طرز تهیه کیک بستنی ادویه‌دار


 طرز تهیه کیک بستنی ادویه‌دار

به گزارش بهداشت نیوز (http://behdashtnews.ir/)، برای این دستور می‌تونید از بستنی وانیلی استفاده کنید و اون رو با بستنی با طعم مورد نظرتون (مثلا بستنی انبه)، مربا و یا میوه دلخواهتون مزه‌دار کنید. همین‌طور می‌تونید ادویه‌‌ها رو از کیک...

به گزارش بهداشت نیوز، برای این دستور می‌تونید از بستنی وانیلی استفاده کنید و اون رو با بستنی با طعم مورد نظرتون (مثلا بستنی انبه)، مربا و یا میوه دلخواهتون مزه‌دار کنید. همین‌طور می‌تونید ادویه‌‌ها رو از کیک حذف کنید. با این مقدار مواد ۱۲ عدد کیک بستنی کوچک خواهید داشت.

مواد لازم برای کیک بستنی:

کره ۱۱۰ گرم
آرد ۳/۴ پیمانه
پودر دارچین ۱/۴ قاشق چای خوری
پودر زنجبیل ۱/۴ قاشق چای خوری
نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
شکر۳/۴ پیمانه
عسل ۱ قاشق غذاخوری
رنده پوست لیمو ۱ قاشق چای خوری
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۲ عدد بزرگ
بستنی ۱ لیتر

آماده کردن مواد برای تهیه کیک بستنی ادویه‌دار:

1. بستنی رو هم بزنید تا نرم بشه. می تونید از بستنی با طعم دلخواهتون استفاده کنید و یا بستنی وانیلی رو با بستنی با طعم‌های دیگه، مربا و یا هر میوه‌ای که دوست دارید ترکیب کنید.

2. باید کیک بستنی رو حداقل برای ۸ ساعت در فریزر بذارید تا سفت بشه.

طرز تهیه کیک بستنی:

1. از قبل فر رو با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. سینی فر ۲۵ در ۳۸ سانتی‌متری رو با کره چرب کنید و در اون کاغذ روغنی پهن کنید. کاغذ روغنی رو هم چرب کنید.

2. در کاسه‌ای آرد، پودر دارچین، پودر زنجبیل و نمک رو با هم ترکیب کنید. در کاسه دیگه، کره، شکر، عسل، رنده پوست و آب لیمو و تخم‌مرغ‌ها رو با هم ترکیب کنید و هم بزنید.

3. حالا مواد خشک رو به مواد تر اضافه کنید و تا یکدست بشن، خوب با هم ترکیب کنید. خمیر رو یکدست در سینی آماده شده بریزید. کیک رو برای حدود ۱۲ تا ۱۴ دقیقه تا خشک بشه و از دیواره‌های سینی فاصله بگیره، بپزید.

4.بذارید تا کیک در سینی برای ۵ دقیقه خنک بشه، بعد با چاقو کیک رو از دیواره‌های سینی جدا کنید و اون رو برگردونید. کاغذ روغنی رو جدا کنید و بذارید کیک روی توری کاملا خنک بشه.

5. کیک رو روی سطح کار بذارید و از میان نصف کنید تا دو لایه کیک داشته باشید. لایه بالایی رو کنار بذارید. بستنی نرم شده رو روی لایه ی پایینی کیک بمالید. پهنای لایه بستنی باید حدود دو و نیم سانتی‌متر باشه. لایه دیگه کیک رو روی بستنی بذارید.

6. کیک بستنی رو در کیسه پلاستیکی بپیچید و حداقل برای ۸ ساعت در فریزر بذارید. اون رو به شکل قطعات ۳ در ۷ سانتی متری برش بزنید و فورا سرو کنید و یا تا ۱ هفته در فریزر نگه دارید.

منبع:وبسایت آشپزباشی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی