیم قند خون نشان‌داده‌اند.

۴. عدس سیاه

عدس سیاه، به اندازه نوع زرد و سبز آن رایج نیست اما سرشار از آهن- ۸ میلی‌گرم در هر وعده- است. این نوع عدس، با فیبر بالایی که دارد از سیستم ایمنی محافظت‌کرده و کلسترول را کاهش‌می‌دهد.

مطلب مرتبط: خواص سبزیجات و میوه های بنفش: ۳۳ خوراکی بنفش بی‌نظیر

۵. برنج سیاه

این برنج رنگی ( که برنج بنفش یا ممنوعه نیز گفته‌می‌شود)، با طعمی قوی و آجیلی، جایگزین خوبی برای برنج سفید است. برنج سیاه، نام “ممنوعه” را به خود گرفته زیرا:

” در زمان سلسله مینگ، برنج سیاه، “برنج احترام” یا ” برنج طول عمر” گفته‌می‌شد و منحصرا برای امپراتورها به‌کارمی‌رفت تا به آنها سلامتی و طول عمر بدهد”.

برنج سیاه، به‌دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های برابر با زغال اخته و توت سیاه، و ۶ برابر برنج سفید و قهوه‌ای، در برابر التهاب، از بدن محافظت‌می‌کند.

۶. لوبیای سیاه

بیوفلاونوئیدهای (آنتی‌اکسیدان‌هایی که بینایی، سلامت قلب، قدرت مویرگی، زیبایی پوست و سیستم ایمنی را تقویت‌می‌کنند) موجود در پوست لوبیا، این لوبیا را به یک ابرغذا تبدیل‌می‌کند. لوبیای سیاه به‌دلیل سرشاری از پروتئین و فیبر، برای انرژی، حفظ سطح فشار خون و گوارش، خوب است. می‌توانید این لوبیا را به سالادها، سوپ‌ها و کاسرول‌ها اضافه‌کنید یا این‌که آنها را له‌کرده و یک دیپ سالم درست‌کنید.

مطلب مرتبط: ۲۰ فایده روغن آفتابگردان برای سلامتی، پوست و مو

۷. سیر سیاه

سیر سیاه که در کره جنوبی تولیدمی‌شود، دو برابر سیر معمولی آنتی‌اکسیدان دارد. برخلاف سیر سفید که آلیسین که فقط قابل‌حل در چربی است، دارد، سیر سیاه دارای اس- آلیسیستین است که قابل حل در آب است. و اگر برای‌تان سوال است، بدانید که رنگ سیاه این ابرغذا، نتیجه قند گرفته‌شده از حبه‌های سیر در طول فرآیند تخمیر است.

مقایسه مواد مغذی سیر سیاه و سفید

اس-آلیسیستین (میلی‌گرم/گرم) کلسیم (میلی‌گرم) فسفر (میلی‌گرم) پروتئین (گرم)
سیر سیاه (۴۵ روزه) ۵.۸۴ ۳۶.۶۶ ۸۰ ۱۲.۳
سیر خام (تازه) ۰.۳۲۲ ۵ ۴۰ ۳.۳
طبیعت، خوراکی‌ها را به دلیل خوبی به ما هدیه‌می‌کند؛ هر خوراکی، در سلامتی، تندرستی و تغذیه ما نقش‌دارد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران

منبع: dailyhealthpost

خواص سبزیجات و میوه های سیاه: ۷ خوراکی سیاه دوست داشتنی

(مشاهده ۹ نفر, فقط امروز)
هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تغذیه و سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت