تشکیل خانه سازمان های مردم نهاد با مشکلات حقوقی روبرو است


تشکیل خانه سازمان های مردم نهاد با مشکلات حقوقی روبرو است

زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: در دستور العمل مربوط به فعالیت سمن ها (سازمان های مردم نهاد)، تشکیل خانه این تشکل ها پیش بینی نشده و همین امر، تشکیل خانه سمن ها را با مشکلات حقوقی روبرو کرده است.

مسیح الله سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خانه سمن ها در مقطعی در دولت اصلاحات شکل گرفت ولی در زمان حاضر احیای آن مشروط به رفع مشکلات حقوقی است.
وی ادامه داد: در دستورالعمل مربوط به فعالیت سازمان های مردم نهاد، پیش بینی و اشاره ای به اینکه تشکل ها جمع شوند و یک تشکل صنفی فرادستی را تشکیل دهند، نیامده است.
سلطانی با بیان اینکه تلاش ما این است تا خانه سمن ها در استان تشکیل شود، اظهار کرد: این موضوع از طریق هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد کشور در دست پی گیری است تا در دستوالعمل مرتبط با فعالیت سمن ها، تمهیداتی برای راه اندازی خانه این تشکل ها در نظر گرفته شود.
به گزارش ایرنا، به گفته مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان طی فعالیت دولت تدبیر و امید، تعداد تشکل های مردم نهاد در این استان از رقم 142، به 281 مورد رسیده است.
وی افزود: 27 درصد سمن های(سازمان های مردم نهاد) استان در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی، 23.5 درصد در حوزه امور خیریه، 23 درصد در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، 20 درصد در زمینه ورزش و جوانان، 3.5 درصد در حوزه محیط زیست و 2.2 درصد نیز در زمینه گردشگری فعالیت دارند.
سازمان غیردولتی (NGO) به مجموعه ای از افراد هم هدف و داوطلب با گرایش های غیر سیاسی و غیر انتفاعی گفته می شود که برای تحقّق اهداف مشترک خیرخواهانه، گرد هم جمع شده و طبق ضوابط و قوانین خاصی به انجام فعالیّت های مشخص می پردازند.
فعالیّت داوطلبانه از مهم ترین ویژگی های سازمان های مردم نهاد (سمن ها) است.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: رویا رفیعی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد