غذا دادن به 13 سگ وحشی گرسنه در منطقه حفاظت شده | فیلم


سگ وحشی آفریقایی، که سگ شکارچی کیپ یا سگ خالدار نیز نامیده می شود، معمولا در دشت های وسیع پرسه می زند و در جنگل های صحرای آفریقا پراکنده است.این سگ های پادراز، فقط 4 انگشت در هر پا دارند، برخلاف سگ های دیگر که در هر چهار پایشان، 5 انگشت دارند. نام لاتین این سگ به معنای “گرگ نقش دار”، اشاره به پوشش نامنظم و خال دار جانور دارد که از خال هایی به...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

غذا دادن به 13 سگ وحشی گرسنه در منطقه حفاظت شده | فیلم

عاقبت حمله پلنگ به خارپشت غول‌‌آسای آفریقایی ...

غذا دادن به 13 سگ وحشی گرسنه در منطقه حفاظت شده | فیلم

حمله شبانه شیرها به بوفالوی 700 کیلویی | فیلم...

غذا دادن به 13 سگ وحشی گرسنه در منطقه حفاظت شده | فیلم

روش‌های شکار در شکارچیان مختلف حیات وحش |‌ فی...

سگ وحشی آفریقایی، که سگ شکارچی کیپ یا سگ خالدار نیز نامیده می شود، معمولا در دشت های وسیع پرسه می زند و در جنگل های صحرای آفریقا پراکنده است.این سگ های پادراز، فقط ۴ انگشت در هر پا دارند، برخلاف سگ های دیگر که در هر چهار پایشان، ۵ انگشت دارند. نام لاتین این سگ به معنای “گرگ نقش دار”، اشاره به پوشش نامنظم و خال دار جانور دارد که از خال هایی به رنگ خز قرمز، مشکی، قهوه ای، سفید و زرد پوشیده شده است. الگوی طرح روی پوست هر جانور منحصر به خودش است و همه آنها گوش های گرد بزرگی دارند.نسل سگ های شکاری آفریقایی در معرض خطر انقراض قرار دارد. آنها به جای پرسه زدن در اقلیم های خود در آفریقا، در منزلگاه هایی کوچک ساکن شده اند. همچنین، کاملا مستعد ابتلا به بیماری های واگیردار از سوی حیوانات اهلی هستند.

سگ های وحشی آفریقایی در گروه های جمعی قوی متشکل از ۶ تا ۲۰ راس (یا بیشتر) اقدام به شکار حیوانات می کنند. جمعیت گله های این سگ ها قبل از آنکه در خطر انقراض قرار گیرند، بیشتر از این بود. این گروه های تازی، بزهای کوهی را شکار می کنند و طعمه های بسیار بزرگتر مثل چارپایان درنده را نیز، بخصوص اگر لاشه آنها مریض یا مجروح شده باشد، به دام می اندازند. مکمل غذایی این سگ ها، پرندگان و جوندگانی مثل موش است. با گسترش شهرنشینی انسان، این سگ ها گاهی اوقات اقدام به شکار دام های اهلی نیز می کردند، هرچند آسیب جدی از سوی آنها متوجه دام نمی شد. متاسفانه، اغلب آنها توسط کشاورزانی که می ترسند دام و حیوانات اهلی خود را از دست دهند، شکار و یا کشته می شوند.

(۸)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : سگ وحشی, سگ وحشی آفریقایی, غذا دادن به حیوانات, فیلم حیوانات وحشی

8
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت