تأمین آب، ساخت راه و ایجاد امنیت، عمده مشکلات باغستان‌ها


تأمین آب، ساخت راه و ایجاد امنیت، عمده مشکلات باغستان‌ها

معاون امور عمرانی استاندار گفت: عمده مشکلات باغستان‌های قزوین تأمین آب جهت آبیاری، ساخت راه جهت تردد و ایجاد فضای امن برای باغداران است.

به گزارش ایسنا، «علی فرخزاد» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در جلسه ستاد ساماندهی باغستان‌های استان اظهار کرد: باغستان‌ها به‌عنوان یکی از نمادها و شاخص‌های شهر قزوین محسوب می‌شود و از این حیث از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: امروز شاهد این مسأله هستیم که حداکثر 2500 هکتار از باغستان‌ها باقی‌مانده است و روز به روز این مقدار در حال نزول است.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین آتش‌سوزی را یکی از علل از میان رفتن باغستان‌ها دانست و افزود: هرسال به علت آتش‌سوزی این باغات به علت عدم هرس و بیل‌زنی حدود ۱۰ تا ۲۰ هکتار از باغستان‌ها از بین می‌رود.

وی یکی از راه‌های حفظ باغستان‌ها ایجاد علاقه و انگیزه در باغداران دانست و خاطرنشان کرد: عامل انگیزشی برای نگهداری باغ از طرف باغداران وجود ندارد و امروز نگهداری باغ مقرون‌به‌صرفه نیست و در این زمینه تدابیر لازم باید اتخاذ شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: از طریق پیگیری از وزارت کشور به‌دنبال حفظ سازمان باغستان‌های شهرداری قزوین هستیم به علت این‌که این سازمان خدمات خوبی درزمینهٔ باغستان‌ها ارائه می‌دهد.

وی گفت: امروز سبک زندگی مردم عوض‌شده است و با توجه به این تغییر باید ساماندهی و مدیریت باغستان‌ها به‌صورت مدرن انجام شود.

فرخزاد به روش‌های مختلف انگیزشی برای باغداران اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از عوامل انگیزشی برای باغداران می‌تواند اعطای مجوز ایجاد اتاقک در باغ‌های بالای ۵۰۰۰ متر و با توجه به شرایط اقلیمی باشد.

به گزارش ایسنا، مهندسین مشاور در امر حفظ و نگهداری باغستان‌های سنتی قزوین در حال تحقیق هستند تا بتوان با روش‌های کارشناسی شده و منطقی بتوان اقدام کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج