کشف آثار باستانی متعلق به عصر آهن در شاندرمن /تصویر


خرداد: فرماندار ماسال از کشف آثار باستانی متعلق به عصر آهن و دوره‌های اشکانیان و هخامنشیان در منطقه ‌دیولانه ‌شاندرمن خبر داد. ‌به گزارش خرداد از ایسنا، محمود قاسم نژاددر بازدید از طرح کاوش تاریخی منطقه ‌دیولانه...

خرداد: فرماندار ماسال از کشف آثار باستانی متعلق به عصر آهن و دوره‌های اشکانیان و هخامنشیان در منطقه ‌دیولانه ‌شاندرمن خبر داد.

کشف آثار باستانی متعلق به عصر آهن در شاندرمن /تصویر

‌به گزارش خرداد از ایسنا، محمود قاسم نژاددر بازدید از طرح کاوش تاریخی منطقه ‌دیولانه ‌شاندرمن با اشاره به کشف برخی آثار تاریخی متعلق به هزاره ‌ اول قبل از میلاد گفت: در همین راستابا تصویب کمیته برنامه ریزی شهرستان ماسال،اعتبارات لازم جهت کاوش علمی و تاریخی آثار تاریخی موجود در منطقه اختصاص یافت که در اولین قسمت از این طرح در سال گذشته کاوش روستای اسب ریسه ماسال صورت پذیرفت و استودان‌ها و ‌آثار تاریخی متعلق به هزاره اول قبل از میلاد در این محل کشف شد‌.

وی کاوش تاریخی منطقه ‌دیولونه ‌ماسال را دومین مرحله ی این پروژه عنوان داشت و افزود: بنا به کاوش‌های صورت پذیرفته در این منطقه تاکنون، بسیاری از اشیاء و اقلام زندگی و شکار حیوانات متعلق به عصر آهن و دوره‌های اشکانیان و هخامنشیان در این منطقه کشف شده است و یافته‌های این منطقه به لحاظ سبک زندگی، معماری و صنایع آن دوران حائز اهمیت است‌.

فرماندار ماسال با تاکید بر اهمیت گردشگری این آثار،‌ گفت: درصدد هستیم با احداث و راه‌اندازی موزه در سطح شهرستان،‌ این آثار تاریخی در معرض عموم مردم و گردشگران قرار داده شود تا علاوه بر افزایش رونق گردشگری، زمینه‌ای فراهم شود که گردشگران با سابقه ‌ سکونتگاهی، معیشتی و فرهنگی مردم ماسال و شاندرمن آشنا شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟