هارلی دیویدسون Tri Glide Ultra، سه‌چرخهٔ مجلل!


هارلی دیویدسون Tri Glide Ultra، سه‌چرخهٔ مجلل!

هارلی دیویدسون که یکی از مشهورترین موتورسیکلت‌سازان آمریکا و دنیا است، در سال 2009 موتورسیکلتی را بنام Tri Glide Ultra معرفی کرد که مدل عجیبی بوده و با ساخته‌های دیگر این شرکت تفاوت داشت چراکه این یک موتورسیکلت سه‌چرخ بود. Tri Glide Ultra بر اساس Electra Glide Ultra ساخته شده است که یک موتورسیکلت دوچرخ... نوشته هارلی دیویدسون...

هارلی دیویدسون که یکی از مشهورترین موتورسیکلت‌سازان آمریکا و دنیا است، در سال 2009 موتورسیکلتی را بنام Tri Glide Ultra معرفی کرد که مدل عجیبی بوده و با ساخته‌های دیگر این شرکت تفاوت داشت چراکه این یک موتورسیکلت سه‌چرخ بود. Tri Glide Ultra بر اساس Electra Glide Ultra ساخته شده است که یک موتورسیکلت دوچرخ معمولی است. تولید این موتورسیکلت سه‌چرخه همچنان ادامه داشته و هارلی دیویدسون همواره در طول این سال‌ها اقدام به بهسازی و به‌روزرسانی آن کرده است. حال در ادامهٔ این مطلب نگاهی داریم به جدیدترین نسخهٔ هارلی دیویدسون Tri Glide Ultra مدل 2016.

هارلی دیویدسون Tri Glide Ultra، سه‌چرخهٔ مجلل!

طراحی این موتورسیکلت مانند دیگر ساخته‌های هارلی دیویدسون، به‌صورت کلاسیک و سنتی انجام گرفته است. در قسمت جلو یک چراغ گرد بزرگ به همراه دو پروژکتور به چشم می‌خورد و در عقب نیز یک صندوق بار به‌صورت یکپارچه در بدنهٔ موتورسیکلت طراحی شده است. البته روی صندوق بار اصلی، یک محفظهٔ حمل بار دیگری هم تعبیه شده که در پشت صندلی سرنشین عقبی قرار گرفته است. چراغ‌های عقب طراحی ساده‌ای دارند و دو سر اگزوز کرومی بزرگ نیز مانند خودروهای اسپرت در زیر سپر عقب دیده می‌شود. این موتورسیکلت سه‌چرخ لوکس از تجهیزات رفاهی فراوانی مانند سیستم صوتی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، نمایشگر لمسی رنگی 6.5 اینچی، GPS و… سود می‌برد که در کنار صندوق‌های بار بزرگ، Tri Glide Ultra را به موتورسیکلتی مخصوص سفرهای جاده‌ای طولانی و بسیار راحت تبدیل کرده‌اند.

همان‌طور که اشاره شد، تری گلاید اولترا بر اساس یک موتورسیکلت دوچرخ معمولی ساخته شده است درحالی‌که شاسی یک موتورسیکلت سه‌چرخ شرایط متفاوتی با نمونهٔ دوچرخ دارد. به همین دلیل هارلی دیویدسون شاسی و فرمان این سه‌چرخه را بهینه‌سازی کرده است. توقف این موتورسیکلت نیز از طریق ترمزهای دیسکی در هر سه‌چرخ با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و تک پیستونه در عقب صورت می‌گیرد. چرخ جلوی موتورسیکلت مجهز به دو دیسک ترمز 300 میلی‌متری است درحالی‌که در هر یک از چرخ‌های عقب نیز یک دیسک 270 میلی‌متری وجود دارد. رینگ‌های عقب هم 15 اینچی و رینگ جلو 16 اینچی است.

هارلی دیویدسون تری گلاید اولترا از یک پیشرانهٔ دو سیلندر دوقلو هواخنک 1.7 لیتری نیرو می‌گیرد که 144 نیوتن متر گشتاور در 3750 rpm تولید می‌کند. این گشتاور قابل‌توجه، کشش بسیار مناسبی را برای موتورسیکلت فراهم می‌کند و شتاب گیری آن نیز در خط مستقیم کاملاً عالی صورت می‌گیرد؛ بنابراین Tri Glide Ultra سواری بسیار چابکی را ارائه می‌کند که حتی می‌توان آن‌را از این لحاظ با موتورسیکلت‌های کروز دوچرخ قابل‌مقایسه دانست. نیروی پیشرانه نیز از طریق یک گیربکس شش سرعته به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند اما ازآنجایی‌که این یک سه‌چرخه است، گیربکس آن به دنده‌عقب هم مجهز شده است.

هارلی دیویدسون Tri Glide Ultra، سه‌چرخهٔ مجلل!

فاصلهٔ بین دو محور تری گلاید اولترا برابر با 166.8 سانتیمتر است درحالی‌که زین راکب آن از سطح زمین 68.8 سانتیمتر فاصله دارد و طول کلی آن نیز معادل 267 سانتیمتر است. همچنین این سه‌چرخهٔ مسافرتی 550 کیلوگرم وزن دارد و باک سوخت آن نیز ظرفیت ذخیرهٔ 22 لیتر بنزین را دارد درحالی‌که در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی 6.2 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

هارلی دیویدسون Tri Glide Ultra، سه‌چرخهٔ مجلل!

قیمت هارلی دیویدسون تری گلاید اولترا مدل 2016 از حدود 33 هزار دلار آغاز می‌شود که مشابه قیمت یک خودروی سدان متوسط خانوادگی با امکانات کامل است! بااین‌حال بسته به انتخاب رنگ‌های مختلف، این قیمت تغییر خواهد کرد. به‌عنوان‌مثال مدل مشکی‌رنگ تری گلاید اولترا 33,500 دلار قیمت دارد درحالی‌که رنگ نقره‌ای آن با قیمت 34,350 دلار به فروش می‌رسد. همچنین چند رنگ جدید مانند آبی مروارید یا بنفش آتشین نیز در مدل 2016 برای این موتورسیکلت ارائه شده است که در صورت سفارش آن‌ها، باید نزدیک به 35 هزار دلار برای خرید آن پرداخت کرد.

هارلی دیویدسون Tri Glide Ultra، سه‌چرخهٔ مجلل!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا