اموزش کیک تولد خانگی، شیک و متفاوت


اموزش کیک تولد خانگی، شیک و متفاوت

فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد گرم کنید و 2 قالب قلبی شکل را به قطر 22 سانتیمتر چرب کنید...

مواد لازم توت‌فرنگی شگفت‌انگیز برای 20-16 نفر
آرد 550 گرم بیکینگ‌پودر 4 قاشق چایخوری بادام آسیاب‌کرده 100 گرم کره نرم 450 گرم شکر 350 گرم تخم‌مرغ 6 عدد آب پرتقال تازه 300 میلی‌لیتر (حدود یک پیمانه) پوست پرتقال رنده کرده 4 قاشق چایخوری خامه فرم گرفته حدود 1 کیلوگرم توت‌فرنگی تازه حدود 700 گرم خمیر فوندانت قرمز رنگ حدود 1 کیلوگرم خمیر فوندانت سبزرنگ حدود 200 گرم
اموزش کیک تولد خانگی، شیک و متفاوت

روش تهیه توت‌فرنگی شگفت‌انگیز
فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد گرم کنید و 2 قالب قلبی شکل را به قطر 22 سانتیمتر چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید. آرد و بیکینگ‌پودر را در کاسه مناسبی الک کنید و بادام آسیاب‌کرده را به آن بیفزائید. آن‌گاه کره و شکر را در کاسه‌ دیگر بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود.

سپس تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی بیفزائید و مخلوط کنید. حالا آب پرتقال و مواد خشک را به طور یک در میان درون مایه کیک بریزید و پوست پرتقال را نیز بیفزائید. اکنون مایه به دست آمده را در قالب‌ها بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود. سپس تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی بیفزائید و مخلوط کنید.

حالا آب پرتقال و مواد خشک را به طور یک در میان درون مایه کیک بریزید و پوست پرتقال را نیز بیفزائید. اکنون مایه به دست آمده را در قالب‌ها بریزید و کیک‌ها را به مدت تقریبی 50 دقیقه در فر بپزید. اینک کیک‌ها را از فر درآورید و پس از 5 دقیقه از قالب خارج کنید و روی پنجره سیمی قرار دهید تا کاملا خنک شوند.

اموزش کیک تولد خانگی، شیک و متفاوت

هر کیک را از ارتفاع دو نیم کنید. دو لایه کیک را نگه دارید و وسط دو لایه دیگر را با برشگر قلبی شکل به قطر 15 سانتیمتر حفره‌ای ایجادکنید. اکنون یک لایه از کیک بدون حفره را روی میز کار قرار دهید و دو لایه حفره‌دار را رویش قرار دهید. لبه کیک‌ها را با خامه به هم بچسبانید. روی لبه آخر هم خامه بمالید.

حالا درون کیک را با توت‌فرنگی پر کنید و لایه دیگر بدون حفره را روی کیک قرار دهید. رو و اطراف کیک را با خامه بپوشانید. کیک را دست‌کم یک ساعت در یخچال نگه دارید تا خنک شود. خمیر فوندانت قرمز رنگ را با وردنه پهن کنید و سوراخ‌هائی سطحی روی آن ایجاد کنید تا به شکل دانه‌‌های توت‌فرنگی شود.

خمیر فوندانت سبز‌رنگ را پهن کنید و از آن برگ‌های توت‌فرنگی را بسازید و با قدری آب روی کیک بچسبانید. دانه‌‌های توت‌فرنگی را با رنگ سیاه خوراکی رنگ‌آمیزی کنید. حالا با برش زدن کیک، دیگران را شگفت‌زده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...