قدرت فشار آرواره‌های مرگبار اژدهای کومودو چقدر است | فیلم


اژدهای کومودو به ظاهر شبیه موجودات افسانه‌ای است اما در واقع این خزنده تنها یک مارمولک بسیار بزرگ است. اژدهای کومودو جانوری است که قدمت بسیار زیادی دارد و از میلیون‌ها سال پیش بر روی زمین می‌زیسته است اما تنها 100 سال است که بشر این خزنده را کشف کرده است! اژدهای کومودو نام خود را از جزیره‌ای گرفته است که اولین بار در آنجا یافت شد (جزیره...

اژدهای کومودو به ظاهر شبیه موجودات افسانه‌ای است اما در واقع این خزنده تنها یک مارمولک بسیار بزرگ است. اژدهای کومودو جانوری است که قدمت بسیار زیادی دارد و از میلیون‌ها سال پیش بر روی زمین می‌زیسته است اما تنها ۱۰۰ سال است که بشر این خزنده را کشف کرده است! اژدهای کومودو نام خود را از جزیره‌ای گرفته است که اولین بار در آنجا یافت شد (جزیره کومودو). نام این خزندگان در لیست «حیوانات آسیب پذیر» قرار گرفته چرا که تعداد آن‌ها در یک قرن اخیر به دلیل بلایای طبیعی و انسان‌ها شدیدا کاهش یافته است.

اژدهای کومودو بزرگترین جانوری است که در دسته مارمولک‌ها قرار می‌گیرد. طول آن‌ها می‌تواند به ۳ متر هم برسد و وزن آن‌ها گاهی از ۲۰۰ پوند هم بیشتر می‌شود.اژدهای کومودو خزنده‌ای گوشتخوار است و غذای اصلی‌اش را خوک‌ها، گوزن‌ها، مارها، ماهی‌ها و بوفالوها تشکیل می‌دهند! جالب است بدانید که یک اژدهای کومودو بالغ از گونه خودش هم تغذیه می‌کند و غالبا ده درصد از غذای اژدهای کومودو بالغ را سایر کومودوها تشکیل می‌دهند.کومودوها دندان‌های بسیار تیزی دارند که از نظر ساختار به دندان‌های کوسه‌ها بسیار شبیه است. آن‌ها با دندان‌های خود به راحتی می‌توانند شکار را از پا در بیاورند.برخلاف سایر گوشتخواران، اژدهای کومودو استخوان و حتی سُم شکارش را هم می‌خورد!

اژدهای کومودو بالغ، رنگ پوست خاکستری و تیره‌ای دارد و اژدهای کومودو جوان‌تر رنگ پوست سبز با خطوط زرد و مشکی دارد.اژدهای کومودو همانند مار زبانی دو شاخه دارد. این خزنده از زبان خود برای دریافت رد شکار استفاده می‌کند. به لطف گیرنده‌های قدرتمند زبانی، اژدهای کومودو می‌تواند حضور یک شار از فاصله ۶/۵ کیلومتری را تشخیص دهد.این خزندگان معمولا در طول روز شکار می‌کنند چرا که چشمان آن‌ها نمی‌تواند محیط را در شب به درستی ببیند. به جز این مسئله، اژدهای کومودو قدرت شنوایی اندکی دارد که همین مورد باعث می‌شود تا این خزندگان در طول روز به دنبال شکار بروند.

منبع: کجارو

(۸)


8
بازدیدها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...