فستیوال‌ها و رویدادهای مهم اندونزی کدامند؟


روزی روزگاری در منطقه بالینگ کانگ (Balingkang) پادشاه قدرتمندی حکومت می کرد. پادشاه فرزند یکی از ایزدبانوان بود و قدرتی جادویی داشت. او با قدرت جادویی اش قادر بود خودش را به شکل موجودات مختلف دربیاورد. پادشاه که به خاطر قدرت جادویی اش مغرور شده بود، به مردم دستور داد از پرستش خدایان دست بکشند و تمام معابد و عبادت گاه ها را نابود کرد... شاید شما...

روزی روزگاری در منطقه بالینگ‌کانگ (Balingkang) پادشاه قدرتمندی حکومت می‌کرد. پادشاه فرزند یکی از ایزدبانوان بود و قدرتی جادویی داشت. او با قدرت جادویی‌اش قادر بود خودش را به شکل موجودات مختلف دربیاورد. پادشاه که به خاطر قدرت جادویی‌اش مغرور شده بود، به مردم دستور داد از پرستش خدایان دست بکشند و تمام معابد و عبادت‌گاه ها را نابود کرد... شاید شما هم نام این پادشاه را شنیده باشید. مطلب زیر را بخوانید تا ببینید چرا امروز مردم اندونزی فستیوالی به نام این پادشاه برگزار می‌کنند.

گلونگن و کانینگن (Galungan Kuningan) در بالی. زمان این فستیوال متغیر است.

گالوگن جشنی به مناسبت مرگ حاکم جباری به نام مایادنَوا (Mayadenawa) است. این جشن یکی از بزرگ‌‌ترین فستیوال‌های بالی به شمار ‌می‌رود و مدت آن 10 روز است. به باور مردم، در این 10 روز خدایان برای مراسم جشن از آسمان به زمین ‌می‌آیند. در این جشن، بارونگ، یا پادشاه ارواح (موجودی از ترکیب شیر و سگ)، به معابد و روستاها سر ‌می‌زند. افراد محلی در این جشن مهمانی ‌می‌دهند و به دید و بازدید خانواده و اقوام ‌می‌روند. جشن پایانی این فستیوال کانینگن نام دارد، در این جشن اهالی بالی شکر خدایان را به جا ‌می‌آورند و با آن‌ها وداع ‌می‌کنند.

گلونگن و کانینگن در تک تک روستاهای بالی به بهترین شکل جشن گرفته ‌می‌شود و گردشگرها هم ‌می‌توانند در این فستیوال شرکت کنند. این زمان برای سفر به بالی زمانی فوق‌العاده است (این فستیوال معمولا هر 210 روز یک بار برگزار ‌می‌شود و برای مشخص کردن زمان آن از تقویم اندونزیایی ووکو (wuku) استفاده ‌می‌کنند.)

زمان فستیوال در سال 2018

گلونگن: 30 می و 26 دسامبر (9 خرداد و 6 بهمن)

کانینگن: 9 جوئن و 5 ژانویه 2019 (19 خرداد و 15 دی)

فستیوال‌ها و رویدادهای مهم اندونزی کدامند؟

پاسُلا (Pasola)، فوریه/ بهمن

بزرگ‌‌ترین فستیوال نوسا تنگارا (Nusa Tenggara): در غرب سومبا، تیم‌های اسب‌سواری با لباس‌های مخصوص در مبارزه‌هایی نمایشی، و البته گاهی جدی، شرکت ‌می‌کنند. این فستیوال اغلب با جشن نیاله (Nyale) در لُمبوک (Lombok) هم‌زمان ‌می‌شود. این فستیوال یک جشن ماهیگیری بزرگ مخصوص مسلمانان ساساک (Sasak) است.

فستیوال‌ها و رویدادهای مهم اندونزی کدامند؟

عید فطر (dul Fitri)، جولای/ تیر

عید فطر جشن سنتی پایان ماه رمضان است. در این جشن بزرگ میلیون‌‌ها مسلمان به روستاهای‌شان ‌‌می‌روند یا در مناطقی مثل بالی تعطیلات خود را ‌‌می‌گذرانند. زمان عید فطر هر سال کمی تغییر ‌‌می‌کند.

فستیوال‌ها و رویدادهای مهم اندونزی کدامند؟

فستیوال مراسم تدفین تانا تُراجا (Tana Toraja)، جولای و آگوست/ تیر و مرداد

رویداد مهم سولاوسی (Sulawesi) و بهترین دلیل برای دیدن این جزیره. این مراسم در ماه‌‌های جولای و آگوست برگزار ‌‌می‌شود. خیلی از کسانی که اولین بار این مراسم را ‌‌می‌ببیند حیرت ‌‌می‌کنند. تمام اهالی تُراجا برای این جشن و مراسم تدفین، از سراسر اندونزی، به خانه بر‌‌می‌گردند.

فستیوال‌ها و رویدادهای مهم اندونزی کدامند؟

برگرفته از کتاب lonely planet


1396/07/29 | کد مطلب: 3866
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
فستیوال‌ها و رویدادهای مهم اندونزی کدامند؟
فستیوال‌ها و رویدادهای مهم اندونزی کدامند؟ سپیده اقتداری
فستیوال‌ها و رویدادهای مهم اندونزی کدامند؟

کارشناس ارشد فلسفه هنر، مترجم و ویراستار، علاقه‌مند به خواندن و نوشتن.


ترجمه آزاد: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط