نعیمه ظفر: وقتی نایب رئیس شدم نوع پوششم تغییر کرد/دامنه اختیارات نواب رییسان بانوان فدراسیون‌ها محدود است


به گزارش سایت ورزش بانوان؛ سال گذشته نام نعیمه ظفر به عنوان ورزشکار و مربی که بازی بسکتبال را گزارش رادیویی کرده است، حسابی خبرساز شده بود. ظفر که از 9سالگی وارد این رشته شده است و 18 سال سابقه فعالیت ورزشی در حوزه‌های مختلف دارد. او به مسیرش در ورزش ادامه داد و به عنوان نایب رئیس زنان فدراسیون اسکیت انتخاب شد. ماجرای حضور نعیمه ظفر در...

به گزارش سایت ورزش بانوان؛ سال گذشته نام نعیمه ظفر به عنوان ورزشکار و مربی که بازی بسکتبال را گزارش رادیویی کرده است، حسابی خبرساز شده بود. ظفر که از ۹سالگی وارد این رشته شده است و ۱۸ سال سابقه فعالیت ورزشی در حوزه‌های مختلف دارد. او به مسیرش در ورزش ادامه داد و به عنوان نایب رئیس زنان فدراسیون اسکیت انتخاب شد.

ماجرای حضور نعیمه ظفر در جایگاه نایب رییسی فدراسیون اسکیت از همان ابتدا حاشیه ساز شد و بحث مدیریت زنان در فدراسیون‌های ورزشی را بیش از پیش در رسانه‌ها مطرح کرد. بعضی معتقد بودند، با این انتصاب و بدون داشتن سابقه مدیریتی، ظفر از مبدا به مقصد پرتاب شده است. در حالیکه خودش مخالف این صحبت‌ها است.

او متولد ۱۸ فروردین ۶۲ و یکی از جوان‌ترین نواب رئیسان فدراسیون‌های ورزشی است. ظفر فوق لیسانس بیومکانیک ورزش و دانشجوی دکترای همین رشته است. از خانواده ورزش است و پتانسیلی جوان برای حضور در بدنه مدیریتی ورزش.

گفتگوی خبرنگار سایت ورزش بانوان با نعیمه ظفر نایب رئیس بانوان فدراسیون اسکیت:

*شما که سال‌ها درگیر بسکتبال بودید چطور شد نایب رئیس فدراسیون اسکیت شدید؟

به پیشنهاد معاونت محترم ورزش بانوان. ایشان چه زمانی که رئیس فدراسیون اسکیت بود و چه بعد از آن که معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان شد، شناخت خوبی از بنده داشت و به سوابق من کاملا آگاه بود.

*چه صحبتی دارید با افرادی که به بهانه نداشتن سابقه مدیریت ورزشی، حضورتان در راس بخش بانوان فدراسیون اسکیت را اشتباه خواندند؟

وقتی اطلاعاتی در مورد شخصی ندارند بهتر است ابتدا تحقیق کنند و بعد قضاوت. کسانی که مرا قضاوت می‌کنند اول رزومه‌ام را مطالعه کنند.

برای مطالعه رزومه نعیمه ظفر نایب رییس بانوان فدراسیون اسکیت اینجا کلیک کنید.

*فریبا محمدیان ریاست سابق فدراسیون اسکیت، تا حدودی میان مدیران ورزش ایران در قامت یک «فمنیسم» شناخته می‌شود، ایشان در مدت حضور خود در راس این فدراسیون، گام‌های مثبتی در حمایت از بانوان برداشتند، شما به عنوان نایب رئیس بخش بانوان، دنباله‌رو وی خواهید بود؟

بسیاری از رشته‌های ورزشی در بخش بانوان موفقیت امروز خود را مدیون حمایت‌های دکتر محمدیان هستند. راه ایشان در فدراسیون اسکیت قابل ادامه دادن است و البته این مسیر را باید ادامه داد.

*دامنه اختیارات شما در فدراسیون اسکیت به چه صورتی است؟ برخی از نواب رئیسان معتقدند این سمت همچنان در فدراسیون‌ها نمادین است. شما چقدر با این صحبت‌ها موافق هستید؟

کاملا با این صحبت‌ها موافقم. بزرگ‌ترین ایرادی که در حال حاضر می‌توان گرفت، دریافت حکم بانوان از ریاست فدراسیون، است. در حالیکه باید این حکم از معاون امور بانوان وزارت ورزش در اختیار نواب رئیسان فدراسیون‌ها قرار گیرد.

یک قانون نانوشته وجود دارد که رئیس فدراسیون در صورت تمایل نظر نایب رئیس را جویا خواهد شد و در غیر اینصورت تمامی امور حتی در حوزه بانوان هم به دستور و فرمان وی پیگیری خواهد شد.

سمت نایب رئیسی بانوان در فدراسیون‌های ورزشی جنبه تزیینی و صدالبته شعاری دارد، که فقط بگویند “ما از بانوان حمایت می‌کنیم”. این حرف من نیست اکثر نواب رئیسان با این صحبت موافق هستند.

خصوصا وقتی نایب رئیسی مثل من جوان و پر انرژی باشد و عاشق پیگیری امور بانوان، در پایان با این سوال مواجه خواهد شد که “حالا مگر چه اختیاراتی داری؟”

*حضور شما در فدراسیون اسکیت به عنوان نایب رییس بانوان این فدراسیون باعث شد تغییری در سبک زندگی و نوع پوشش شما ایجاد شود؟

۱۸ سال سابقه فعالیت ورزشی داشتم به همین خاطر ظاهر و نوع پوششم کاملا ورزشی بود. از زمانی که وارد بخش مدیریتی ورزش شده‌ام مراقب نوع پوششم هستم و احترام زیادی برای این جایگاه و منصب قائلم. تعریف من از ورزش زندگی سالم است و نه چیز دیگر.

*حرف پایانی؟

امیدوارم روزی فرار رسد که بانوان و آقایان به طور یکسان در پست‌های مدیریتی نقش داشته باشند و فعالیت‌های بانوان دیده و به آن بها داده شود.

نعیمه ظفر: وقتی نایب رئیس شدم نوع پوششم تغییر کرد/دامنه اختیارات نواب رییسان بانوان فدراسیون‌ها محدود است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...