خانه درختی 78 طبقه شد/کتابی سراسر سراسر خنده و ماجرا برای کودکان


خانه درختی 78 طبقه شد/کتابی سراسر سراسر خنده و ماجرا برای کودکان

جدیدترین جلد از مجموعه «خانه درختی» با عنوان «خانه درختی 78 طبقه» نوشته اندی گریفیتس و تری دنتون با ترجمه آنیتا یارمحمدی از سوی انتشارات هوپا منتشر شد.

خانه درختی 78 طبقه شد/کتابی سراسر سراسر خنده و ماجرا برای کودکانخانه درختی 78 طبقه شد/کتابی سراسر سراسر خنده و ماجرا برای کودکان
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «خانه درختی 78 طبقه» نوشته اندی گریفیتس و تری دنتون با ترجمه آنیتا یارمحمدی از سوی انتشارات هوپا منتشر شده است. مجموعه‌ داستان‌های «خانه‌ درختی» شامل پنج کتاب تصویری با عنوان‌های «خانه درختی 13 طبقه»، «خانه درختی 26 طبقه»، «خانه درختی 39 طبقه»، «خانه درختی 52 طبقه» و «خانه درختی 78 طبقه» است که ماجراهای پرهیجان و خنده‌دار طبقه‌دارترین خانه‌درختی دنیا را تعریف می‌کنند. «اندی» و «تری» ساکنان این خانه‌ درختی هستند و با هم کتاب‌ می‌نویسند. طبقه‌دارترین خانه‌ درختی دنیا که در هر جلد سیزده طبقه‌ دیگر هم به آن اضافه می‌شود؛ هر طبقه پر از اختراعات عجیب‌و‌غریب و وسایل و موجودات بامزه است.

آنیتا یارمحمدی، مترجم مجموعه «خانه درختی» درباره این مجموعه می‌گوید: «مجموعه «خانه درختی» که تا به حال پنج عنوان از آن منتشر شده، جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک و نوجوان در طرح تابستانه خانه کتاب بوده و من بسیار خوشحالم که این مجموعه برای کودکان جذاب بوده است.»

وی افزود:« در هرکدام از کتاب‌های این مجموعه اتفاق‌های جالبی برای اندی و گریفیتس می‌افتد که از چارچوب زندگی روزمره ما خارج است ولی خیلی راحت به این اتفاق‌ها پرداخته می‌شود به گونه‌ای که کاملا قابل باور می‌شود و بچه‌ها به راحتی می‌توانند با آن همذات‌پنداری کنند. علاوه بر این، مجموعه «خانه درختی» طنز بسیار خوبی دارد و بسیار خنده‌دار است. از سویی تصاویر کتاب و فضای خیال‌انگیز آن برای مخاطب جذاب است.»


خانه درختی 78 طبقه شد/کتابی سراسر سراسر خنده و ماجرا برای کودکان

کتاب «خانه‌ درختی 78 طبقه» سراسر خنده و ماجرا از دو تا آدم است که مدام فکر تفریح، خوشگذرانی، اختراع و ماجراجویی هستند، اما کارشان را هم به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند. در این کتاب کارگردانی می‌خواهد از ماجراهای خانه درختی فیلم بسازد ولی از اندی می‌خواهد که برود. تری در این فیلم ستاره سینما می‌شود اما اندی بسیار تنهاست. در این کتاب مفهوم دوستی به تصویر کشیده می‌شود.

اندی کریفیتس سال 1961 به دنیا آمد و یکی از پرطرفدارترین نویسنده‌های کودک در استرالیاست. بیشتر همه مجموعه‌ی جذاب و نوآورانه‌ی خانه‌درختی بود که باعث شد اندی محبوب کودکان کتابخوان شود. کتاب‌های اندی محبوب کودکان کتابخوان شود. کتاب‌های اندی گریفیتس در بیست سال گذشته از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز بوده و بیش از پنجاه جایزه به انتخاب کودکان استرالیا دریافت کرده‌اند. اندی از طرفداران سوادآمیزی و سفیر دولتی بنید سوادآموزی به بومیان است.

تری دنتون سال 1950 به دنیا آمد. تا حالا بیشتر از صد تا کتاب برای کودکان نوشته و تصویرگری کرده. اولین کتاب تری دنتون فلیکس و الکساندر بود و جایزه‌ی سی.بی.سی را برای بهترین کتاب تصویری سال برنده شد. کتاب‌های تری روی هم رفته بیش از نود جایزه برده‌اند. آن هم به انتخاب کودکان استرالیا. نمایشگاه‌های بسیاری از آثار تری دنتون در شهر ملبورن برپا شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «تری فریاد می‌زند: «کمک! فضایی‌ها!!! بشقاب پرنده‌ها حمله کردن!»
جیل می‌گوید: «این‌ها بشقاب‌پرنده نیستن، بشقابِ بازی‌ان!»
آقای غول تصویر داد می‌زند: «کات! توی این صحنه نباید بشقاب پرت شه!»
می‌گویم: «ببخشید!»
جیل می‌گوید: «باید بیشتر مواظب باشی اندی! کم مونده بود یکی از بشقاب‌ها بخوره به سیلکی!»
می‌‌گویم: «تصادفی بود. فقط یه‌خرده محکم چرخوندمشون و اون‌ها هم از روی میله پرت شدن...»
آقای غول‌تصویر می‌‌گوید: «خب، شانس آوردی فیلمبرداری تقریباً تموم شده بود. حالا می‌خواهیم او‌ن‌جایی رو بگیریم که کوسه‌ها لباس زیرهای تری رو می‌خورن.»
می‌گویم: «ولی انجام دادن دوباره‌ی این کار ظالمانه‌ست! کوسه‌ها مریضن می‌شن!»
جیل می‌‌گوید: «چیزی نیست اندی! فقط ادش رو در می‌آرن. لباس زیر واقعی نمی‌ندازن. زیرشون ماهی گذاشته‌ن. جایزه‌ی کوسه‌هاست. اون‌ها خیلی بابت اینکه توی فیلم هستن خوشحالن!»
آقای غول‌تصویر دستی به سرم می‌کشد و می‌گوید: «اگه دیگه دردسر درست نکنی، قول نقش یه راوی خوب را بهت می‌دم.»
می‌گویم: «آخه نمی‌تونید بدن من این فیلم رو بسازید! من هم اونجا بودم، من هم توی داستانم!»

آنیتا یارمحمدی سال 1366 به دنیا آمد. اولین کتابش را به اسم روزی که مرغ‌ها روی سرشان ایستادند در نوزده‌سالگی برای بچه‌ها نوشت این کتاب در سال 1389 چاپ شد. رمان‌های این‌جا نرسیده به پل و بازدم را هم برای بزرگ‌ترها نوشته. کوچک اندازه‌ی فیل، نیروی برتر لاکی، بیرون ذهن من. سرعت نور و مادربزرگ گانگستر بعضی از کتاب‌هایی هستند که آنیتا ترجمه کرده. در سال 1395 برای ترجمه‌ رمان «بیرون ذهن من» برنده جایزه‌ پروین اعتصامی شد.

خانه درختی 78 طبقه شد/کتابی سراسر سراسر خنده و ماجرا برای کودکان

کتاب «خانه درختی 78 طبقه» در قالب 367 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 210 هزار ریال از سوی نشر هوپا منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...