تولد نوزاد کانگورو و نحوه انتقال آن به کیسه مادر | فیلم


کانگوروها معمولاً سالی یک بچه به دنیا می­آورد. بچه کانگورو در مرحله جنینی بسیار زود و نارس (اما زنده) از شکم مادر خود بیرون می­آید و در این شرایط هیچ مویی روی بدن وجود ندارد و تنها حدود 2 سانتی­متر طول داشته و وزن آن کمتر از یک گرم می­باشد. بچه کانگورو پس از تولد، نیاز به محیطی گرم و مناسب برای ادامه حیات خود دارند تا بقیه مراحل رشد و...

کانگوروها معمولاً سالی یک بچه به دنیا می­آورد. بچه کانگورو در مرحله جنینی بسیار زود و نارس (اما زنده) از شکم مادر خود بیرون می­آید و در این شرایط هیچ مویی روی بدن وجود ندارد و تنها حدود ۲ سانتی­متر طول داشته و وزن آن کمتر از یک گرم می­باشد.

بچه کانگورو پس از تولد، نیاز به محیطی گرم و مناسب برای ادامه حیات خود دارند تا بقیه مراحل رشد و تکامل خود را در آن­جا سپری کند. بنابراین بلافاصله پس از تولد، کشان کشان از بدن مادر خود بالا رفته و وارد کیسه­ای که زیر شکم و میان پاهای کانگوروی مادر وجود دارد، می­شود. بچه کانگورو درون کیسه، دهان خود را به یکی از چهار پستان کانگوروی مادر وصل می­کند و از آن تغذیه می­کند تا به رشد کامل برسد. بعد از چندین هفته بچه کانگورو فعال­تر شده و می­تواند به خوبی جست و خیز کند. بچه کانگورو در این شرایط زمان بیشتری را خارج از کیسه سپری می­کند و بعد از ۷ الی ۱۰ ماهگی به طور کامل کیسه را رها کرده و مانند مادر خود زندگی خواهد کرد!

در خشکسالی ها و سالهای قحطی کانگورو ها یا اصلا تولید مثل نمیکنند و یا آن را به حد اقل می رسانند و در برخی گونه ها کانگوروی ماده قادر است فرایند تکوین تخم و تبدیل ان به جنین را به تاخیر بیندازد تا زمانیکه بچه کانگو روی درون کیسه ( joey ) بمیرد یا از درون کیسه خارج شود .

یکی از نکات جالب و باور نکردنی در رابطه با کانگورو ها اینست که کانگو روی ماده می تواند در تعیین جنسیت فرزندان خود نقش داشته باشد ٬ بدین صورت که او در جوانی ( سال های اول تولید مثل ) بیشتر دختر می زاید و تولید فرزندان نر را به سنین بالاتر موکول می کند هر چند که مکانیسم این عمل هنوز شناخته نشده است . “نرها به مدت دو سال با مادر می مانند در حالیکه ماده ها زمان بیشتری با مادر می مانند .

منبع: آسمونی

(۷)


7
بازدیدها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیات وحش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی