بررسی آئودی اس 5 کابریولت 2018


بررسی آئودی اس 5 کابریولت 2018

مدل کاملاً جدید آئودی S5 آن‌قدر شبیه به نسل قبل خود است که بیشتر می‌شود آن را تحت عنوان یک به‌روزرسانی برای این خودرو برشمرد تا آن‌که لقب تازه‌وارد را بر پیشانی‌اش حک نمود. البته شرکت سازنده ادعا می‌کند که ورقه‌های فلزی به‌کاررفته در ساخت بدنه آن، کاملاً تافته‌ای جدابافته هستند. این‌طور که از ظواهر... نوشته بررسی آئودی اس 5...

مدل کاملاً جدید آئودی S5 آن‌قدر شبیه به نسل قبل خود است که بیشتر می‌شود آن را تحت عنوان یک به‌روزرسانی برای این خودرو برشمرد تا آن‌که لقب تازه‌وارد را بر پیشانی‌اش حک نمود. البته شرکت سازنده ادعا می‌کند که ورقه‌های فلزی به‌کاررفته در ساخت بدنه آن، کاملاً تافته‌ای جدابافته هستند. این‌طور که از ظواهر امر پیداست، اگر نسل قبلی هیچ‌چیز به‌جز سالاد کاهو نمی‌خورد و روزی 8 کیلومتر به مدت یک ماه می‌دوید، آنگاه شبیه آئودی S5 2018 می‌شد. رینگ‌های اسپرت تهاجمی با پهنای بیشتر، نمای جلویی با زوایای تندوتیز، جلوپنجره تخت و چراغ‌های جلو به همراه همنوعان عقبی خود با جلای بیشتر و خشونت افزون‌تر، به من و شما این نکته را متذکر می‌شود که اگرچه تغییرات ظاهری اندک هستند اما ویژگی‌های نهان شخصیتی بسیاری را درون خود پنهان نموده است.

بررسی آئودی اس 5 کابریولت 2018

منشأ قدرت:
همانند S5 کوپه و مدل چهاردرب S5 Sportback، نسخه کانورتیبل نیز یک پیشرانه جدید خواهد داشت. اگرچه S5 اولیه به یک موتور وی 8 تنفس طبیعی مجهز بود و نمونه فیس‌لیفت آن از یک پیشرانه وی 6 سوپرشارژ بهره می‌برد، S5 جدید به یک نیروگاه وی 6 توربوشارژ با حجم 3 لیتر مسلح شده است. به‌واسطه طراحی بدیع آن، یک توربوشارژ از نوع twin-scroll در فضای دنج میان سیلندرها جا خوش کرده است که باعث بهبود کارایی فرآیند احتراق موتور می‌شود.

بررسی آئودی اس 5 کابریولت 2018
توان خروجی این موتور معادل 354 اسب بخار است و گشتاور حاصل نیز در حدود 500 نیوتن-متر است که به میزان 21 اسب بخار و 60 نیوتن-متر، نسبت به مدل پیشین خود توانمندتر شده است. همچنین تنها معبر انتقال قدرت به‌سوی هر چهار چرخ، یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک خواهد بود که بسته به سفارش مشتری می‌تواند به شاخصه تورک-وکتورینگ دیفرانسیل عقب نیز تجهیز شود. درضمن مدت زمان مورد نیاز برای دست یافتن به سرعت 96km/h توسط S5 از حالت سکون برابر است با 4.8 ثانیه. حصول یک چنین عملکرد مناسبی توسط این خودرو با کمترین ناملایمتی همراه است. سیستم فرمان بسیار دقیق است و با افزایش سرعت کمی سفت‌تر می‌شود. بر اساس ادعای شرکت آئودی، شاسی به میزان 40 درصد نسبت به قبل محکم‌تر شده است و سواری آن حس استوارتر بودن را در ذهن تداعی می‌کند و آسایش خوبی را به شما هدیه می‌دهد که با آن می‌توان مسیرهای مختلف را به چالش کشید.

طراحی کابین:
آئودی قابلیت مکانیزم بازوبسته شدن سقف را در این خودرو به‌گونه‌ای ارتقا داده است که دیگر نیازی به توقف کامل خودرو نبوده و راننده می‌تواند تنها با لمس یک دکمه آن هم در حین حرکت با نهایت سرعت 50km/h، شاهد بازوبست سقف اتومبیل خود باشد.
بازه زمانی مورد نیاز برای باز شدن سقف، 18 ثانیه و نیز 21 ثانیه برای جمع شدن آن است که هر دو عدد بیش از ارقام ادعایی آئودی هستند.

بررسی آئودی اس 5 کابریولت 2018
داخل کابین دقیقاً همان‌طوری است که از یک آئودی مدل 2018 انتظار می‌رود؛ متریال باکیفیت و تزیینات مجلل بسیاری در آن به کار رفته است. نمونه مورد بررسی از روکش چرمی صندلی‌ها به رنگ زیبای قرمز ماگما، تزیینات فیبرکربنی براق و همچنین تریم فلزی بسیار جذاب بهره‌مند گشته است. آرایش عناصر کابین بسیار ساده و دلپسند است، دکمه‌ها عالی هستند و کیفیت پرداخت آنها در سطح بالایی قرار داده شده است.


بهای پرداختی برای نمونه مورد بررسی به میزان 7,350 دلار نسبت به مدل پایه گران‌تر است که علت اصلی آن به سامانه ناوبری و پکیج S sport باز می‌گردد. پکیج مذکور به ارزش 2500 دلار شامل تکنولوژی گشتاور-بردار برای دیفرانسیل عقب، کمک‌فنرهای تقویت شده اسپرت و کالیپر ترمز قرمزرنگ است.
بسته ناوبری 2600 دلاری نیز نویگیشن MMI پلاس و MMI touch، سامانه آئودی کانکت پلاس و پرایم و نیز پنل نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتال آئودی موسوم به Virtual Cockpit را به لیست تجهیزات S5 ضمیمه می‌کند.
سیستم صوتی Bang Olufsen به ارزش 950 دلار، رینگ‌های 19 اینچی ده پر به همراه لاستیک‌های تابستانی به ارزش 800 دلار و تریم فیبر کربنی با بهای 500 دلار، سایر هزینه‌های اضافی را شامل می‌شوند که در نهایت مبلغ 70,625 دلار را برای تملک این خودرو از شما مطالبه خواهند نمود.
همچنین میزان مصرف سوخت این خودرو به‌طور ترکیبی، در حدود 11.2L/100km است.

بررسی آئودی اس 5 کابریولت 2018

بررسی آئودی اس 5 کابریولت 2018
در پایان اگر به یک آئودی به‌صرفه‌تر فکر می‌کنید، در عوض این خودرو بهتر است که به سراغ A5 بروید؛ همچنین اگر پرفورمنس خودرو برای شما اولویت دارد، شایسته است تا بجای این خودروی کانورتیبل سراغ مدل‌های S5 کوپه و یا اسپورتبک بروید. در کل اگر با قیمتش مشکلی ندارید او هم با شما مشکلی نخواهد داشت.

مشخصات فنی آئودی اس 5 کابریولت

قیمت پایه: 63275 دلار قیمت نسخه تست شده: 70625 دلار پیشرانه: 6 سیلندر V شکل آلومینیومی با تزریق مستقیم سوخت و 24 سوپاپ حجم موتور: 2995 سی سی توربوشارژر قدرت: 345 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه گشتاور: 500 نیوتن متر در 1370 دور در دقیقه گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک با شیفت دستی وزن خالص: 1899 کیلوگرم شتاب 0-96 کیلومتر بر ساعت: 4.8 ثانیه شتاب 0-160 کیلومتر بر ساعت: 12.4 ثانیه بیشینه سرعت: 250 کیلومتر بر ساعت خط ترمز از سرعت 113 تا سکون: 48.1 متر شتاب جانبی قابل تحمل: 0.94 جی مصرف سوخت ترکیبی: 10.2 لیتر در صد کیلومتر

منبع: caranddriver

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...