جنگیدن فیل‌های نر بخاطر بالا رفتن سطح هورمون‌های جنسی | فیلم


فیل جانوری است بزرگ و عظیم‌الجثه که از سال‌های بسیار دور در کره زمین زندگی می کرده است. از ماموت‌های بسیار بزرگ در عصر قبل از یخبندان تا فیل‌های آسیایی و آفریقایی امروز این موجودات راه درازی را طی کرده‌اند. در دوران باستان از این جانوران برای مقاصد نظامی و به عنوان سواره‌نظام سنگین مورد استفاده قرار می گرفته است. بر اساس نظرات...

فیل جانوری است بزرگ و عظیم‌الجثه که از سال‌های بسیار دور در کره زمین زندگی می کرده است. از ماموت‌های بسیار بزرگ در عصر قبل از یخبندان تا فیل‌های آسیایی و آفریقایی امروز این موجودات راه درازی را طی کرده‌اند. در دوران باستان از این جانوران برای مقاصد نظامی و به عنوان سواره‌نظام سنگین مورد استفاده قرار می گرفته است.

بر اساس نظرات کارشناسان و تقسیم‌بندی‌های ژنتیکی در حال حاضر ۳ گونه از فیل در دنیای امروز وجود دارد. این سه گونه عبارت‌اند از: فیل آسیایی، فیل بیشه‌های آفریقا و فیل جنگلی آفریقا. فیل آسیایی کوچک‌ترین فیل در میان فیل‌ها است که از گوش و خرطوم کوچک‌تری نیز برخوردار است. هر دو گونه فیل آفریقایی به نسبت فیل آسیایی از گوش‌ها و جثه بزرگ‌تری برخوردار هستند و البته باید گفت که فیل جنگلی آفریقا در این میان بزرگ‌ترین گوش را دارد. فیل جنگلی آفریقایی نسبت به سایرین از عاج‌های بزرگ‌تری برخوردار است که در خطی مستقیم تر قرار دارد. متأسفانه هر سه این‌گونه‌ها در خطر انقراض هستند.

گله‌های فیل که شامل ۱۰ فیل نر و تعداد متفاوتی فیل ماده است یکی از منسجم‌ترین گله‌ها در کل جوامع حیوانی در جهان است. در این گروه‌ها معمولاً فیل‌های ماده به یافتن غذا و مراقبت از بچه فیل‌ها می‌پردازند و تنها اگر بمیرند و یا توسط انسان به دام بیافتند از گروه جدا می‌شوند. گله‌های فیل در زمان حرکت با یکدیگر از طریق ایجاد امواج صوتی به وسیله پاهای خود در ارتباط هستند. این امواج توسط گوش انسان قابل شنیدن نیست. فیل‌های نوجوان در سن ۱۲ سالگی از گروه جداشده و در دسته فیل‌های نابالغ تا زمان رسیدن به بلوغ زندگی می‌کنند.

زمانی که یکی از اعضای گروه فیل‌ها بیمار شود، سایر اعضای گله به او کمک کرده و برای او آب و غذا تهیه می‌کنند. پس از مرگ یکی از اعضای گله فیل‌های حاضر در آن دسته به شکل عجیبی آرام می‌شوند و برای مدتی در سکوت به راهپیمایی ادامه می‌دهند. به طور میانگین یک فیل بین ۶۰ تا ۸۰ سال عمر می‌کند و از این نظر نیز به انسان شبیه است. فیل‌ها پس از مرگ یکی از اعضاء گروه برای او قبری حفر کرده و او را دفن می‌کنند. اعضای سایر گله‌ها که از کنار مدفن فیلی عبور می‌کنند به نوعی به وی اداء احترام می‌کنند. حتی گزارش‌هایی از به خاک سپرده شدن انسان‌های مرده در بیابان توسط فیل‌ها موجود است.

(۵)


5
بازدیدها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبحانه خبری، 1 اردیبهشت 1403؛ از دفع حمله منتسب به اسرائیل به تاسیساتی در اصفهان تا اطل...