تحقیر توله شیرهای جوان توسط بابون‌ها | فیلم


شیرها حیوانات بسیار خطرناکی می باشند که در گله های 10 تا 15 تایی زندگی می کنند جثه آنها بسیار بزرگ می باشد و همه شیرها گوشت خوراند با یال های زیبایی که دارند و خیلی چالاک و زرنگ می باشند لقب سلطان جنگل را به خود اختصاص داده اند شیرها یکی از بزرگترین گونه‌های جانوری از خانواده گربه سانان هستند و در فرهنگهای مختلف به خاطر بدن بزرگ، یال زیبا و...

شیرها حیوانات بسیار خطرناکی می باشند که در گله های ۱۰ تا ۱۵ تایی زندگی می کنند جثه آنها بسیار بزرگ می باشد و همه شیرها گوشت خوراند با یال های زیبایی که دارند و خیلی چالاک و زرنگ می باشند لقب سلطان جنگل را به خود اختصاص داده اند شیرها یکی از بزرگترین گونه‌های جانوری از خانواده گربه سانان هستند و در فرهنگهای مختلف به خاطر بدن بزرگ، یال زیبا و چالاکی در هنگام شکار به عنوان سلطان جنگل شناخته می‌شوند.

در گذشته شیرها در آفریقا، جنوب آسیا، خاورمیانه و حتی ایران زندگی می‌کردند، اما در حال حاضر به جز تعداد کمی ‌از آنها که در هندوستان یافت می‌شوند، سایر شیرها در مناطق ساوانایی آفریقا زندگی می‌کنند. اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط زیست وضعیت بقای گونه شیر را در حالت آسیب‌پذیر طبقه‌بندی کرده‌ است.این گربه‌های اجتماعی در گله‌های ۱۰-۱۵ تایی زندگی می‌کنند. اعضای بزرگسال گله همیشه به خوبی از توله‌ها نگهداری می‌کنند. شیرها تنها گربه سانانی هستند که بصورت گروهی زندگی می‌کنند.

آهو، گورخر، کَل، بوفالو و فیل به این دلیل که اندازه بزرگی دارند غذای اصلی یک گله شیر را تشکیل می‌دهند. البته زمانی که شکار خوبی پیدا نشود شیرها به کفتارها، کرکس‌ها و سایر حیوانات لاشه‌خوار نیز حمله می‌کنند.

(۱۲)


12
بازدیدها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ جشنواره دریاچه ارومیه‎