لاندو نوریس جایگزین جنسن باتن خواهد شد؟


فرمول یک ایران: لاندو نوریس، مدعی اصلی قهرمانی در رقابت‌های فرمول3 اروپایی، یکی از گزینه‌های مکلارن به عنوان راننده‌ی رزرو برای فصل 2018 خواهد بود. جنسن باتن به تعهد خود نسبت به تیم مکلارن وفادار ماند و در این فصل جایگزین فرناندو آلونسو –که به رقابت ایندی500 رفته بود- شد اما قهرمان سال 2009 قصد دارد فصل آینده در سری دیگر اتومبیلرانی به...

فرمول یک ایران: لاندو نوریس، مدعی اصلی قهرمانی در رقابت‌های فرمول3 اروپایی، یکی از گزینه‌های مکلارن به عنوان راننده‌ی رزرو برای فصل 2018 خواهد بود.

جنسن باتن به تعهد خود نسبت به تیم مکلارن وفادار ماند و در این فصل جایگزین فرناندو آلونسو –که به رقابت ایندی500 رفته بود- شد اما قهرمان سال 2009 قصد دارد فصل آینده در سری دیگر اتومبیلرانی به صورت تمام وقت شرکت کند و احتمالا در جایگاه فعلی خود نخواهد بود.

مسوولین مکلارن در حال گفت‌وگو با راننده‌ی باتجربه هستند و تمایل دارند تا باتن به نحوی همکاری خود را با این تیم ادامه دهد اما در عین حال، گزینه‌های دیگر خود را هم بررسی و ارزیابی می‌کنند.

لاندو نوریس، این هفته در حالی به هوکنهایم و مسابقه‌ی پایانی فرمول3 اروپایی وارد می‌شود که اختلافی 72 امتیازی با نزدیک‌ترین رقیب خود در جدول قهرمانی فصل دارد.

عملکرد خوب او در تستی که پس از گرندپری مجارستان برگزار شد و البته بردن جایزه‌ی باشگاه رانندگان حرفه‌ای بریتانیا در سال 2016 (که از طرف کمپانی مکلارن و مجله‌ی اتواسپورت به رانندگان جوان داده می‌شود) باعث شد تا اریک بولیر هم قبلا او را به عنوان یک ستاره‌ی آینده‌دار معرفی کند.

لاندو نوریس جایگزین جنسن باتن خواهد شد؟لاندو نوریس جایگزین جنسن باتن خواهد شد؟

لاندو نوریس، تست گرندپری مجارستان

زمانی که از مدیر تیم فرمول یک مکلارن از احتمال حضور نوریس در این تیم پرسیدند او گفت:

ممکن است. اگر قهرمانی مسابقات فرمول3 را کسب کند، این احتمال بیشتر هم می‌شود. با این قهرمانی، او امتیاز کافی برای دریافت سوپرلایسنس فرمول یک را خواهد داشت.

عملکرد او مرا تحت تاثیر قرار داد. اعتماد به‌نفس خوبی پیدا کرد که حاصل تست در مجارستان و تجربه‌ی حضور در خودروی فرمول یک بود. حالا باید این تجربیات را کنار هم گذاشته و از آن‌ها درس بگیرد.

او حالا در سطحی است که باید، نه تنها سختی جدال برای قهرمانی بلکه فشار رسانه‌ها را هم تحمل و مدیریت کند. او حالا بیشتر در رسانه‌های مختلف دیده می‌شود بنابراین باید اشتباهاتش را به حداقل برساند. این چیزی است که باید یاد بگیرد.

بولیر با اشاره به اینکه نوریس با جوی که پیرامون او شکل گرفته کنار آمده است اما آقای رئیس همچنان تلاش می‌کند تا از این ستاره‌ی جوان محافظت کند:

من همیشه در این موارد، حداقل‌ها را در نظر می‌گیرم چون می‌دانم هرچه‌قدر جوان‌تر باشید، محیط پدوک خطرناک‌تر خواهد بود. او حالا هفده سال دارد و به راحتی می‌تواند از مسیرش منحرف شود.

این خطر در کمین همه‌ی رانندگان هست. خودم بارها شاهد این اتفاق بودم و نمی‌گذارم این بار هم تکرار شود. رسانه‌های مجازی هم بیشتر آن‌ها را در معرض نمایش می‌گذارند و این، کار را برای رانندگان سخت‌تر می‌کند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان