همایش تای‌چی‌چوان و چی‌کونگ برگزار شد


همایش تای‌چی‌چوان و چی‌کونگ برگزار شد

همایش تای‌چی‌چوان و چی‌کونگ همزمان با پایان هفته تربیت بدنی در پارک آب و آتش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این همایش که از ساعت 9 صبح تا ظهر ادامه داشت، فرم‌هایی از این هنر رزمی به نمایش گذاشته و در چند بخش نیز حرکاتی از این رشته ورزشی با هدایت استادان به‌نام تای‌چی چوان به صورت همگانی اجرا شد.

استادان و شاگردان مدارس تای‌چی با اجرای تمرینات فیزیکال چی‌کونگ و تقویت ارگان‌ها، فرم باگوا، فرم بادبزن، اجرای خردسالان و... گوشه‌هایی از این هنر ورزشی را نمایش دادند. همچنین شرکت‌کنندگان در این همایش به احترام استادان بزرگ این رشته ورزشی به‌ویژه گرامیداشت زنده‌یاد استاد حسین داودی‌پناه (داداشی) 30 ثانیه سکوت کردند.

همایش تای‌چی‌چوان و چی‌کونگ با مشارکت گروه سبد، مدارس و استادان و شاگردان سراسر کشور برگزار شد. در انتهای این همایش متن بیانیه‌ای نیز به شرح زیر قرائت شد:

«به نام آفریدگار یکتا

در ابتدای چهارمین دهه شکل‌گیری هنر رزمی ووشو در ایران قرار داریم. این هنر زیبا و عمیق، فراز و نشیب‌های فراوانی را در طول تاریخ شکل‌گیری خود پشت‌سر گذارده و با حمایت اساتید، متخصصین، هنرجویان و برخورداری از دانش مدیریت قوی ریاست محترم فدراسیون ووشو بالاتر از چین، خاستگاه این هنر کهن، اکنون ووشوی کشورمان در جایگاه نخست در بخش ساندا و در رتبه دوم جهان در مجموع قرار گرفته است.

اساتید، مربیان و هنرجویان بسیاری در طول سه دهه گذشته، پاک‌بازانه به تلاش، ایثارگری و همکاری پرداختند تا هنر تای‌چی‌چوان و دانش چی‌کونگ به عنوان گل سرسبد بوستان ووشو، به تنوع، توسعه و محبوبیت امروزی خود در ایران زمین برسد.

در این میان، نام و یاد رادمردانی چون استاد بزرگ، زنده یاد حسین داودی پناه ( داداشی) به عنوان پایه‌گذار ووشوی ایران، همواره در اذهان تمامی ووشوکاران حک شده و باقی خواهد ماند.

این همایش فرصت مغتنمی بود تا گوشه‌ای از قابلیت‌ها و دستاوردهای ارزشمند و گسترده تجربیات بشری در زمینه دانش بیوانرژی را در معرض دید عموم علاقه‌مندان و دانش پژوهان قرار دهیم.

این همایش را با شعار اتحاد و همدلی خانواده بزرگ تای‌چی‌چوان و چی‌کونگ ایران، به روح بزرگ پدر ووشوی ایران، مرحوم استاد حسین داودی پناه و نیز به بزرگواران زیر تقدیم می‌نماییم:

- به جناب آقای دکتر مهدی علی‌نژاد، ریاست محترم فدراسیون ووشوی جمهوری اسلامی ایران به پاس قدردانی از یک دهه مدیریت مدبرانه و حضور مقتدرانه در عرصه‌های مدیریتی و قهرمانی ووشو در سطح ایران و جهان.

- به استاد پیشکسوت، جناب آقای بهروز بالو به پاس قدردانی از نیم قرن تلاش، تجربه و تدریس در زمینه هنرهای رزمی.

- به جناب آقای علیرضا خسروی، رئیس محترم کمیته تای‌چی چوان کشوری به پاس قدردانی از رویکرد مدیریت توسعه محور و تلاش‌های درخور تقدیر ایشان برای ایجاد وحدت و همدلی در جامعه بزرگ تای‌چی‌چوان کشور.

- به مقامات گرامی شهرداری منطقه 3 و معاونت محترم فرهنگی و گردشگری عباس آباد، جناب آقای حجازی، جناب آقای رضازاده و نیز سرکارخانم سرهنگی که با حمایت‌های ارزنده خود، امکان برگزاری همایش را فراهم کردند.

- به جناب آقای محمدرضا منفردکیا، رئیس محترم هیات مدیره هلدینگ کاربن و شرکت سبد به پاس حمایت‌های بی‌دریغشان در برگزاری شایسته این همایش.

به مقامات محترم، اساتید، مربیان، هنرجویان و عموم مردم عزیز حاضر در این همایش که با تشریف‌فرمایی، همکاری و حضور خود، امکان برگزاری باشکوه این همایش را فراهم ساختند.

برای اعتلای نام، رشد فنی و تخصصی و توسعه این هنر ارزنده به سرتاسر میهن عزیز اسلامی خود ایران خواهیم کوشید و بر عهدی که بسته‌ایم، مصرانه باقی خواهیم ماند که به قول حافظ شیرازی:

نازپرورده تنعم نبرد راه به دوست

عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش‌های رزمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد