مرحله نخست واردات گوساله نژاد شاروله انجام شد


مرحله نخست واردات گوساله نژاد شاروله انجام شد

قزوین- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی قزوین گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور، برنامه‌های مختلفی تدارک دیده که یکی از آنها واردات نژادهای جدید دام است.

سید منصور حاج سید جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: چند روز پیش ۳۱۰ راس گوساله نژاد گوشتی شاروله از فرانسه وارد ایران شد و به مزرعه سیمرغ زیاران آبیک انتقال داده شد.

به گفته وی این اقدام با هدف کمک به تامین گوشت قرمز کشور صورت گرفته و هنوز مراحل نخستین خود را طی می‌کند.

سید جوادی در ادامه به مشخصات این نوع گوساله اشاره کرد و گفت: گوساله نژاد شاروله ۸۰۰ سال قبل در منطقه‌ای به نام شارلز فرانسه شناخته شد. وزن این گوساله به طور متوسط بین ۹۰۰ کیلوگرم تا یک هزار و ۱۰۰ تن می‌رسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه به کیفیت گوشت و همچنین ضریب تبدیل بالا در این نژاد پرداخت و افزود: شاروله از لحاظ بهره‌دهی با نژادهای محلی، ترکیبی و غیره که در ایران پرورش می‌یابند، قابل مقایسه نیست. زیرا به طور متوسط روزانه حدود یک کیلو و ۶۰۰ گرم گوشت تولید می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: البته واردات این نژاد در حال حاضر برای شرکت سیمرغ زیاران، جنبه تحقیقاتی داشته و میبایست قابلیت های آن در ایران خصوصا با توجه به کمبود آب و علوفه و هزینه بالای پرواربندی در کشور بررسی و سپس در حجم های بالاتر اقدام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !