اجرای طرح فرهنگی “ترمه و ترنج” ویژه دختران دانش آموز


به گزارش باحجاب، رحمانی با اشاره به اهمیت ویژه افزایش حس اعتماد به نفس و توسعه سلامت اجتماعی و روانی دختران دانش آموز در زندگی فردی و اجتماعی آنان، گفت: برنامه های طرح فرهنگی “ترمه و ترنج” با محوریت مهارت‌های زندگی، صیانت از خانواده و عفاف و حجاب در سطح مدارس دخترانه ورودی غربی پایتخت با محوریت...

به گزارش باحجاب، رحمانی با اشاره به اهمیت ویژه افزایش حس اعتماد به نفس و توسعه سلامت اجتماعی و روانی دختران دانش آموز در زندگی فردی و اجتماعی آنان، گفت: برنامه های طرح فرهنگی “ترمه و ترنج” با محوریت مهارت‌های زندگی، صیانت از خانواده و عفاف و حجاب در سطح مدارس دخترانه ورودی غربی پایتخت با محوریت محلات کم برخوردار برگزار می شود.

وی گسترش فرهنگ خودباوری، حیا و عفاف، تبیین نقش، جایگاه و منزلت دختران را با توجه به آموزه های دینی از رویکردهای مورد توجه در این طرح برشمرد و افزود: طرح “ترمه و ترنج” در طول سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در قالب اجرای برنامه های آموزشی، مشاوره ای تفریحی و اردویی با مخاطب قرار دادن دختران دانش آموز و والدین آنها تلاش می کند تا با آموزش آداب ومهارت‌های زندگی، ترویج آداب و سبک زندگی اسلامی-ایرانی و سیره و معارف نبوی (ص) در مسیر توانمندسازی دختران و تقویت مهارت های ارتباطی والدین و دختران گامی موثر بردارد.

شهردار منطقه ۲۱  با بیان اینکه این طرح  ابتدا در مدرسه  منتخب اجرا می شود، تاکید کرد: این طرح به صورت پایلوت در دبیرستان شهید آقا بیگی مقطع متوسطه اول در محله چیتگر شمالی به‌طور کامل اجرا و سپس جهت اجرا در سایر محلات برنامه ریزی خواهد شد .

رحمانی همچنین در همین راستا بیان داشت: علاوه بر دوره های آموزشی برای دانش آموزان، کارگاه های آموزشی گوناگونی ویژه مادران دانش آموزان با موضوعات مهارت خودآگاهی، مهارت های ارتباطی والدین و فرزندان، مدیریت اضطراب و استرس، کنترل خشم، خشونت خانگی و مهارت های کنترلی در مدارس و سراهای محلات برگزار می شود .

شهردار منطقه ۲۱ از استقرار غرفه کارآفرینی و خوداشتغالی برای دختران کارآفرین خبر داد و افزود: از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این طرح می توان به مشارکت اجتماعی در اجرای هرچه موفق تر این طرح در سطح منطقه۲۱اشاره کرد که به منظور دسترسی بهتر و افزایش مشارکت مخاطبین این برنامه ها در سطح سرای محلات ۱۳ گانه برگزار می شود.

رحمانی در پایان یادآور شد: مخاطبین این طرح تمامی دختران در حال تحصیل مقاطع راهنمایی و متوسطه مدارس منطقه۲۱ خواهند بود.

منبع :خبرگزاری مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری