اجرایی شدن انتقال فناوری و تجربیات صنعتی جمهوری چک به ایران


به گزارش شاتا ، «ادوارد موریچکی» (Eduard Muricky) در حاشیه امضای سند همکاری صنعتی بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با وزارت صنعت و تجارت جمهوری چک در محل این سازمان در جمع خبرنگاران افزود: ایدرو برای جمهوری چک...

اجرایی شدن انتقال فناوری و تجربیات صنعتی جمهوری چک به ایران

به گزارش شاتا ، «ادوارد موریچکی» (Eduard Muricky) در حاشیه امضای سند همکاری صنعتی بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با وزارت صنعت و تجارت جمهوری چک در محل این سازمان در جمع خبرنگاران افزود: ایدرو برای جمهوری چک یک شرکت قابل احترام و بزرگ است که پروژه های زیادی را در جمهوری اسلامی ایران در دست اقدام دارد.
به گفته وی، طی کارگروه های مختلف گذشته در 2 کشور، زمینه های همکاری مشترک طرفین در زمینه های نفت و گاز، خودرو، حمل و نقل، آموزش مدیران طبقه بندی شده و توافق شده که برخی پروژه هایی که از قابلیت همکاری برخوردارند را به قرارداد برسانیم.
موریچکی با اشاره به بازدید نمایندگان ایدرو از امکانات شرکت های جمهوری چک از جمله شرکت خودروسازی
«اشکودا»، «اشکودا ترنسپورتیشن» و شرکت «بُناترانس» در اردیبهشت ماه گذشته، تصریح کرد: وزارت صنعت و تجارت جمهوری چک که نقش هموارکننده مسیر را برای شرکت ها و بخش خصوصی این کشور ایفا می کند، توافق کرده تا از این همکاری ها حمایت کند.
وی با اشاره به اضافه شدن بندهای دیگری به قراردادهای پیشین صنعتی دو کشور، تصریح کرد: مطابق این بندها، انتقال فناوری و تجربیات صنعتی جمهوری چک به ایران، همچنین آموزش مدیران ایرانی و تدوین نقشه راه همکاری ها در دور سوم کارگروه صنعتی مشترک دو کشور اجرایی خواهد شد.
تهران و پراگ در این سند همکاری صنعتی، ضمن تاکید بر زمینه های همکاری طراحی شده در کارگروه های پیشین، افزایش همکاری ها در زمینه صنایع ریلی و واگن سازی و همچنین رفع موانع بانکی را به امضا رساندند.
اردیبهشت ماه گذشته در سفر هیاتی از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به جمهوری چک تفاهمنامه ای امضا و براساس آن، ایدرو به عنوان طرف همکار صنعتی وزارت صنعت چک معرفی شد.
براساس اعلام اداره آمار چک در سال 2015 روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و این کشور از رشد 50 درصدی برخوردار شد و میزان مبادلات به 52 میلیون دلار رسید.
این رقم در 6 ماه نخست سال جاری میلادی با رشد 10 درصدی به 27 میلیون و 100 هزار دلار رسید که در مدت مشابه سال پیش از آن 24 میلیون و 236 هزار دلار بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا