علایم و روش های درمان ناف رفتگی


افتادگی ناف و یا ناف رفتگی به جا به جایی اعضای داخلی شکم گفته می شود که دلایل متعددی دارد و ما در این مقاله از درمان ناف رفتگی که با طب سنتی به راحتی در منزل رفع می شود می گوییم. به چه دلیل ناف رفتگی اتفاق می افتد؟ امکان دارد ناف رفتگی به دلیل برداشتن یک جسم سنگین و ناگهانی و به شکل بد...

اشتراک گذاری در Facebook اشتراک گذاری در Twitter اشتراک گذاری در Google+ اشتراک گذاری در Reddit اشتراک گذاری در Pinterest اشتراک گذاری در Linkedin

ناف رفتگی و یا افتادگی ناف عارضه شایعی نیست که در بین همه اتفاق بیفتند و یا همه آن را تجربه کنند اما درمان ناف رفتگی در منزل و با چند روش ساده خانگی امکان پذیر است.

افتادگی ناف و یا ناف رفتگی به جا به جایی اعضای داخلی شکم گفته می شود که دلایل متعددی دارد و ما در این مقاله از درمان ناف رفتگی که با طب سنتی به راحتی در منزل رفع می شود می گوییم.

به چه دلیل ناف رفتگی اتفاق می افتد؟

امکان دارد ناف رفتگی به دلیل برداشتن یک جسم سنگین و ناگهانی و به شکل بد اتفاق بیفتد. یا وقتی که شخصی دچار ترس و شوکه می شود امکان دارد ناف رفتگی رخ دهد. استرس و مشکلات روحی و روانی هم در به وجود آمدن این عارضه نقش دارد. اینکه با معده خالی جسمی را جا به جا کنید هم بی تاثیر نیست.

علایم و روش های درمان ناف رفتگی

علائم ناف رفتگی:

این عارضه هم مانند تمام بیماری ها خودش را با علائمی نشان می دهد که در زیر آورده ایم:

سر درد های گیجگاهی ضربان دار آب رفتن پاها بی دلیل احساس افسردگی کردن تپش قلبعلایم و روش های درمان ناف رفتگی

درمان ناف رفتگی:

درمان افتادگی ناف در افراد بسته به سن آنها متغیر است و باید با شکم خالی و ناشتا صورت بگیرد.

در جوانان در صورتی که ناف رفتگی مزمن نباشد به آنها توصیه می شود که پشتک بزنند تا محتویات شکم به سر جای خود برگردد. کیسه آب گرم را به مدت نیم ساعت روی ناف خود بگذارید و بعد اجازه دهید شخصی که در این زمینه تبحر دارد با چهار انگشت محتویات شکم را سر جایش بر گرداند. در یک کیسه نمک یا گندم بریزید و با یک دستمال، شال و یا هر چیز دیگری بر روی ناف خود ببندید و بگذارید چند روز این فشار بر روی ناف شما باشد تا در درمان ناف رفتگی مزمن به شما کمک کند.علایم و روش های درمان ناف رفتگی گاهی هم برای درمان ناف رفتگی از رگ عصب زیر بغل کمک می گیرند به این شکل که با انگشت اشاره و انگشت شصت محکم آن را می گیرند و فشار می دهند. آویزان شدن از بارفیکس نیز می تواند در این زمینه مثمر ثمر باشد. چهار زانو بنشینید و شخصی محکم زانوهای شما را بگیرد و شما به پشت خم شوید تا محتویات شکمتان به جای اولش بر گردد.

البته این بیماری یک اصطلاح محلی است و در بیشتر کشور های جهان معتقدند که ناف به جز وجه زیبایی کاربرد دیگری ندارد. اما اگر در ناحیه شکم، معده و قفسه سینه احساس درد کردید برای پیدا کردن علت و درمان آن حتما به پزشک مراجعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403