انیمه شات: قسمت چهارم


انیمه شات: قسمت چهارم

امشب انیمه شات یک ماهه می‌شود و چهارمین قسمت آن را برای شما انیمه دوستان آماده‌ کرده‌ایم و  مثل همیشه در این شماره جدیدترین اخبار و بخش‌های سرگرم‌ کننده‌ای برای شما قرار داده‌ایم. اخبار — (اشکان دولتی) انیمه جدیدی از سوی استودیو Geno  تایید شده است که Kokkoku نام...

امشب انیمه شات یک ماهه می‌شود و چهارمین قسمت آن را برای شما انیمه دوستان آماده‌ کرده‌ایم و مثل همیشه در این شماره جدیدترین اخبار و بخش‌های سرگرم‌ کننده‌ای برای شما قرار داده‌ایم.

اخبار — (اشکان دولتی)

انیمه شات: قسمت چهارم

انیمه جدیدی از سوی استودیو Geno تایید شده است که Kokkoku نام دارد و در فصل زمستان 2018 پخش خواهد شد. در ساخت این انیمه کارگردان انیمه Owari No Seraph «یاساومی اومتسو» (Yasuomi Umetsu) دست دارد. خلاصه داستان این انیمه را می‌توانید در زیر بخوانید:

«جوری یوکوا» (Juri Yukawa) به همراه خانواده خود یک زندگی معمولی دارد ولی یک روز خواهرزاده و برادرش دزدیده می‌‎شوند. از آنجایی که جوری زمان کافی برای جمع کردن پولِ خواسته شده را ندارد، تصمیم می‌گرد خودش به تنهایی آن دو را نجات دهد. جوری از طلسمی برای متوقف کردن زمان استفاده می‌کند ولی پس از مدتی متوجه می‌شود که او تنها فردی نیست که در این شرایط قادر به حرکت است و حالا او باید از دست موجودات عجیبی نیز فرار کنند.

انیمه شات: قسمت چهارم

انیمه ارجینال Megalo Box (انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند به عنوان انیمه ارجینال شناخته می‌شوند) توسط استودیو TMS Entertainment در دست ساخت قرار دارد. برنامه‌ریزی شده است که این انیمه در فصل بهار 2018 پخش شود. این انیمه که حول ورزش بوکس جریان دارد، به مناسبت 50 سالگی مانگای Ashita no Joe در دست ساخت قرار داشته و داستان شخصیتی را روایت می‌کند که در یک مبارزه غیرقانونیِ از پیش تعیین شده گیر افتاده است. «یو موریاما» (You Moriyama)، یکی از طراحان انیمه Shingeki no Kyojiin، کارگردانی این انیمه را برعهده دارد.

انیمه شات: قسمت چهارم

خالق مانگای One Punch Man که به وان سنسی معروف است، در حین کار بر روی مانگای این اثر، یک وقفه کوتاه ایجاد کرد تا بر روی مانگای Mob Psycho 100 کار کند و این مانگا به سرعت به یک انیمه تبدیل و با استقبال طرفداران مواجه شد. حالا قرار است یک سریال لایو اکشن از روی آن ساخته شود. این سریال در ماه ژانویه 2018 بر روی شبکه MokuDora 25 (شبکه‌ای که با نتفلیکس همکاری می‌کند) پخش خواهد شد. مانگای Mob Psycho 100 توانسته است جایزه Shougakukan در بخش شونن را کسب کند و انتظار می‌رود «کویچی ساکاموتو» (Kouichi Sakamoto) به عنوان کارگردان کار سختی برای راضی نگه داشتن طرفداران این اثر داشته باشد.

انیمه شات: قسمت چهارم

شبکه نتفلیکس لیست 20 برنامه‌ای که فصل کامل آن در 24 ساعت اول بیشترین بازدید را داشته‌اند منتشر کرده و در این میان انیمه «هفت گناه کبیره» (The Seven Deadly Sins) جایگاه چهارم را دارد. بالاتر از انیمه هفت گناه کبیره، سریال‌های Gilmore Girls: A Year in the Life ،Fuller House و Marvel’s The Defenders قرار دارند.

8.4 میلیون نفر تمامی قسمت‌های انیمه هفت گناه کبیره را در 24 ساعت اول تماشا کردند که آمار بسیار قابل توجه‌ای است. نکته مهم این است که تمامی قسمت‌ها انیمه به صورت همزمان پس از پخش شدن در ژاپن در شبکه نتفلیکس قرار گرفت. خبر بسیار خوب برای طرفداران انیمه هفت گناه کبیره این است که فصل دوم آن در زمستان 2018 پخش خواهد شد و یک انیمه سینمایی نیز برای اکران در تابستان دارد.

انیمه شات: قسمت چهارم

استودیو Geno خبر از ساخت انیمه‌ای به نام Golden Kamuy از روی مانگایی به همین نام داد. «هیتوشی نانبا» (Hitoshi Nanba)، کارگردان Fate/Grand Order: First Order، وظیفه ساخت این انیمه را برعهده دارد. خلاصه داستان انیمه Golden Kamuy را می‌توانید در زیر بخوانید:

در اوایل قرن بیستم و پس از پایان جنگ ژاپن و روسیه، یک سبرباز کهنه کار به نام «سایچی سوگیموتو» ( Saichi Sugimoto) که لقب فناناپذیر را دارد، نقشه گنجی را پیدا می‌کند. او تصمیم به پیدا کردن این گنج گرفته ولی در این میان تنها نیست. او در مسیر با دختری همراه می‌شود و باید با خلافکاران، سربازان و وحشی‌ها مقابله کند.

مانگا Golden Kamuy از سال 2014 در حال پخش است و تاکنون 3.2 میلیون کپی از آن فروخته شده است. مانگاکا این اثر، «ساتورو نودا» (Satoru Noda)، در سال 2016 توانست برای این مانگا جایزه Taisho award را کسب کند.

انیمه شات: قسمت چهارم

ویراستار ارشد مجله هفتگی شونن جامپ طی مصاحبه‌ای بیان کرد که مانگا One Piece به نویسندگی «ایچیرو اودا» (Eiichiro Oda) بیش از 430 میلیون کپی در سرارسر جهان دارد. در این میان 70 کپی به خارج از کشور ارسال شده است و 360 میلیون کپی مختص به طرفداران این مانگا در ژاپن است. نکته جالب این است که تنها از ماه آپریل به بعد 15 میلیون نسخه کپی از مانگا One Piece به سراسر جهان منتشر شده است.

مانگا One Piece در سال 2015 توانست بیش از 320 میلیون نسخه کپی فروش داشته است و به محبوب‌ترین کتاب مصور که توسط یک نفر نوتشه شده است تبدیل شد. مانگا One Piece از سال 1997 در حال منتشر شدن است و در بیش از 30 کشور خواننده دارد. البته یک خبر نه چندان خوب نیز برای طرفداران انیمه وان پیس این است که یک سریال خارجی از روی این انیمه اقتباس خواهد شد.

انیمه شات: قسمت چهارم

«تاکاهیرو اوماری» (Takahiro Omori)، کارگردان انیمه Durarara، در فکر ساخت انیمه‌ جدیدی است، انیمه‌ای که بیش از ده سال برای ساخت آن برنامه ریزی کرده است. داستان در مورد داشتن قلبی پاک و اهمیت دادن به دیگران در جهانی است که در آن هیچ‌‌گونه آزادی وجود ندارد. این سومین انیمه‌ای است که استودیو Geno اخیرا ساخت آن را تایید رده است که نشان از فعالیت بالای آن‌ها دارد.

اخبار کوتاه:

اتحادیه کارتونیست‌های ژاپن اعلام کرد که «اناگا تاکاباتاکه» (Enaga Takabatake)، مانگاکا آثاری مثل Zelbesty و Godspeed در سن 29 سالگی به دلیل سکته قلبی جان خود را از دست داده است. مانگای بسیار محبوب Kimi ni Todoke که در سال 2005 تا به حال در حال پخش است، طی چند قسمت به پایان خواهد رسید. شبکه نتفلیکیس با اختصاص دادن 8 میلیون دلار به انیمه‌سازی، حدود 30 انیمه جدید برای پخش در سال 2018 خواهد داشت. انیمه Juushinki Pandora یا Unit Pandora توسط شبکه Satelight معرفی شده است و کارگردانی آن را «شوجی کاواموری» (Shoji Kawamori) برعهده دارد. انیمه Major 2nd با اقتباس از مانگایی به همین نام ساخته خواهد شد و ادامه‌ای برای انیمه محبوب و ورزشی Major که شش فصل داشت، خواهد بود. مانگا Himouto! Umaruchan که از سال 2013 در حال منتشر شدن است با سه قسمت دیگر به پایان خواهد رسید ولی باید منتظر شنیدن خبری برای آینده آن باشیم.

معرفی انیمه — (اشکان دولتی)

انیمه شات: قسمت چهارم

انیمه‌ای که این هفته قصد دارم به شما دوستان عزیز معرفی کنم نسبت به کارهای هفت قبل جدیدتر هست و کاملا با آن‌ها تفاوت دارد. انیمه Boku Dake Ga Inai Machi که به Erased نیز معروف است در سال 2016 پخش شد و توانست به عنوان یکی از بهترین کارهای آن سال شناخته شود. داستان انیمه در مورد شخصیتی به نام «ساتورو فوجینوما» (Satoru Fujinuma) است 29 سال سن دارد و به تنهایی زندگی می‌کند. ساتورو توانایی خاصی دارد که به او اجازه می‌دهد در شرایط بحرانی کمی زمان را به عقب برگرداند و تا از وقوع اتفاق خاصی جلوگیری کند. وقتی که مادر ساتورو به ملاقات او می‌آید، توسط شخصی ناشناس به قتل می‌رسد و همه چیز جوری جلوه داده می‌شود که ساتورو قاتل اوست. در زمانی که ساتورو در حال فرار بود و استرس زیادی داشت همه چیز دست به سدت هم می‌دهند و از قدرت خود استفاده می‌کند و چندین سال به عقب برمی‌گردد، او ناگهان خود را در روبه رو مدرسه ابتدایی خود می‌بیند. حال ساتورو که با ذهن 29 ساله خود در بدن یک کودک قرار گرفته، قصد دارد جلوی به قتل رسیدن سه دوست خود و مادرش را بگیرد.

انیمه شات: قسمت چهارم

قدرت سفر در زمان موضوع بسیار خاصی نیست و در انیمه‌ها و آثار زیادی مورد استفاده قرار گرفته است ولی انیمه Erased تلاشی برای توجیه چنین قدرتی نمی‌کند و از بینندگان و مخاطبان خود تقاضای اعتمادشان را دارد. اینکار باعث می‌شود تا بیننده با توضیحات مختلف گیج نشود و جنبه احساسی داستان و رابطه بین افراد خودشان را بیشتر نشان دهند. یکی از نکات جالب Erased این است که شما می‌توانید افکار شخصیت اصلی داستان را بشنوید که حسی همانند دو انیمه Code Geass و Death Note به شما منتقل می‌کند و نحوه روایت داستان و تلاش ساتورو برای تغییر دادن گذشته باعث می‌شود که مشتاقانه به تماشای قسمت بعدی بنشینید. با پیش‌روی در داستان، همه چیز تیره‌تر می‌شود ولی از طرف مقابل شخصیت‌پردازی‌ها قوی‌تر شده و شما با حس علاقه بیشتری داستان آن‌ها را دنبال می‌کنید. با اینکه انیمه از موضوع سفر در زمان استفاده می‌کند ولی پس از مدتی همه سفر کردن ساتورو در زمان را فراموش می‌کنند و موضوعاتی مثل خانواده، دوستی، شجاعت هستند که توجه شما را جلب می‌کند. در نهایت باید بگویم این واقع‌گرایی سازندگان و قابل لمس بودن داستان است که انیمه Erased را بسیار تماشایی می‌کند و باید به شما اخطار بدهم که احتمالا در هنگام تماشای این انیمه گریه خواهید کرد.

بیوگرافی– (سامرند قهرمانی)

مامورو اوشی

انیمه شات: قسمت چهارم

آقای مامورو اوشی فیلم‌ساز، کارگردان تلویزیونی و فیلم‌نامه نویس ژاپنی است که به خاطر گرایش‌ها و اشارات فلسفی آثارش شناخته می‌شود. او تعدادی انیمه معروف و پرطرفدار را کارگردانی کرده است که از نمونه آن‌ها می‌توان به Urusei Yatsura، Ghost In The Shell و Patlabor: The Movie اشاره کرد. به او به پاس قدردانی از کارهایش جوایزی چون Palma d’Or و Golden Lion اهدا شده و تحسین کارگردان‌های شناخته بین‌الملی نظیر جیمز کامرون و برادران واچوسکی را به دست آورده است.

مامورو اوشی در دوران دانش‌آموزی‌اش، مجذوب فیلم La jetée اثر کریس مارکر شده و غیر از آن، علاقه زیادی به آثار فدریکو فلینی، اینگمار برگمان، مایکل آنجلو آنتونیونی و ژان پیر ملویل داشته و دفعات زیادی به تماشای آثار آنان مشغول شده بود. کارگردانان نامبرده به همراه ژان لوک گودر، آندره تارکوفسکی و جزی کالاروویچ بعدها تاثیر زیادی بر فعالیت‌های سینمایی مامورو اوشی داشته‌اند.

در سال 1976، وی از دانشگاه توکیو گاکوگی فارغ التحصیل شده و در همان سال وارد استدیو Tatsunoko Productions شده و به عنوان داستان‌نویس، کار بر روی اولین انیمه را شروع کرد که Ippatsu Kanta-kun نام داشت. در زمان حضورش در Tatsunoko، اوشی به عنوان داستان‌نویس بسیاری از انیمه‌ها فعالیت کرد ولی بیشتر وقت خود را به بخشی از سری تلویزیونی Time Bokan اختصاص داد. در سال 1980، او به استدیو Pierrot رفته و تحت نظارت مربی‌اش هیسایوکی توریومی مشغول به کار شد.

کارگردانی و داستان نویسی انیمه تلویزیونی Urusei Yatsura مامورو اوشی را به کانون توجه تبدیل کرد. به دنبال موفقیت آن، وی دو انیمه سینمایی را با نام‌های Urusei Yatsura: Only You و Urusei Yatsura 2: Beautiful Dreamer به ترتیب در سال‌های 1983 و 1984 کارگردانی کرد. در حالی که فیلم اول با داشتن داستانی بدون تغییر با سری، زیاد به موفقیت نرسید، اما فیلم دوم اثری فوق العاده و مثالی اولیه از استایل امروزی کارهای اوشی است.

انیمه شات: قسمت چهارم

در میان کارهای اوشی در استدیو Pierrot، او به طور مستقل کار بر روی اولین OVA (نسخه یا بخشی از انیمه که مخصوصاً در فرمت‌های خانگی ارائه شده و قبلاً بر روی تلویزیون یا تئاتر نمایش داده نشده است) جهان یعنی Dallos در سال 1983 را شروع کرد. در 1984، او از استدیو Pierrot خارج شد و عضو استدیو Deen گشت که در آن جا او اثر Angel’s Egg را نوشت و کارگردانی کرد. اثر مذکور فیلمی سورئال با نمادهای بسیاری از انجیل بود که آقای یوشیتاکا آمانو کار طراحی شخصیت‌های آن را بر عهده داشت. تهیه کننده این اثر، آقای توشیو سوزوکی بعدها استدیو معروف و شناخته شده Ghibli را با هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا پایه گذاری کرد. به دنبال عرضه Angel’s Egg میازاکی و تاکاهاتا با اوشی جهت ساخت اثر بعدی‌اش یعنی Anchor همکاری کردند. این اثر در مراحل برنامه‌ریزی‌های اولیه لفو گشت، زیرا سازندگان آن با هم اختلاف نظرهای هنری داشتند. در کنار تفاوت‌های آنان، بعدها استدیو Ghibli به اوشی در ساخت Ghost In The Shell 2: Innocence کمک خواهد کرد. تا به امروز مامورو اوشی نگاهی تردیدمندانه ولی با احترام به آثار میازاکی و تاکاهاتا داشته است. با این که وی از رفتار میازاکی را با کارکنانش گله‌مند است ولی می‌گوید اگر او و تاکاهاتا دست از ساخت انیمه بردارند او احساس پوچی خواهد کرد و دنیای انیمه بسیار خسته‌کننده خواهد شد.

در اواخر 1980، دوست اوشی، کازونوری ایتو، از او درخواست کرد که به عنوان یک کارگردان به استدیو Headgear بپیوندد. این گروه شامل کازونوری ایتو به عنوان فیلم‌نامه نویس، ماسامی یوکی به عنوان طراح مانگا، یوتاکا ایزوبوچی به عنوان طراح مکانیکی، آکمی تاکادا به عنوان طراح شخصیت‌ها و در نهایت مامورو اوشی به عنوان کارگردان بود که با هم سری تلویزیونی Patlabor و OVA ها و آثار سینمایی آن را ساخت و عرضه کردند. این اثر در زمانی عرضه شد که ژاپن در بحران اقتصادی به سر می‌برد؛ داستان آن بیانگر دنیایی دینامیک و آینده‌نگر است که بحران‌های اجتماعی و چالش‌های اقتصادی توسط خلاقیت‌های تکنولوژی ریشه‌کن شده‌اند. این اثر به طور کل موفقیت بزرگی بود و ژانر Mecha را نیز مورد توجه دیگران قرار داد.
در میان ساخت سری Patlabor، اوشی وارد دنیای لایو اکشن شد و اولین لایو اکشن غیر انیمه‌ای خود را تحت عنوان The Red Spectacles در 1987 منتشر کرد. ساخت آن، موجب به ساخت لایو اکشن دیگری از اوشی تحت عنوان Stray Dog: Kerberos Panzer Cops در سال 1991 و به دنبال آن لایو اکشن دیگری با نام Talking Head در سال 1992 گشت.

بالاخره در 1995، اوشی اثر سایبرپانکی خود، Ghost In The Shell را در ژاپن، آمریکا و اروپا منتشر ساخت. اثر مذکور به صدر بیلبورد جدول ویدئویی آمریکا راه یافت و اولین انیمه‌ای بود که چنین چیزی را به دست آورد. داستان این اثر درباره یک سایبورگ زن است که به سختی دنبال معنی و هدف وجود داشتنش است. فیلم از نظر منتقدان موفقیت بزرگی بود و به عنوان یک شاهکار کلاسیک نیز شناخته می‌شود.

انیمه شات: قسمت چهارم

بعد از 5 سال وقفه در کارگردانی، او لایو اکشنی ژاپنی-لهستانی را تحت عنوان Avalon کارگردانی کرد. انیمه بعدی وی، ادامه‌ای پر انتظار بر Ghost In The Shell بود که تحت عنوان Ghost In The Shell 2: Innocence شناخته می‌شود و ساخت آن 4 سال به طول انجامید. این فیلم بر روی باتو و تحقیقاتش درباره سریی از قتل‌های وحشتناک آن هم در حالی که سعی می‌کند خود را با فاسد شدن انسانیتش وفق دهد، تمرکز دارد. این اثر تعداد زیادی نقد دریافت کرده و در فستیوال فیلم Cannes در 2004 انتخاب شده و جایزه Palme d’Or را دریافت کرد که تا الان تنها انیمه‌ای بوده که چنین جایزه‌ای دریافت کرده است!

اوشی به عنوان یکی از کارگردانان The Animatrix برگزیده شد ولی به دلیل کار بر روی Innocence نتوانست در آن شرکت کند. بعد از پایان کار Innocence اوشی به عنوان کارگردان بخشی از مجموعه Paris, je t’aime در نظر گرفته شد ولی وی از شرکت در آن سر باز زد. در 2005، شایعاتی پیرامون همکاری اوشی و کنتا فوکاساکو شنیده شد که بعد اعلام شد اوشی نمایشنامه فیلم Elle is Burning را می‌نویسد در حالی که فوکاساکو مشغول کارگردانی آن است. با آن که اوشی نمایشنامه را تمام کرده بود، اما فیلم به دلیل مشکلاتی از جمله بودجه فراوانی که نیاز داشت لغو گشت. انیمه بعدی وی The Sky Crawlers بود که جایزه شیر طلایی را در فستیوال فیلم ونیز از آن خود کرد. در کنار ساخت The Sky Crawlers اوشی فیلم‌نامه اثر Musashi: The Dream of the Last Samurai ساخته استدیو Production I.G را نیز نوشت. در سال 2009، او کارگردانی و نویسندگی لایو اکشن Assault Girls را برعهده گرفت و در کنار آن در ساخت قطعه‌ای از مجموعه Halo Legends با استدیو Production I.G همکاری کرد. در 2010 اوشی بیان کرد که انیمه بعدی وی از روی مانگای Tetsujin-28 خواهد بود که بعد مشخص شد این پروژه یک لایو اکشن تحت عنوان بیست و هشت و نیم بوده است.

در 2012، او اعلام کرد که در حال کار بر روی یک لایو اکشن جدید است. او کار نویسندگی و کارگردانی اثر نظامی، علمی-تخیلی و جنایی Garm Wars: The Last Druid را بر عهده داشت. تریلر این لایو اکشن در 2014 به نمایش درآمد و در 27 سپتامبر همان سال در فستیوال بین الملی فیلم توکیو به نمایش در آمد. اوشی لایو اکشن دیگری تحت عنوان Tōkyō Mukokuseki Shōjo در 2015 عرضه کرد و بعد از آن در مارچ 2017، شبکه Toonami نمایش اثر Sand Whale and Me که لایو اکشنی کوچک از اوشی بود را شروع کرد. از 2009 تا به حال، مامورو اوشی در جمهوری شیزوئوکا، شهر آتامی همراه با سگش اقامت دارد.

تاپ تن– (ماهان عاقل)

در تاپ تن این هفته به 10 شمشیر قدرتمند برتر در دنیای انیمه می‌پردازیم. این لیست کاملا شخصی بوده و اگر با نظر بنده موافق یا مخالف هستید، لطفا در قسمت نظرات لیست خود را با ما در میان بگذارید. در ضمن ممکن است در متن اسپویل وجود داشته باشد.

10. کلیمور

انیمه شات: قسمت چهارم

شمشیر کلیمور، سلاح اصلی کلیمورها ( موجوداتی نیمه انسان، نیمه یوکی) در انیمه Claymore است. کلیمورها نامی ندارند و دلیل اینکه مردم آن‌ها را به این اسم صدا می‌زنند، داشتن همین شمشیر است. این شمشیر بسیار قدرتمند است و دوام آن آنقدر بالاست که هیچوقت نمی‌شکند. باید در نظر بگیریم که شغل کلیمورها شکار موجودات شیطانی است و هر سلاحی قادر به صدمه زدن به این موجودات نیست. جالب است بدانید که رنگ دسته این شمشیرها نسبت به قابلیت و قدرت دارنده‌اش متفاوت است. دسته این شمشیر سه رنگ مختلف می‌تواند داشته باشد، سبز، قرمز و آبی. کسانی که دسته شمشیرشان سبز است تخصص مبارزه‌شان بیشتر دفاعی است. کسانی که دسته شمشیرشان قرمز است تخصص مبارزه‌شان حمله و کسانی که دسته شمشیرشان آبی باشد، جزئی از 10 کلیمور برتراند.

9. الوسیدیتر

انیمه شات: قسمت چهارم

الوسیدیتر شمشیر اصلی کیریتو، شخصیت اصلی انیمه Sword Art Online، است. این شمشیر فقط به وسیله کشتن باس طبقه 50ام قابل گرفتن است. کیریتو از این شمشیر برای شکست دادن قوی‌ترین دشمنان این انیمه استفاده می‌کند. قدرت حمله الوسیدیتر 700 و دوام آن 1350 است. این شمشیر بسیار قدرتمند است و به شخصی بسیار با مهارت برای استفاده از آن نیاز دارد. جالب است بدانید که کیریتو در اوایل که این شمشیر را به‌دست آورد قادر به استفاده از آن نبود و نیاز داشت که سطح قدرت‌های خودش را بالاتر ببرد.

8. تسایگا

انیمه شات: قسمت چهارم

تسایگا شمشیر شخصیت اصلی انیمه Inuyasha، اینو هانیو اینویاشا، است. تسایگا طوری طراحی شده بود که بتواند با یک ضربه، 100 موجود شیطانی را به راحتی از بین ببرد. همچنین به نظر می‌رسد که تسایگا برای خودش ذهن داشته و قادر به تفکر است و در بعضی اوقات به اینویاشا نصیحت کرده و به او کمک می‌کند. این شمشیر از دندان پدر اینویاشا که شیطانی بسیار قدرتمند است ساخته شده و می‌تواند قدرت موجودات شیطانی که اینویاشا می‌کشد را جذب کند. تسایگا حالت‌های بسیار زیادی دارد ولی در حالت عادی به شکل یک کاتانا معمولی به‌نظر می‌رسد. اما در صورتی که دارنده‌اش قدرتمند باشد و بتواند از این شمشیر نهایت استفاده را ببرد، شکل و اندازه‌اش تغییر کرده و به اندازه یک ماشین در می‌آید.

7. شمشیر قیچی

انیمه شات: قسمت چهارم

این شمشیر توسط ماتویی ایشین، پدر ماتویی (شخصیت اصلی انیمه Kill La Kill)، برای از بین بردن فیبرهای زندگی طراحی شده است. پس از آنکه ماتویی ایشین به قتل می‌رسد، قاتل او نیمه‌ای از این قیچی را با خود برده و نیمه دیگر در دستان ماتویی قرار می‌گیرد. ماتویی از این شمشیر برای بریدن فیبرهای زندگی و شکست دادن دشمنانش استفاده می‌کند. این شمشیر بسیار قدرتمند است و قابلیت بریدن هرچیزی را دارد، همچنین دوام آن به قدری زیاد است که در کل انیمه حتی خراشی بر روی آن ایجاد نمی‌شود. جالب است بدانید که ماتویی قابلیت این را دارد که اندازه این شمشیر را تغییر دهد و یک بار شمشیرش را به سایز یک کلید در آورد تا بتواند آن را به راحتی حمل کند.

6. ساکاباتو

انیمه شات: قسمت چهارم

ساکاباتو آخرین کاتانا ساخته شده توسط شمشیرساز معروف و بامهارت، «آرای شاکو» (Arai Shakkū)، است. چیزی که این شمشیر را نسبت به دیگر کارهای ساخته شده توسط این استاد متفاوت کرده، برعکس بودن تیغه آن است. تیغه تیز شمشیر در پشت آن و تیغه کندش جلو قرار دارد که این ویژگی خاص باعث شده که دارنده شمشیر نتواند کسی را به راحتی بکشد. آرای شاکو این کاتانا را پس از جنگ Toba-Fushimi به منظر نمادی برای نگه داشتن صلح ساخت و آن را به شخصیت اصلی انیمه Rurouni Kenshin، هیمورا کنشین، داد. هیمورا که یک شمشیر زن بسیار ماهر است، قبل از داشتن این کاتانا، جان‌های زیادی را در میدان جنگ گرفته بود و قسم خورد که دیگر کسی را نکشد، این شمشیر بهترین هدیه برای او و البته دشمن‌هایش بود.

5. تویاکا بوکوتو

انیمه شات: قسمت چهارم

اگر با انیمه Gintama آشنا نباشید حتما حضور یک شمشیر چوبی در این لیست شما را متعجب خواهد کرد در ادامه به شما توضیح خواهم داد که چرا این شمشیر چوبی جزئی از ده شمشیر برتر در دنیای انیمه است. تویاکو بوکوتو متعلق به گینتوکی ساکاتا، شخصیت اصلی انیمه Gintama، است. این شمشیر چوبی از یک درخت ده هزار ساله بسیار قدرتمند که در سیاره دیگری وجود دارد، درست شده که قادر به بریدن هر چیزی است. در انیمه دیده شده که این شمشیر دیوار خراب می‌کند، فلز می‌برد و هر جسم دیگری را نابود می‌کند. جالب است بدانید که در این شمشیر روحی به نام Toyako وجود دارد که به شکل یک مرد میانسال که شنلی سیاه، شال گردنی قرمز و عینکی نارنجی پوشیده است، دیده می‌شود.

4. وادو ایچیمونجی

انیمه شات: قسمت چهارم

وادو ایچیمونجی شمشیر اصلی زورو، یکی از شخصیت‌های اصلی انیمه One Piece، است. این کاتانا یکی از شمشیرهای بسیار باکیفیت و قدرتمند در دنیای این انیمه است. این شمشیر در اصل متعلق به کویینا، دوست و رقیب دوران کودکی زورو، بود. کویینا بسیار با مهارت بود و با وجود سن کمش، قادر به شکست دادن شمشیر زنان ماهر بزرگسال نیز بود. زورو با او 2001 بار مبارزه کرد و هر دفعه از او شکست خورد. یک روز کویینا در یک تصادف جانش را از دست داد و زورو به احترام او و برای تبدیل شدن به بهترین شمشیرزن جهان، وادو ایچیمونجی را برای خود تصاحب کرد تا اینگونه یاد کویینا همیشه همراهش باشد. سبک مبارزه زورو با سه شمشیر است و این کاتانا را در دهانش قرار می‌دهد و دو کاتانای دیگر خود را در دستانش می‌گیرد.

3. دراگون اسلیر

انیمه شات: قسمت چهارم

بلندترین و قطورترین شمشیر این لیست و یا کل شمشیرهای دنیای انیمه شمشیر اژدها کش یا همان دراگون اسلیر است. دراگون اسلیر شمشیر شخصیت اصلی انیمه Berserk، گاتس، است. با آنکه اندازه این شمشیر بسیار بزرگ است، اما گاتس به راحتی و با سرعت بسیار بالا از آن استفاده می‌کند و این نشان دهنده قدرت بدنی و مهارت بسیار بالای این شخصیت است. از آنجایی که گاتس هر روز شیاطین و موجودات ماوراطبیعی را با این شمشیر می‌کشد، این شمشیر با خون این موجودات آغشته شده و قدرت آن بسیار بیشتر می‌شود و کارایی آن در مقابل این موجودات بالاتر می‌رود. گاتس مبارزی است که شیمشیرهای معمولی توان قدرت و سبک مبارزه او را ندارند و خیلی زود شکسته می‌شوند به همین دلیل دراگون اسلیر بهترین انتخاب برای او است. داستان ساخت این شمشیر به سال‌های گذشته بازمی‌گردد، روزی شاهی به آهنگری گفت: شمشیری برایم بساز که قادر به کشتن اژدهایان باشد. از آنجایی که شمشیر ساخته شده بسیار بزرگ و غیر قابل استفاده بود، شاه جان آهنگر را تهدید می‌کند و آهنگر پا به فرار می‌گذارد.

2. زانگتسو

انیمه شات: قسمت چهارم

زانگتسو شمشیر شخصیت اصلی انیمه Bleach، ایچیگو کروساکی، است. پس از آنکه قدرت‌های شینیگامی (خدای مرگ) ایچیگو فعال شد، شمشیر زانگتسو را در اختیار او قرار گرفت. زانگتسو در حالت اولیه‌اش، یک شمشیر بسیار بزرگ است و بعد که از آنکه ایچیگو قوی‌تر می‌شود، ظاهر و قدرت آن تغییر می‌کند. این شمشیر قابلیتی به نام گتسوگا تنشو دارد که به وسیله آن ایچیگو می‌تواند از راه دور به دشمنانش حمله کند. زانگتسو در حالت بانکای خود (حالت نهایی که فقط در صورت قدرتمند بودن دارنده ‌ش به‌دست می‌آید) به یک کاتانا نازک و بلند با رنگ مشکی تبدیل می‌شود که قدرت، سرعت و توان ایچیگو را بسیار بالا می‌برد. زانگتسو درونش روحی دارد که به شکل یک مرد میانسال قدبلند و لاغر ظاهر می‌شود و به ایچیگو برای قوی‌تر شدن و شکست دادن دشمنانش درس می‌دهد.

1. موراسامه

انیمه شات: قسمت چهارم

به قوی‌ترین شمشیر در تاپ تن این هفته رسیدیم. این شمشیر به یک دلیل خیلی ساده قوی‌ترین است. حتی اگر یک خراش کوچک در هر جای بدنتان ایجاد کند، در عرض چند ثانیه باعث کشته شدنتان می‌شود. موراسامه یک کاتانه زیبا و مرگ‌آور است که به آکامه، یکی از شخصیت‌های اصلی انیمه Akame ga kill، تعلق دارد. آکامه در جایی از داستان گفت که تمیز کردن این شمشیر هم کار بسیار خطرناکی است و ممکن است با ایجاد یک خراش در دستانش، جان او را بگیرد و برای همین آکامه همیشه دستکش می‌پوشد. البته این شمشیر فقط بر روی موجودات زنده کار می‌کند و بر روی زره و ماشین و … تاثیری ندارد. این شمشیر یک قابلیت نهفته و خاص نیز به نام Little War Horn دارد که به دارنده شمشیر قدرت بسیار بالایی می‌دهد.

انیمه شات این هفته نیز به پاین خودش رسید و در انتها ما برای شما آهنگ‌های اپنینگ و اندینگ انیمه بسیار محبوب Death Note را قرار داده‌ایم. امیدوارم که از انیمه شات این هفته راضی باشید و هفته آینده در همین روز و همین ساعت دوباره ما را همراهی کنید.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
انیمه شات: قسمت چهارم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...