روش های صحیح و آموزش استفاده از پودر موبر واجبی


روش های صحیح و آموزش استفاده از پودر موبر واجبی

روش های صحیح و آموزش استفاده از پودر موبر واجبی استفاده از پودر موبر واجبی طرز تهیه واجبی-طرز استفاده از پودر موبر دپی-روش استفاده از پودر موبر عوارض پودر موبر-بهترین مارک واجبی-عوارض پودر تیزبر عکس واجبی-نحوه استفاده از تیزبر پودر های بهداشتی موبر رو زیاد توصیه نمیکنم مگر مواقعی که به وسایل دیگه دسترسی ندارین....

روش های صحیح و آموزش استفاده از پودر موبر واجبی

استفاده از پودر موبر واجبی

روش های صحیح و آموزش استفاده از پودر موبر واجبی

طرز تهیه واجبی-طرز استفاده از پودر موبر دپی-روش استفاده از پودر موبر

عوارض پودر موبر-بهترین مارک واجبی-عوارض پودر تیزبر

عکس واجبی-نحوه استفاده از تیزبر

پودر های بهداشتی موبر رو زیاد توصیه نمیکنم مگر مواقعی که به وسایل دیگه دسترسی ندارین. چون این پودرا رو وقتی با اب قاطی میکنی و رو بدن میگذارین بعد یه مدت خشک میشن و مثل کرم نیست که وقتی با کاردک میکشی قشنگ جمع بشه و موها رو با خودش جمع کنه. بلکه رو پوست خشک میشه .حالا واسه حل این مشکل باید یه اسپری پر از اب بگیرید دستتون و هی بپاشین رو پودر خشک شده و تا خیسه سریع کاردک بکشین.

این کار کلی زمان میبره و در اخر هم خیلی تمیز نمیشه. بعد از اینکه پودر رو از رو پوست شستین تا چند وقت بعد هنوز بقایای پودر رو پوستتونه و خارش هم به دنبال داره. حتی اگه کرم بعد از اصلاح بزنید و لوسسیون استفاده کنید.خلاصه این روشو بذارین واسه مواقعی که دیگه هیچ راهی براتون نمونده .

فواید پودر موبر چیست ؟

فواید پودر موبر ، نوره و پودر واجبی خاصیت تمیز کنندگی و ضد عفونی کنندگی است و باعث می شود موهای کل اعضای بدن با ان رفع شود. فواید پودر موبر و نوره به علت وجود آرسنیک در آن است که متأسفانه امروزه این ماده در کارخانجات از آن جدا شده و به خارج از کشور صادر میشود . همین ماده در خارج کشور به صورت شیمیایی جهت تهیه داروی ضد سرطان با نام آرسنیک تری اکـساید استفاده شده و دوباره ما آنرا به کشور با هزینه زیادی وارد می کنیم.

یکی از فواید پودر موبر رفع موهای زاید است. یکی دیگر از فواید پودر موبر کم شدن موهای بدن است . از دیگر خواص پودر موبر میتوان به خاصیت لایه برداری وسفید کنندگی پوست اشاره کرد.

طرز استفاده از پودر موبر

  • بدن برای استفاده از موبر باید خشک باشد.
  • برای خمیر کردن این پودر از آب نسبتا داغ استفاده شود.
  • کافیست ارام ارام به پودرتان آب اضافه کنید تا خمیری نسبتا غلیظ تهیه شود. مانند حنا که به سر میمالیم. نباید خمیر شل باشد و بقولی شر بگیرد و اویزان شود. هر چه غلیظ تر بهتر. البته در حدی هم غلیظ نباشد که خاصیت چسبندگی اش کم باشد.
  • به گزارش آسان طب وقتی خمیر درست شد ان را به قسمت های مو دار مثل زیر بغل ، دست ها ، ناحیه تناسلی و .. بمالید . باید یک لایه نازک به تمام پوست بمالید و جایی خالی نماند. همچنین اگر رقیق باشد فایده ندارد.
  •  حدود 5-10 دقیقه باید صبر کنید.
  • برای فهمیدن زمان برداشتن ان کافیست هر چند دقیقه یکبار یک سانت از موها را با کاردک بکشید اگر دیدی که موها کامل کنده نمی شود باز کمی صبر کنید.

عوارض پودر موبر

  • به گزارش آسان طب خیلی نگذارید روی پوست بماند. وقتی موها برداشته شد ان را تمیز کنید . زیاد ماندن ان باعث اسیب به پوست می شود.
  • اکثر پودرهای موبر بوی تندی دارد. باید درزهای مکان پوشیده نباشد چون ممکن است مشکل تنفسی بگیرید. همچنین بعد از استفاده اسفند دود کنید . البته پودرهای موبر بی بو هم در بازار موجود است.
  • زیاد ماندن این خمیر روی ناخن موجب شکنندگی ان می شود.

احادیث درباره پودر موبر و نوره

از امام رضا (ع) روایت شده که می فرمایند : یک روز در میان از نوره ( واجبی ) استفاده نمایید و اگر نشد دو روز در میان ، اگر نشد سه روز در میان ، اگر نشد هفته ای یک بار ، اگر نتوانستید دو هفته یک بار ، اگر نتوانستید سه هفته یک بار ، نتوانستید ماهی یک بار و حتی اگر پول نداشتید قرض کنید و این کار را انجام دهید و اگر چهل روز بگذرد و کسی از نوره استفاده نکرد ، مسلمان نیست . فواید پودر موبر چیست ؟

و نیز از امام صادق (ع) روایت شده که می فرمایند : دستور نوره کشیدن هر پانزده روز است ، کسی که بیست و یک روز بر او بگذرد و نوره نکشیده باشد اگر پول ندارد به عهده خدای بزرگ قرض گیرد و نوره ( واجبی ) کشد کسی که چهل روز بگذرد و نوره نکشد نه مؤمن باشد و نه مسلمان و نه کرامتی دارد . ( البته در حال حاضر منظور تمیز کردن موهای زاید است.)

بیشتر بدانید : علت رویش موهای زاید و هیرسوتیسم و راهکار های طبیعی برای درمان

از امام رضا (ع) روایت شده که می فرمایند : نوره ( واجبی ) وقتی به بدن گذاشته می شود علاقه مرد را به زن و زن را به مرد شدیداً شدت می دهد و وقتی زیر بغل گذاشته می شود شانه را قوی دید را زیاد می کند .

در کتب قدیم طبی آمده است : کسی که نوره می گذارد دچار رماتیسم نمی شود و سرطان خون نمی گیرد . فواید پودر موبر چیست ؟

از حضرت امیرالمومنین علی(ع)نقل شده؛داروکشیدن،دفع دلـگیری و پریشانی خاطر می کند وبدن را پاک می نماید.

ازحضرت رسول(ص)نقل شده؛موی شارب،پشت زهار و زیر بغل را بلند مگذارید.همانا شیطان در آنجا،جا می گیرد وپنهان می شود.

روش های صحیح و آموزش استفاده از پودر موبر واجبی

خواص نوره ، واجبین یا واجبی تاثیرات شگرف درمان و پیشگیری نوره:

در روایات داریم :یکی از چهار داروی اصلی نوره (واجبین) است
همچنین: کسی که بیش از ۲۰ روز و مردی که بیش از چهل روز بر او بگذرد و نوره استفاده نکند مومن نیست.

از تحقیقات انجام شده می تـوان نتیجه گرفت که استفاده از پودرهای موبـر علاوه بر پاگیزگی بدن خواص پزشکی فراوانی دارند

نوره (واجبی) گذاشتن حتی یک روز در میان هم مفید است و اشکالی ندارد اما متعارف آن ۱۵ روز یک بار است

زدودن موهای زائد بدن با استفاده از نوره، جدای از مسأله پاکیزگی آن،خواص زیادی دارد که در طب سنتی اسلامی به آن سفارش فراوانی شده است.

سه ماده حیاتی در نوره وجود دارد که شامل آرسنیک، آهک و گوگرد است که در این میان آرسنیک ماده ای است که در شیمی درمانی های امروزی از آن استفاده می شود و ضدسرطان است!

فواید نوره کشیدن به طور کلی:

۱- تقویت بدن
۲- تقویت قوای جنسی
۳- موثر در درمان غلبه سودا
۴- پیشگیری از جنون، خوره، پیسی و آکله
۵- موثر در درمان بیماری های پوستی
۶- رفع دلگیری و پریشانی
۷- موثر در درمان لاغری (باعث فربگی بدن میشود)
۸- پیشگیری از سرطان سینه (در صورت استفاده برای موهای زیر بغل) و سرطان خون (در صورت بوئیدن) و سرطان پوست.

روش های صحیح و آموزش استفاده از پودر موبر واجبی

چه زمانی برای استفاده از واجبی بهتر است؟

۱- روز جمعه مستحب است.
۲- روز چهارشنبه ممنوع است.
۳- نوره کشیدن بدن ۱۵ روز یکبار توصیه شده است.
۴- استفاده در حال جنابت مشکلی ندارد.

نکته: در صورت حساسیت به نوره بایستی حساسیت را درمان کرد که درمان آن مصرف داروی صف کننده خون است. یا استفاده از صاف کننده های خون مانند کاهو و …

روزهای خوب و بد برای نوره کشیدن کدام است؟
– روایت از امیرالمومنین علیه السلام: از نوره کشیدن در روز چهارشنبه که روز نحس مستمراست احتراز کنید.جهنم در روزچهارشنبه خلق شده است.
– خدمت امام جعفرصادق(ع) عرض نمودند، مردم می گویند نوره کشیدن در روز جمعه مکروه است.
حضرت فرمودند :چه چیز از نوره کشیدن در روز جمعه پاک کننده تر است؟
– امام صادق(ع)؛نوره کشیدن در حال جنابت اشکالی ندارد.

شیمی درمانی طبیعی و جلوگیری از سرطان با نوره کشدن
– نوره بدن را شیمی درمانی طبیعی می کند،استفاده ازآن پیشگیری کننده ازسرطان پوست است، خانمها اگردر هنگام استفاده از آن کمی از آن را برای از بین بردن موهای زائد زیربغل استفاده کنند هرگز به سرطان سینه مبتلا نمی شوند. همچنین استفاده از نوره پیشگیری از سرطان خون است
بوی نا خوشایند آن نیز درمان کننده و پیشگیری کننده است،اگرآن را بو کنید هرگزسرطان خون نمی گیرید و بدن را در مقابل بیماریها بیمه می کند. استفاده از دارو برای زنان و مردانی که مشکل کاهش میل جنسی دارند نیز باعث افزایش میل جنسی می شود. بهتر است موقع نوره گذاشتن مقدار کمی از آن بر نوک بینی گذاشته شود و بوئیده شود.

تقویت بدن با استفاده از واجبی
شاید مهم ترین خاصیت آن زیاد شدن قلوه پی یعنی بزرگ شدن غده آدرنالین که آدرنالین تقویت کننده بدن است و بدن بر آن استوار است.موی بدن وقتی بلند شود موجب سستی مفاصل و تنبلی می شود.استفاده از نوره بدن را قوی می گرداند و پیه کلیه ها را زیاد میکند و بدن را با نشاط و سرحال و سالم می سازد.

درمان غلبه سودا در بدن با واجبی
از آنجا که نوره سودا را درمان می کند درمان بیماری های با منشا سودا است و یکی از درمان های سودا مداومت بر مصرف نوره است. و از آنجا که خیلی از بیماریهای روحی روانی منشا سوداوی دارند برای آنها هم مفید است.واجبی پاک کننده بدن و دفع دل گیری و پریشانی خاطر میکند،ضد افسردگی و غم و اندوه است.

درمان عرق سوز شدن و کمک به شادابی پوست

نوره یکی از بهترین درمان ها برای عرق سوز شدن است.همچنین به مرور زمان پوست را شاداب و لطیف کرده و منافذ پوست را باز می کند

محکم شدن استخوان ها و درمان پوکی استخوان با واجبی

برای تقویت استخوان ها نوره طبیعی زرنیخ دار بزنید .بعد روغن زیتون وبنفشه ومومیایی بزنید.
نوره بهترین استخوان ساز وقوی ترین در دنیاست.کلسیم خالی هست.

درمان سرد مزاجی زنان با نوره

استفاده از نوره برای زنان و مردانی که دچار سردی مزاج هستند، درمان کننده است و باعث افزایش میل جنسی می شود.

پیشگیری و درمان رماتیسم با نوره

کسی که از نوره استفاده می کند، دچار رماتیسم و نمی شود!

واجبی تنها راه از بین بردن حشرات زیر بغل – شش پا ها

اگر موهای زیر بغل و … زایل نشود، در زیر پوست حشرات ریزی لانه می گذارند که شش پا نام دارند و تقریبا شبیه شپش هستند و به هیچ وسیله ای حتی الکل مالیدن نیز مرتفع نمی شوند، مگر به وسیله خمیر آهک و زرنیخ( واجبی)

درمان قارچ پوستی

نوره همچنین کلیه قارچ های پوستی را که در نقاط مرطوب بدن رشد می کنند، از بین می برد.این گونه قارچ های ذره بینی را فقط با نوره طبیعی می توان از بین برد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

مرتب گذاشتن نوره توانائی سیستم دفاعی بدن را بالا برده، گلبول های سفید را فعال تر و بدن را در مقابل بیماری ها مقاوم می کند.

رشد عظلات برای ورزشکاران

اگر ورزشکاران هر هفته از نوره استفاده نمایند، موجب رشد عضلات بدنشان می شود.

استفاده از نوره مانع افتادگی و شل بودن عضلات ساق پا، کشاله ران ها، مثانه، شکم و پهلو می شود و سینه ها را هم جمع می کند

درمان سرد مزاجی و مشکلات جنسی

سرد مزاجی زوجین، زود انزالی را برطرف و نیروی جنسی را تقویت می کند.

برای افزایش تعداد و حرکت اسپرم ها، حداقل هر چهل روز یکبار از نوره برای زیر بغل، کشاله ران، و پشت زانوها استفاده شود.

دیگر فواید نوره

استفاده از نوره در سرماخوردگی های شدید نیز بسیار مفیدست.همچنین برای بواسیر، شقاق و فیستول نیز مفیدست.
مانع زخم بستر می شود.
جهت بهبود رماتیسم، کمردرد، آرتروز، سیاتیک و همچنین ناراحتی های پوستی مانند قارچ، میخچه، رفع بوی بد بدن و برای بیماران دیابتی نیز مفیدست.
استفاده از بعضی وسایل موبر مانند تیغ، موجب می شود تا سر موها به حالت دوشاخ و موخوره درآید و در زمان رشد مو، باعث گیر کردن آن ها در زیر پوست و در نتیجه بوجود آمدن دانه و جوش شود.
اما استفاده از نوره طبیعی، سر موها را نرم و یک شاخه می کند و در زمان رشد مشکل دانه زدن و جوش در زیر پوست به وجود نخواهد آمد(با رعایت آداب نوره کشیدن)

نحوه استعمال نوره

نوره خوب معمولا در سه دقیقه و به صورت فوری عمل میکند . برای اثر گذاری بهتر بدن نباید خیس باشد و نوره را نباید زیاد رقیق کرد منابع: طب الرسول المصطفی ج ۲ آیت الله تبریزیان و….

روش های صحیح و آموزش استفاده از پودر موبر واجبی

روش صحیح استفاده از نوره (واجبی)

روش صحیح استفاده از نوره چیست؟ این سؤالی است که ممکن است برای برخی پیش بیاید و بخواهند که راه و روش درست استفاده از نوره (واجبی) را بدانند. یک سری نکاتی در استفاده از واجبی وجود دارد که رعایت آنها به تاثیر بیشتر واجبی بر بدن منجر می شود و در مقابل ، عدم رعایت برخی نکات ممکن است باعث بروز برخی مشکلات و احیانا بیماری ها شود. از این رو در این مطلب سعی شده است تا حد توان راه صحیح استفاده از نوره و واجبی توضیح داده شود. همچنین سعی شده است از زبان ائمه معصومین (سلام الله علیهم اجمعین) هم در این خصوص روایاتی ذکر شود. اجازه بدهید قبل از بیان روش صحیح استفاده از نوره ، ببینیم نوره چیست؟ شاید بعضی از عزیزان اطلاعی در این زمینه نداشته باشند و این سؤال برایشان مطرح باشد که بدانند واجبی چیست.

نوره یا واجبی چیست و چه کاربردی دارد؟

نوره یا واجبی که البته به نام های دیگری مثل واجبین ، داروی نظافت ، داروی حمام ، پودر نظافت یا امثالهم هم نامیده می شود یک پودر سفید رنگ می باشد که از زمان های بسیار بسیار قدیم جهت زدودن و برطرف نمودن موهای زائد بدن مورد استفاده قرار گرفته است. در هنگام استفاده ، نوره را با مقداری آب ترکیب کرده و ماده ای خمیری شکل حاصل می شود که آن را بر روی نواحی مورد نظر (از جمله ناحیه تناسلی و زیر بغل) مالیده و به مدت حدود 5 دقیقه صبر می کنیم و سپس آن را می شوئیم. امروزه نوره را به روش های شیمیائی هم می توان درست کرد ولی توصیه ما استفاده از نوره های طبیعی و سنتی است. نوره طبیعی دارای ماده ای به نام آرسنیک در ترکیب خود می باشد. ماده آرسنیک موجود در واجبی طبیعی باعث جلوگیری از سرطان خون و سایر سرطان ها می شود. همین ماده آرسنیک موجود در واجبین طبیعی و سنتی است که بوی تندی به آن داده است و در هنگام استفاده از واجبی های طبیعی و سنتی ، بوی تندی از آن متصاعد می شود. ممکن است این بو برای بعضی از افراد خوشایند نباشد ولی توجه داشته باشید که شما با استفاده از نوره های طبیعی ، هم موهای زائد بدن خود را از بین می برید و هم به دلیل وجود آرسنیک ، خود را شیمی درمانی طبیعی در برابر بیماری سرطان می نمایید! نوره طبیعی علاوه بر زدودن موهای زائد و پیشگیری از بیماری مهلک سرطان ، فواید فراوان دیگری هم دارد که به عنوان مثال می توان به اثر سفید کنندگی پوست اشاره کرد. تیغ ها و ژیلت ها پس از استفاده ، موجب تیره شدن پوست ناحیه استفاده شده می شوند اما نوره طبیعی نه تنها پوست ناحیه مورد استفاده را تیره نمی کند بلکه سفید تر هم می کند! به عبارت بهتر می توان گفت که نوره یک ماده معجزه گر طبیعی است. حال که تا حدی با نوره آشنا شدیم ، به سراغ شیوه صحیح استفاده از آن می رویم.

شیوه و طریقه درست استعمال نوره

جهت استفاده صحیح از نوره و واجبی ، رعایت نکات زیر توصیه می گردد:

  1. نوره به هیچ وجه خوراکی نیست! و خوردن آن باعث مرگ می شود! سعی کنید حتما آن را دور از دسترس اطفال نگهدارید.
  2. به دلیل خاصیت ضد بیماری و ضد سرطانی نوره های طبیعی ، توصیه ما به استفاده از نوره های طبیعی است و ما نوره های شیمیائی را که آرسنیک از ترکیب آنها حذف شده است را توصیه نمی کنیم.
  3. نوره معمولا در بسته بندی های کوچک عرضه می شود که بسته به نیاز می توان از یک یا چند بسته استفاده کرد.
  4. نوره را در یک ظرفی که برای این کار انتخاب نموده ایم ریخته و مقداری آب گرم (نه سرد باشد نه داغ) بر روی آن ریخته و ماده ای خمیری شکل به دست می آوریم. توجه داشته باشد که این خمیر نه سفت باشد که مالیدن آن سخت شود و نه شل باشد که بر روی ناحیه مورد نظر قرار نگیرد و یک حالت معمولی و نرم داشته باشد. سپس این خمیر را بر روی پوست نواحی مورد نظر برای زدودن موهای زائد می مالیم. قبل از مالیدن ، نکته ذکر شده در بند بعدی را حتما مطالعه نمایید. پس از اتمام کار ، حدود مدت 5 دقیقه صبر می کنیم و سپس محل های مورد نظافت را با آب (خالی) می شوئیم.
  5. قبل از استفاده از نوره ، طبق سفارشی از حضرت امام رضا (علیه السلام) نواحی مورد نظر را با آب سرد بشوئیم تا منافذ پوستی در نواحی مورد نظر بسته شده و استعمال نوره سبب جوش زدن پوست ناحیه های مورد استفاده نشود.
  6. قبل از استفاده از نوره سعی کنیم خمیر حاصل شده را کمی ببوئیم. بوی حاصل از این خمیر که حاوی ماده آرسنیک (البته در نوره های طبیعی) می باشد سبب پیشگیری از بیماری های مختلف از جمله سرطان در بدن می شود.
  7. سعی کنیم استعمال نوره را در محیط کوچکتر انجام دهیم تا استنشاق بوی حاصل از استعمال نوره بهتر انجام شود.
  8. استعمال نوره در روز چهارشنبه نهی شده است و پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) یکی از علل مرض پیسی را استعمال نوره در این روز بیان فرموده اند. در مورد روز جمعه هم روایات ضد و نقیض وجود دارد و بهتر است تا حد امکان از استعمال واجبی در روز جمعه هم پرهیز شود. مفهوم شب و روز در تاریخ هجری قمری با آنچه ما در محاورات روزمره به کار می بریم ممکن است متفاوت باشد. جهت دانستن بهتر این مفاهیم می توانید مطلب شبانه روز در ماه قمری را مطالعه نمایید.
  9. ممکن است بوی نوره برای بعضی افراد خوشایند نباشد. جهت خوشبو کردن نوره می توان از عصاره های طبیعی مثل عصاره بابونه در ترکیب خمیر نوره استفاده نمود.
  10. نوره باعث لطیف شدن پوست ناحیه مورد استفاده می گردد و به منظور ایجاد لطافت بیشتر می توان کمی حنا به ترکیب خمیر نوره اضافه کرد.
  11. نوره ممکن است در بعضی از افرادی که پوست حساس تری دارند کمی ایجاد سوزش خفیف نماید. برای جلوگیری از این سوزش از حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) روایت شده است که: هر کس قبل از نوره کشیدن اندکی از آن را برداشته و ببوید و سپس آن را بر سر بینی خود گذاشته و بگوید: صلی الله علی سلیمان بن داود کما امر بالنوره ، نوره او را نسوزاند. ضمنا استفاده از مقداری حنا بعد از استعمال نوره هم در جهت جلوگیری از سوزش آن توصیه شده است.

مطالب تا حدی مهم در مورد نحوه صحیح مصرف نوره در اینجا ذکر شدند و عزیزان علاقمند برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به منابع معتبر از جمله کتاب حلّیة المتّقین مراجعه نمایند. امید که با بازگشت به سنت های حسنه ضمن پیروی از دستورات شرع و بیانات فاخر ائمه معصومین (سلام الله علیهم اجمعین) از بیماری های مختلف نیز در امان بمانیم.

 

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 29 اسفند را بخوانید / فیلم