عجیب‌ترین‌های حیات وحش؛ موش کور بینی‌ستاره‌ای | فیلم


موش کور دماغ ستاره ای (نام علمی: Condylura cristata) موش‌کور کوچکی است از خانواده کورموش‌ها (Talpidae)، که در شرق کانادا و شمال شرقی آمریکا یافت می‌شود. این موجود تنها عضو گروه (Condylurini) و نژاد (Condylura) است. موش کور بینی ستاره ای در زمینهای پست و نم دار زندگی می کند و از بی مهرگان ریز، حشرات ، کرم ها و نرم تنان تغذیه می کند....

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

عجیب‌ترین‌های حیات وحش؛ موش کور بینی‌ستاره‌ای | فیلم

اژدهای دریایی علفی + فیلم...

عجیب‌ترین‌های حیات وحش؛ موش کور بینی‌ستاره‌ای | فیلم

حمله 25 گرگ وحشی به گاومیش‌های آمریکایی | فیل...

عجیب‌ترین‌های حیات وحش؛ موش کور بینی‌ستاره‌ای | فیلم

گراز نگون بخت که توسط شکارچیان محاصره شده است...

موش کور دماغ ستاره ای (نام علمی: Condylura cristata) موش‌کور کوچکی است از خانواده کورموش‌ها (Talpidae)، که در شرق کانادا و شمال شرقی آمریکا یافت می‌شود. این موجود تنها عضو گروه (Condylurini) و نژاد (Condylura) است.

موش کور بینی ستاره ای در زمینهای پست و نم دار زندگی می کند و از بی مهرگان ریز، حشرات ، کرم ها و نرم تنان تغذیه می کند. شناگری ماهریست و قادر است تا در انتهای جویبارها و دریاچه ها به دنبال غذا بگردد. این موجود مانند دیگر موجودات گروه خود به منظور یافتن غذا سطوح کم عمق را حفر کرده و تونلهایی به وجود می آورد که اغلب موجب خروج آبهای زیرزمینی می شود. موش کور بینی ستاره ای روز و شب و حتی در زمستانها نیز فعال است. تونلهای این موجود در میان برف و شنای وی در میان آبهای یخ زده دیده شده است. درمورد زندگی موش کور ستاره ای اطلاعات زادی در دسترس نیست اما به نظر می رسد که به صورت کلونی زندگی می کنند.

بدن موش کور ستاره ای پوشیده از کرک مشکی- قهوه ای است که آب را به خود جذب نمی کنند، دارای پاهایی بزرگ و سنگین و دمی کلفت و بلند به منظور انبار چربی برای فصل تولید مثل است. طول جنس نر و بالغ این موجود ۱۵ الی ۲۰ سانتی متر و وزن آن در حدود ۵۵ گرم و دارای ۴۴ دندان است. مشخصه بارز موش کور ستاره ای وجود ۲۲ شاخک گوشتی صورتی رنگ در انتهای بینی اش است که گمان می‌رود این شاخک‌های بسیار حساس با استفاده از تشخیص جریان الکتریکی در شکار، غذا را شناسایی می‌کنند. موش بینی ستاره ای به تنها ۲۳۰ میلی ثانیه از شناسایی تا مصرف شکار احتیاج دارد و از این لحاظ سریع‌ترین پستان‌دار شناخته می‌شود.

موش کور دماغ ستاره ای نسبت به قدو قواره اش بسیار قوی بنظر می رسد.این حیوان به کمک دست های پارویی شکل و حرکت های پیچدارش ،تونلی ۵۰ سانتی را در زیر سطح زمین و بالای سطح آب حفر می کند.این موش کور لانه اش را از سبزه های خشک می سازد.

(۶)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : حیات وحش, حیوانات عجیب و غریب, فیلم حیات وحش, فیلم حیوانات عجیب, موش کور

6
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | جاری شدن سیل در بهاباد یزد