شش راه خیلی ساده برای درمان افسردگی | فیلم


شش راه خیلی ساده برای درمان افسردگی | فیلم

...

گوشه گیری اجتماعی به معنای تقویت واکنش مغز نسبت به استرس است در حالی که تعاملات اجتماعی به شکل یک ترمز در این مورد عمل می کند و تحقیقات نشان داده است مقابله با گوشه گیری اجتماعی فرد را در این مسیر حمایت می کند.

هنگامی که فردی به علایم افسردگی دچار می‌شود منزوی شده و حاضر به ترک خانه نیست، حتی حال و حوصله بررسی کردن پست الکترونیک‌اش را ندارد و کم‌کم ارتباط با دوستان و خانواده‌اش را قطع می‌کند.

در واقع هر چه بیشتر به تنهایی و تنها ماندن روی می‌آورد افسردگی او عمیق‌تر می‌شود. اجتناب از تماس‌های اجتماعی الگویی است که خود فرد را متوجه می‌کند که به دام افسردگی افتاده است.

تله‌ای که افسردگی برای افراد می‌گذارد متفاوت است، اما آنچه میان افراد مبتلا به این عارضه مشترک است خلق و خوی منفی آن‌هاست که به این چرخه معیوب تداوم می‌بخشد.

دراین بخش به شش مورد از مشکلات رفتاری که اغلب با افسردگی همراه است و فرد با شناخت این موارد با کمک پزشک یا درمانگر باید دور از آن‌ها در مسیر درست حرکت کند تا مانع بازگشت آن‌ها شود، اشاره می‌کنیم.

عوارض جانبی:

با دچار شدن به افسردگی متوسط و یا شدید فرد برای درمان نزد پزشک می‌رود و احتمالاً پزشک یا روانپزشک داروهای ضد افسردگی را برای بهبود تجویز می‌کند. این داروها ضمن تسکین علایم، توام با روش‌های دیگر، بخش مهمی از درمان را تشکیل می‌دهد اما یک موضوع نگران‌کننده در مورد افسردگی، تغییر در تعادل مواد شیمیایی مغز است که متاسفانه اکثر داروهای مربوطه این تغییر را به وجود آورده و باعث بروزعوارض جانبی خواهند شد.عوارضی مانند برخی عصبانیت‌ها، رویاهای عجیب و غریب، خشکی دهان و….

وزن‌تان را کم کنید!

کاهش وزن تنها شما را سالم‌تر نمی‌کند و اعتمادبه‌نفس‌تان را بالاتر نمی‌برد؛ محققان می‌گویند کم کردن وزن افسردگی را هم از شما دور می‌کند و در کنار کم کردن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی، سلامت روانی‌تان را هم بیشتر می‌کند. در بررسی آنها پس از گذشت ۶ماه از برنامه کاهش وزن و با کم کردن ۸درصد وزن شرکت‌کنندگان، افسردگی آنها به شکل قابل‌توجهی کمتر شد. پس اگر شما هم افسردگی و اضافه‌وزن را با هم دارید، با حذف چربی‌های اضافه‌تان، برای بالاتر بردن خلق‌تان تلاش کنید.

آسپرین بخورید

آسپرین و ایبوبروفن داروهای ضدافسردگی نیستند اما از نظر محققان می‌توانند درمان بیماری افسردگی را تسهیل کنند. به عقیده پژوهشگران، التهاب ممکن است بیماری‌های روانی را تحت‌تاثیر قرار دهد و به همین دلیل داروهای ضدالتهاب می‌توانند روند درمان افسردگی را تسهیل کنند. باتوجه به بررسی‌های محققان، داروهایی که روزانه مصرف می‌شوند مانند آسپرین و ایبوپروفن با کاهش التهاب بدن می‌توانند چنین تاثیری را بر روان بیماران بگذارند و حال روانی‌شان را بهتر کنند.

ویتامین D بگیرید

کمبود ویتامین D تنها استخوان‌های شما را تضعیف نمی‌کند. محققان می‌گویند کمبود این ویتامین در بدن می‌تواند به افسرده شدن‌تان هم منجر شود. پژوهشگران در بررسی‌هایی که درمورد افسردگی زنان انجام دادند، دریافتند که کمبود این ویتامین در بدن خانم‌ها به پایین آمدن انرژی‌شان و افسرده شدن آنها می‌انجامد. این درحالی است که زنان افسرده پس از گذراندن یک دوره درمان همراه با دریافت ویتامین D کمتر نشانه‌های افسردگی را بروز دادند و حال روانی بهتری تجربه کردند.

ایمان داشته باشید!

حتما شنیده‌اید که آدم‌های باایمان کمتر ناامید می‌شوند و در برابر مشکلات زندگی قد خم نمی‌کنند. محققان بیمارستان مک لین ایالات‌متحده این ادعا را تایید می‌کنند. آنها در یک پژوهش، تاثیر ایمان به خدا بر درمان بیماران مبتلا به افسردگی را بررسی کردند و دریافتند که آدم‌های باایمان کمتر دچار افسردگی می‌شوند یا پس از بیماری زودتر بهبود می‌یابند. در این تحقیق که نتایج آن منتشر شده است مشخص شد که اعتقاد به خدا می‌تواند بهبود نتایج درمان‌های روانپزشکی را به‌همراه داشته باشد.

رئیس نشوید!

شاید تصور کنید یک ارتقای شغلی می‌تواند حال روانی‌تان را بهتر کند و با رساندن شما به آرزوهای‌تان اجازه افسرده شدن را به شما ندهد. اما محققان خلاف چنین تصوری را ثابت کرده‌اند. آنها می‌گویند زنان رییس بیشتر گرفتار بیماری افسردگی می‌شوند. باتوجه به بررسی‌های پژوهشگران، شیوع افسردگی در زنانی که در موقعیت شغلی قرار دارند که می‌توانند استخدام کنند، اخراج کنند یا میزان حقوق دیگران را تحت‌کنترل داشته باشند، بیش از زنان دیگر است. این درحالی است که رئیس شدن روی مردان تاثیر عکس دارد و مردهایی که به چنین موقعیت شغلی می‌رسند، کمتر به افسردگی مبتلا می‌شوند.

راه بروید

اگر افسردگی‌تان شدید نشده، می‌توانید با راه رفتن حال خوب‌تان را برگردانید. محققان می‌گویند راه رفتن به‌ویژه برای افرادی که دچار مصیبت شده‌اند مانند ازدست دادن یک عزیز، بیکار شدن یا جدا شدن از همسر مفید است و اگر افسردگی شما ناشی از چنین اتفاق‌های بیرونی باشد، می‌تواند به کمک‌تان بیاید.

منبع : عصر ایران

(۱۸۶)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403