درمان افسردگی با قارچ های جادویی و بازسازی مدارهای مغز


درمان افسردگی با قارچ های جادویی و بازسازی مدارهای مغز

دانشمندان به روش جدیدی جهت درمان افسردگی با قارچ های جادویی دست یافته‌اند که به بیماران افسرده کمک می‌کند تا مدارهای مغزی خود را بازسازی کنند! درمان افسردگی به کمک قارچ های جادویی ، دستاورد جدید گروهی از دانشمندان به منظور درمان مشکلات ذهن بیماران است. این گروه از محققان، با مشاهده نتایج اسکن مغزی... نوشته درمان افسردگی با قارچ...

دانشمندان به روش جدیدی جهت درمان افسردگی با قارچ های جادویی دست یافته‌اند که به بیماران افسرده کمک می‌کند تا مدارهای مغزی خود را بازسازی کنند!

درمان افسردگی به کمک قارچ های جادویی ، دستاورد جدید گروهی از دانشمندان به منظور درمان مشکلات ذهن بیماران است. این گروه از محققان، با مشاهده نتایج اسکن مغزی بیماران، راهکاری جدید را برای درمان افسردگی کشف کردند.

در چند وقت اخیر، موج تازه‌ای از مطالعات پزشکی، تمرکز ویژه‌ای را بر اثرات مفید روان‌گردان‌ها بر سلامت روان داشته‌اند. مقدار اندک و کنترل شده ال‌اس‌دی (LSD)، فعالیت ذهنی فرد را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد. این در حالی است که قارچ های جادویی به علت دارا بودن دارویی با نام سیلوسیبین (Psilocybin)، قادرند در بهبود افسردگی و اضطراب در بیماران سرطانی مفید واقع شوند. اما بخش بزرگی از این مطالعات، بر نحوه تاثیر مستقیم این داروها بر مغز تمرکز دارند. به عنوان مثال، مطالعه جدیدی که توسط گروهی از دانشمندان انجام گرفته، نحوه درمان افسردگی با قارچ های جادویی ، قبل و بعد از مصرف را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این مطالعه توسط گروهی از دانشمندان کالج سلطنتی لندن (Imperial College London) انجام گرفتو طی آن، ماده‌ای فعال در قارچ‌های جادویی با نام سیلوسایبین به تعداد 20 بیمار مبتلا به افسردگی داده شد. مشکلات افسردگی و اضطراب این بیماران، به کمک هیچ‌یک از روش‌های درمانی دیگر، موفقیت‌آمیز نبود؛ تا اینکه آزمایش جدید محققان یک نتیجه چشم‌گیر را در پی داشت! بیماران در ابتدا دوز 10 میلی‌گرم و در هفته دوم دوز 25 میلی‌گرم از سیلوسایبین را مصرف کر‌دند.

همه بیماران این آزمایش، تنها بعد از یک هفته احساس بهبود قابل توجهی پیدا کردند، همچنین نیمی از آنان در فاصله 5 هفته بعدی، به شرایط مطلوب‌تری نیز دست یافتند. نتایج این آزمایش، با نتایج اسکن مغزی قبل و بعد از درمان نیز به خوبی مطابقت دارد. بعد از این روند درمانی، جریان خون بیماران، در قسمتی از مغز با نام آمیگدال (Amygdala)، به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرد. آمیگدال ناحیه‌‌ای از مغز انسان است که بخش مهمی از پردازش‌های احساسی در آن رخ می‌دهند.

نکته جالب توجه اینکه نتایج اسکن مغزی بیماران در زمان اعتیاد به داروهای روان‌گردان، نشان می‌دهد که در این دوره یک از هم گسیختگی عجیب در بین قسمت‌های مختلف مغز افراد رخ داده است. همین امر سبب می‌شد که فرد، نتواند احساسات خود را کنترل و در شرایط مختلف به درستی تصمیم‌گیری کند. اجرای فرآیند درمان افسردگی با قارچ های جادویی سبب شد که این پیوستگی میان قسمت‌های مختلف مغز مجددا برقرار شده و مغز بیمار، شروعی دوباره را تجربه کند.

این تحقیق، در مراحل اولیه خود قرار دارد؛ با این حال نتایج فعلی آن نیز بسیار چشم‌گیر بوده‌اند. تعداد انگشت‌شماری از دانشمندان در این مطالعه شرکت داشتند و همچنین این گروه فاقد اتاق کنترل بوده‌اند. لازم به ذکر است که اجرای این شیوه درمانی، نیازمند دقت و کنترل کامل این فرآیند است. در واقع می‌توان گفت که مصرف هرچه بیشتر این قارچ‌های جادویی، نه تنها مفید نیست؛‌ بلکه می‌تواند خطرات بسیاری را نیز در پی داشته باشد. دانشمندان امیدوار هستند که این فرآیند درمانی را در آینده نزدیک، به پیشرفت‌های بزرگ‌تری رسانده و رفتار این روش را در برابر داروهای ضدافسردگی نیز به آزمایش بگذارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته